Ylonja (v Ohlsen Jr.) @ Dressuurles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Ylonja (v Ohlsen Jr.) @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:07

Goedemiddag!

Na lange tijd weer eens iemand mee genomen naar stal om foto's te maken van mij en Ylonja tijdens onze lessen.

Sinds oktober/november heb ik een nieuwe instructrice en alles gaat zó veel beter. Wij zijn toen weer vanaf nul begonnen, helemaal terug naar de basis. Dat was nog niet helemaal goed en we werken hard aan de verbeterpunten.

Tijdens de lessen werken wij veel aan ontspanning en rust. Ylonja heeft de eigenschap zich snel vast te zetten of om zich op te fokken. Vaak wordt dit vertoond als ik dingen vraag die zij nu nog moeilijk vind. Daarnaast werken wij veel aan het vormen en behouden van impuls en voorwaartse drang. Ylonja heeft heel erg vast gezeten over haar hele bovenlijn, maar na wat behandleingen bij de oasteopaat is zij weer los. Tevens had zij een zeer slappe achterhand en had veel problemen om haar achterhand goed onder te massa te plaatsen. Dit uittet zich voornamelijk in de galop, met haar achterhadn galoppeerde zij totaal naast haar massa. Het zou prima door kunnen als een traverse.
Ondertussen zijn wij rustig begonnen met wat oefeningen uit het L en M, maar dat is allemaal nog niet bevestigd. Ons niveau zal nu ongeveer B/L1 zijn :)

Ik moet eelijk zegen dat ik schrok toen ik mijn houding zag op de foto's. Vooral mijn hakken en mijn rug baarden mij zorgen. Voor mijn gevoel was het stukken beter :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KLAAR :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:11

Ik vind het er netjes uitzien hoor. Dat vastzetten bij moeilijke dingen ken ik wel een beetje. :+

Op sommige foto's trek je je hielen wel wat op en ga je voorover zitten, probeer daar wel op te letten.

Carlijnx

Re: Ylonja (v Ohlsen Jr.) @ Dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:14

Ik zou zelf je teugels wat korter nemen, hij is nu nog behoorlijk lang in de hals.

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:15

Je zit is niet heel belabberd hoor, al vind je dat misschien zelf wel. Misschien je schouders wat meer naar achteren zodat je bovenlichaam ook iets naar achteren gaat en daardoor je bekken ook wat mooier valt.
Verder vind ik het knap dat je weer helemaal naar de basis bent gegaan. Het ziet er in ieder geval op de meeste foto's ontspannen uit. Wel drukt je fjord zijn neusje eruit of hij loopt net iets teveel op de voorhand. Maar dat is een kwestie van van achteren naar voren rijden en de achterhand wat sterker maken.
Je soms een paar passen terug voordat je grote passen kan maken. Maar dat komt allemaal goed. Succes ermee!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:54

Ontzettend jammer dat je sporen aan hebt, aangezien je je benen niet stil houd en in ieder geval niet op de normale plek en houding. Want verder ziet het er best vriendelijk uit. Probeer erop te letten dat je niet te veel voorover gaat zitten.
Zoals ik al over je voeten zei, druk je hakken uit, want nu ga je ook snel te ver naar achter zitten, hiermee bedoel ik op de boom, en niet midden in het zadel :)

Hrc12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:56

Klopt het dat je je linkerbeen makkelijker op zijn plek kan houden en je hak uitdrukken dan je rechterbeen? Dit valt mij namelijk op op de foto's, maar dat kan ook toeval zijn. Je linkerbeen vind ik namelijk wel netjes liggen.
Probeer verder je handen naast elkaar te houden en je binnenhand niet op te tillen.