20 jarig meisje L2 Rossum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

20 jarig meisje L2 Rossum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 20:22

Voor het eerst sinds een jaar ben ik vorig weekend weer voor het eerst gestart. In het L2 heb ik niet veel gestart, maar toch bijna altijd met minimaal 1 wp thuis gekomen, soms zelfs 2. Meisje is een Beethoven x Sebastiaan en is op 15 jarige leeftijd in mijn bezit gekomen. We zijn recreatief begonnen, maar de dressuur ging zo goed dat we zo af en toe zijn gaan starten. Ik rijd niet veel wedstrijden, we gaan niet voor de kwantiteit maar voor de kwaliteit ;) . Dit was mijn laatste wedstrijd voordat ik M1 ga starten. Dat vindt ik best spannend, maar ik denk ook dat we het aan kunnen. Als we de volgende punten voor elkaar krijgen moet dat helemaal lukken:

Vrijdag had ik éénmalig les van Roeli Bril. Dat was fantastisch! (helaas geen foto's) Ik ben er achter gekomen dat Meisje nóg beter aan mijn been moet, attenter en actiever moet. Ook gaf hij aan dat Meisje links véél makkelijke inbuigt dan rechts. Ik moet haar dus meer recht maken. Linksom minder stelling vragen in de wendingen, voltes, wijken etc. Ook het werken met de contra stelling op de linkerhand was een effectieve oefening. Logisch gevolg van deze voorkeur voor links, is dat ze rechts soms het bit vast houd/ of op mijn rechterhand stug is. Ik moet dan met mijn rechterbeen zorgen dat ze mijn linkerhand gaat opzoeken, en natuurlijk mijn rechterhand loslaten.

We werken nog aan de verzameling. Ik moet er aan denken haar attenter te houden, en meer van achter er bij te rijden.

En mijn houding............. :\ tja laten we het er op houden dat ik mijn lichaam niet mee heb. Ik heb korte pootjes, en mijn bovenbenen zijn in verhouding tot mijn lichaam nogal sterk ontwikkelt :D Ik vindt het moeilijk om mijzelf lang te maken, en niet te klemmen met mijn bovenbenen. Ik moet mijn teugels wat korter maken, en mijn hand meer naar voren. Of zoals Roeli zegt, niet met een lange teugel de hals kort maken, maar met een korte teugel de hals lang maken ;)

Wat betreft concours rijden, éénmaal in de ring maakt meisje zich altijd "mooi" ze groeit een paar cm, maakt zich groot, maar spant dus ook enorm. Ik vindt het moeilijk om die spanning af te laten vloeien en vergeet dan om te rijden. Als iemand hier tips voor heeft, zijn die van harte welkom :D

Nou genoeg gekletst, nu de foto's van de laatste keer L2 in Rossum bij een temp. van 30 graden :Z

Afbeelding

Afbeelding
wijken

Afbeelding

Afbeelding
Middendraf, hier gooit ze haar voorbenen een heel eind weg, maar ook hier blijft ze strak in de bovenlijn, en ik wordt achterover geblazen :+

Afbeelding
Galop links, zie hier de losse linker teugel, kortom te veel gebogen en te veel stelling

Afbeelding

Afbeelding
En om te bewijzen dat we ook rechtsom hebben gereden, hier de rechtergalop :D

Afbeelding
En klaaaaaar :Y)

Ik was zelf niet tevreden over de proeven. Ze was veel te gespannen, niet goed los, niet aan mijn been en dus niet actief genoeg van achter. Ik had voor mijn eerste proef 179 en voor de tweede 183. Wonder boven wonder was ik nog 5de met de 179 }:0 Maargoed, het was ook voor ons even weer inkomen, de eerste keer weer sinds een jaar.

Nog een laatste noot, ik plaats eigenlijk nooit op HAW, ik plaats nu wel omdat ik graag objectief opbouwend commentaar zoek, en benieuwd ben of we een gokje in het M1 kunnen wagen ;)

De foto's zijn gemaakt door NonaWen hier op bokt (nogmaals super bedankt daarvoor :D ). Op de foto's rust copyright!

AmberHeijmanJarig

Re: 20 jarig meisje L2 Rossum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:26

Ziet er netjes uit, aparte naam heeft je paard! :j
Let op je pianohandjes!
Enne, ik wist niet dat je met een blauw dekje mocht starten!
Haha weer iets nieuws geleerd :=

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 20:30

nouja ze heet eigenlijk Ifanory, maar dat vond ik zo'n lastige naam ;)

Je mag gewoon met blauw starten. Ik vindt wit op een schimmel zo lelijk, heb je staan ploeteren om d'r wit te krijgen, en dan lijkt ze geel, doordat je er een vanish wit gebleekt dekje op legt.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:32

Hee
mooie foto's. En leuk paard.
O, wel raar dat je met een blauw dekje mag starten. Ik vind het wel leuk staan op een schimmel!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:22

Zit er goed uit. Mooie foto's mag je gerust trots op zijn

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:27

Ziet er goed uit voor haar leeftijd hoor!
Mooi dier,veel uitstraling.Prettig beeld zo.
Goed rechtrichten is wel belangrijk in het M1 en ze mag in galop nog iets meer bovenin blijven.
Succes!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:39

ambre schreef:
Goed rechtrichten is wel belangrijk in het M1 en ze mag in galop nog iets meer bovenin blijven.

Hier sluit ik mij bij aan.
Nog even wat meer die achterhand mee, maar dat zei je zelf al.
Veel succes in het M1.
Laat je dan weer foto's zien?
Ziet er leuk uit.
Snap je helemaal, dat je geen wit dekje op een schimmel doet haha

MarijeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:55

Mooie foto's! :D
misschien dat het komt door de foto's, maar je mag wel wat rechter op gaan zitten..

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:00

Ziet er leuk uit.
Probeer wel om in de galop te blijven zitten en achterover.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 06:44

Hey Marquez,

Sluit mij volmondig bij de rest aan, ziet er prima uit !
Prachtige foto's ook.
ff 0ff-topic, kreeg donderdag bezoek :( vandaar dat ik er niet was ;(

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:08

erg leuke fotos, leuk paard !!wat zul je het warm hebben gehad!!! Je mag van mij iets meer je handen meegeven naar voren als je aanleuning hebt , dan ziet het er iets minder opgekropt uit!!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:23

even een vraag over de naam van je paard....zit er soms winckenburg achter?
dan komt ze wel uit een goed lijn.
joh, en verder..lekker door blijven rijden. voor de M mag ze zich iets meer oprichten.
je houding is zo slecht nog niet. ik zie ze vele malen minder in de ring. je iets langer maken zou het beeld ten goede komen en kan je paard zich wat meer oprichten. ze ziet er heel goed uit!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 08:12

@ robbendoes, ja ze komt uit de winckenburg stam, ze heet van origine Ifanory. Haar oma is de bekende Fanory. Ik had er graag nog een veulen bij willen fokken, maar heb dat, wegens omstandigheden, niet gedaan. Voor haar afstamming; http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=28351

@ Toline; ben het met je eens, ik moet mijn hand meer naar voren zetten

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 18:58

@toline het was inderdaad bloedheet. Vlak voor de proef jasje aan en heeeel snel weer uit na de proef :D

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:33

Super leuk paard, je moet alleen nog werken aan je handen, geen piano handjes en teugels niet in een boogje laten hangen.
Maar super dat je al zover bent gekomen!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:20

denk ook een je tenen;) en probeer wat trotser te gaan zitten!

verder leuk! en succes in de M1!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:30

Hele sympathieke combi! Wel erg goed dat je dat bewijs van de rechtergalop erbij hebt gezet anders had ik je niet geloofd ;) Foto';s zien er goed uit! Snel heen er weer wijken in stap geeft een beter aan het been zijnd paard (mits snel genoeg natuurlijk ;) ) Ook stap galop en galop stap, en galop halt achterwaarts galop vind ik lekkere oefeningen voor aan het been maken.
Ik denk dat je best M1 kunt rijden. Zelf vind ik het prettig om wat meer over te hebben voor je overgaat naar de M bv een aantal keren achter elkaar in de 190, omdat het toch een heel; ander soort proeven zijn (en andere jurering). MAar desondanks je eigen keuze en ik wens je heel veel succe en plezier in de M1 met die 'ouwe'.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 17:27

@Bolzak, dank voor je compliment :) . Ik heb ook al regelmatig proeven gereden van in de 190. Dit was onze eerste wedstrijd ook weer sinds een jaar, dus het zal de spanning een beetje zijn geweest dat ik niet dat er uit heb kunnen rijden wat er in zit.
Bedankt voor je tips! Dat wijken in stap oefen ik nu ook al eens, alleen wordt meisje daar een beetje over ijverig van, dan zwieren we alle kanten op als ik niet stil genoeg zit :P

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:05

Wauw, je hebt een heel mooi paard!
Ben helemaal weg van de linkergalop.. <3

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:30

Ziet er leuk en vriendelijk uit!

Let op de pianohandjes :=

Jaja iedereen blijft het zeggen :D Verder vind ik het een harstikke leuke combi!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:35

He hallo,
Mooi paard heb je daar! Zou je niet zeggen die leeftijd.
Ik zelf ben nu bezig met een 18 jarige witte merrie.
Ze is altijd erg zenuwachtig en gespannen, drukt rug weg, loopt te "geplooit" en geforceerd. Dat is niet makkelijk om te rijden! En zeker niet om door te zitten.
Ik probeer nu te oefenen op 1 ding: haar steeds langer en langer te laten in de mond. Dat ze een beetje naar beneden komt.
Ze heeft de neiging om altijd "bovenaan" te blijven lopen. En dat schijnt al haar hele leven zo te zijn. Maar beetje bij beetje lukt het!
Maar zoals ik het zie valt het toch nog redelijk mee?

Succes Groetjes lana

kjoedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:27

He wat een leuke foto's. Ze staat er toch maar erg knap op voor haar twintig jaar. Je zou het er zo op de foto's niet geven.

Gewoon proberen die M. Ik vind juist hoe hoger de proeven, des te beter gaan paarden opletten.

Er zitten zeker vele wasuurtjes in deze dame... :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:01

Meisje is een bikkel. En jij ook!
Heel leuke foto's, je kunt zien dat ze er voor gaat, ze is attent en loopt lekker!

Hup naar de M jij :j

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:04

Hoe ouwer hoe gekker ;) op naar de M!!

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:30

Wat een knapperd heb je zeg! :D