Een tijdje geleden opende ik dit topic: [RT-HAW] Haflinger Alves net zadelmak
Alves is 3,5 jaar en we hebben nu 15x 20 minuten onder het zadel gereden, vanaf 26 Mei.
Na 2 weken vakantie, was het opstappen en wegrijden, ook al werd er grasgemaaid naast ons en werd het terras stofgezogen (hij draait ze hoef er niet voor om).
De vakantie heeft hem goed gedaan!
Het zijn natuurlijk kleine dingen maar het niet schrikken van "enge" dingen, niet meegaan met op hol slaande paarden, geen rare fratsen uithalen naar "vreemde paarden" die langs de weg draven etc. Dat vindt ik gewoon heel erg knap van zo een jong beestje! Iedere keer opnieuw doet hij mij vesteld staan
Ik durf bijna te zeggen, zet hem op de trailer, we gaan naar het strand!
Hierbij het filmpje van gister: http://www.youtube.com/watch?v=4EVDdvdRicU
Ik ben zo blij met gister, zit helemaal in de wolken...
Ik vind het jammer dat me vriend vanuit de auto heeft gefilmd, sorry voor het storende beeld
Aan me houding werk ik, benen MOETEN
stil. Nu zag ik dit keer met rijden ook dat ik mijn schouders niet naar achter deed en naar beneden kijk (dat moeten we niet hebben)... En op het laatst worden de teugels te lang naar mijn mening.Mijn handhouding wordt wel met de dag beter, alhoewel er af en toe een pianohandje insluipt. Ook zat ik gister zelf ontspannen.
De afgelopen 2x met rijden ben ik vooral bezig geweest met contact houden op beide teugels, veel overgangen maken en schakelen in tempo.
Gister nam hij de uitnodiging van mijn hand aan, we hadden contact, kwamen de bochten beter door dan ooit, hij was super wendbaar! Ik voelde dat hij zijn benen echt "öptilde", zijn rug opbolde en hij zat heel erg lekker. Ja! Dit geeft me een heerlijk gevoel.
We zijn er nog lang niet en gaan ook vol goede moed verder met de lessen! Maar wilde deze vreugde even met jullie delen
, hier doen we het voor
Tips zijn altijd welkom, graag zelfs!
Met de gallop ohz zijn we gestopt, hij is wel op het punt dat hij a la minute aanspringt, maar steeds overkruist... Beter eerst aan de balans in stap en draf werken, sterker maken, rechtrichten aan de hand en wellicht eind september de gallop op het strand oefenen...
, zodat ik ook de kans krijg om aan mezelf te werken. We krijgen binnenkort zitlessen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd en er zit zeker een steigende lijn in mijn houding.
, paard past het zadel wel, ik zit alleen niet goed, het duwt mijn benen als het ware naar buiten en mijn billen naar achter).
komt vanzelf! Het is door ons inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, en zelf zit ik ook echt niet perfect op mn verzorgpaard hoor!! Heb zelf ook nog een hoop te verbeteren wat dat betreft
Echt bizar hoe hij alles van me aanneemt. Ik post snel weer een nieuw filmpje!