Dit is mijn 1e topic met Uppie op bokt.
Ik zou dus eerst even wat over hem vertellen.
Up to date is een 9 jarige ruin van Flemmingh en is 1.63 m hoog.
Ik rij hem nou ongeveer een jaartje en train hem ongeveer op m1 niveau.
Vorige zomer heb ik met hem gestart t/m het L1. Ik heb niet verder gestart omdat ik het erg druk had met stage.
Ik rij hem iets van 3 keer per week en zijn eigenaresse rijd er ook nog op.
Het is geen gemakkelijk paard om te rijden, hij is erg onverspelbaar en kan uit het niets gekke dingen gaan doen.
Vooral in de winter moest je hem echt longeren voordat je er op kon gaan zitten.
In het begin rij ik hem altijd lang en laag zodat hij lekker gaat ontspannen en maak ik veel tempo wisselingen en overgangen zodat hij goed aan mijn been is, na ongeveer 10 minuuten pak ik hem op en stel ik hem wat ronder in. Het laatste half uur is hij al een stuk ontspannender en probeer ik juist dat hij zijn hals wat naar boven gaat drukken zodat hij niet te veel in zijn eigen krullletje gaat lopen.
Vaak sluit ik hem dan een keer extra door in de galop en doe wat oefeningen zoals wijken, uitstrekken, schouderbinnewaarts enz. En Natuurlijk draaf ik nog een tijdje uit met een lange teugel, hij vindt het wel heel lastig om zijn hals goed te laten vallen.
Mijn vader heeft vandaag met de spiegel reflex camera van mijn zusje wat foto's geschoten en ik wil die graag met jullie delen

* niet naar beneden kijken!
* schouders ontspannen
* polsen iets naar buiten buigen
* rechtop blijven zitten
* niet inknikken in mijn linkerheup
* soms meer verbinding
1)

2)

3)

4)

5) strekje

6)

7)

8)

9)

10)

11)

12) poging tot hals strekken, veel meer vwnw!

13) zelfde verhaal als hierboven

14) ik zit hier eventjes als een zoutzak, haha!

15)

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ik rij iniedergeval wel met veel plezier op hem

Groetjes,
Lizzy