foto's pjotr aan de teugel IN DRAF

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:30

Cassidy"]
[quote="pjotr schreef:
ik ben niet gefixeerd op het aan de tugel rijden hoor.
ik spring veel meer en rijd meer buiten en longeren enzo ik doe dit maar 1x per week.
en ik ben er nog trots op ook


En dan is mijn vraag: hoe wil jij een paard, dat je niet regelmatig dressuurmatig rijdt, met een uurtje in de week aan de teugel krijgen?

Ik zou er niet zo trots op zijn om te vertellen dat je maar 1 keer in de week dressuurmatig rijdt. Aan de teugel rijden, de rug laten meeswingen, daar moet naar toe gewerkt worden. Die spieren moeten losser, het paard moet gegymnasticeerd worden. Het is hetzelfde als dat jij de hele week op een stoel zit, en een keer in de week spagaat moet gaan doen. Dat gaat je ook niet lukken, je lichaam is stijf en moet eraan wennen, je spieren moeten worden opgerekt. Hetzelfde is het bij het paard. Het paard moet lening worden. En dat lukt alleen als je het dagelijks meeneemt.
[/quote]

Precies.
Je wil kennelijk wel, maar dit is niet goed natuurlijk, een pony die altijd uit elkaar mag lopen, en dan 1 uurtje in de week ineens aan de teugel moet.
Je was bezig met les dacht ik. Zolang je niet 100% zeker bent, laat dat aan de teugel rijden dan tot je les hebt.
Dit is voor je pony (en voor jou) niet leuk op deze manier

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:33

Mensen waarom ziet dit er niet ontspannen uit dan? Voor zo ver ik kan zien is dit een fjord die aan de teugel loopt, en geen KWPN. De korte nek maakt dat het er wat in de krul getrokken uit ziet misschien, maar ik denk zeker niet dat dit het geval is, gezien ze zelf al schrijft dat ie het allen doet als hij ontspannen is, wat goed klopt trouwens. Een opgewonden fjord krijg je niet zo maar aan de teugel....
Daarbij zijn de teugels dan altijd te strak als er een rechte teugel te zien is? Ik denk dat dit wel een een contact teugel kan zijn. Iets wat er zeker bij hoort als je je paard aan de teugel rijd.
Waarom ze misschien "gefixeerd" is om hem aan de teugel te rijden? Nou dat rijd wat fijner. Je paard loopt lekkerder, en meer ontspannen. Daarbij is dat de stap vooruit waar elke ruiter op zit te wachten, ja toch?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:36

sherwood schreef:
Waarom ze misschien "gefixeerd" is om hem aan de teugel te rijden? Nou dat rijd wat fijner. Je paard loopt lekkerder, en meer ontspannen. Daarbij is dat de stap vooruit waar elke ruiter op zit te wachten, ja toch?


Yup, maar ze komt op mij over alsof ze er zelf totaal geen lol aan beleeft en dit puur plaatst om bokt tevreden te stellen (poging tot)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:37

Je moet niet alleen naar dat koppie kijken, maar ook naar de achterhand. Een paard met zijn neus voor de loodlijn, maar met de achterhand er niet onder, geeft zijn rug gewoon NIET mee.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:44

Maar als deze fjord van achter nou net iets hoger is dan van voor, zo ziet het er imo tenminste uit, dan KAN dat er toch nooit zo ver onder komen dat je denk "goh die zit echt"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:47

Ja hoor, dat kan wel. Als hij zijn schouder optilt, en het voorbeen verder naar voren kan plaatsen (dus het been eerder optilt en naar voren wegzet) dan gaat het gewicht naar achteren, en komt de achterhand er ook meer onder.

Maar dat is dan iets wat iedere dag meegenomen moet worden, en niet een keer in de week. In mijn ogen ziet dit er zo uit omdat de pony op de voorhand loopt.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:51

LOTH schreef:
Alsof pjotr de enige is die wat verkeerd doet.



En daar raak je een heel gevoelig punt hier op bokt!
Pjotr is zeker niet de enige die wat verkeerd doet * het levende bewijs is te vinden in mijn profiel Lips are sealed Schijnheilig *
Maar wel de enige op bokt ( met een paar anderen ) die nog zulke foto's durft te plaatsen die niet helemaal perfect zijn... en daarom lijkt het alsof pjotr vanalles verkeerd doet, maar het verschil zit hem in het wel/niet plaatsen van slechte foto's!

maar even voor pjotr, ik vind het jammer dat je,je steeds weer zo blijft concentreren op het 'aan de teugel rijden'
Ik heb in je andere topics elke keer op een normale manier geadviseerd om je er wat minder op de richtten, heb zelfs op jou verzoek het in PB uitgebreid uitgelegd, en wéér zie ik elke keer topics voor bij flitsen met 'pjotr mooi aan de teugel'
Verdrietig
vind ik jammer, maar goed, verder is er al genoeg over gezegd!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 21:52

ja ik doe het voor mn plezier en daarom hoeft het niet pietje precies voor mij maar ik zeg dat ik niet allen maar dit rijd ik heb 2 x per week les...
dus 2 x per week dressuur.
en trouwens ik en pjotr hebben er lol in en daar gata het om

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 21:58

o en anne ik heb weer foto's erop gezet omdat bokkers om draf foto's vroegen
nou dan doe ik dat toch???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:01

En als wij vragen om in de sloot te springen, doe je dat dan ook? Lips are sealed

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:02

Ikzeg ook niet dat je ze er niet meer op mag zetten Verward
Ik zal wel de laatste zijn die jou dat zal ( en kan ) verbieden.
misschien moet je het eens wat beter lezen Schijnheilig

* zegt verder maar nikls meer omdat ze wel aardig wil blijven Schijnheilig *

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:05

Ow Cassidy!!! Hou toch even op hee!? Hoe erg kun je zijn zeg! Geef haar gewoon tips maar het lijkt nu echt of je d'r alleen maar loopt af te zeiken! Hou toch eens op, ze wilt alleen actief meedoen op Bokt, en dat wilt iedereen wel een beetje, nou dan mag zij dat, en er is wel genoeg gezegd denk ik over alles wat niet goed is, laten we nu alleen maar tips geven ok? en wat positiefs zeggen. Ik vind het bijvoorbeeld een prachtige Fjord, en je ziet dat het steeds beter gaat, maar er is nu echt genoeg gezegd over alles wat niet goed is, dus laat dat nu even ok? en ga niet op alles nog meer zeiken... er is nu echt genoeg (zeker door jou) gezegd Lachen (over wat dan allemaal verkeerd is he!)

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:07

Pjotr, niet om jou buiten te sluiten ofzo, hoor, als dat zo lijkt Haha!
dat we dus over jou lopen te kletsen enzo, en 'geef haar haar zin nou maar' zo bedoel ik het niet, maar ik vind dat we nu even tips moeten geven daar heb je wat aan, al dat gezeik dat weten we nu wel!
Laatst bijgewerkt door Fabjuhlover op 29-06-03 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:07

Cassidy schreef:
En als wij vragen om in de sloot te springen, doe je dat dan ook? Lips are sealed


waarschijnlijk wel Knipoog

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:09

Anne"]
[quote="Cassidy schreef:
En als wij vragen om in de sloot te springen, doe je dat dan ook? Lips are sealed


waarschijnlijk wel Knipoog
[/quote]
En dan nog??? lijkt me best wel cool, samen met Pjotr!!! en dan hoeft ie (denk ik) niet aan de teugel, als je maar lol hebt met je paardje, daar gaat het toch ook om? zo is er toch geen lol meer aan? alleen maar negatieve dingen over jou en je paardje... nou leuk hoor...

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:13

Fabjuhlover"]
[quote="Anne"][quote="Cassidy schreef:
En als wij vragen om in de sloot te springen, doe je dat dan ook? Lips are sealed


waarschijnlijk wel Knipoog
[/quote]
En dan nog??? lijkt me best wel cool, samen met Pjotr!!! en dan hoeft ie (denk ik) niet aan de teugel, als je maar lol hebt met je paardje, daar gaat het toch ook om? zo is er toch geen lol meer aan? alleen maar negatieve dingen over jou en je paardje... nou leuk hoor...
[/quote]

je begint pjotr een beetje tegen de spreken! als het alleen maar om de lol gaat, waar maakt ze zich dan druk om met dat aan de teugel rijden!

TuurlijK! als je maar lol hebt, dat is voor mij het belangrijkste, maar vraag me dan toch wel af waarom pjotr elke keer met die topics over het aan de teugel rijden aan komt zitten ( heb er verder geen last van, als zij dat wil moet ze dat zeker weten doen, maar gaat het je dan echt alleen om de lol? )

En ik ben het verder wel met je eens dat het niet leuk is om alleen maar negatieve reacties te krijgen, maar die zal ik ook echt niet snel geven * kijkt nu heel braaf Schijnheilig *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:16

Fabjuhlover: Pjotr zet hier foto's op bokt. Verteld erbij dat ze een beoordeling wil.
Die krijgt ze ook. Misschien meer dan ze heeft verwacht.
Bedankt iedereen na ieder geplaatst bericht (bijzonder beleefd )
en denkt vervolgens in een dag de problemen die ze heeft op te kunnen lossen door met nieuwe foto's te komen. En in mijn ogen is DAT nou een beetje te vroeg. Want om een probleem op te lossen, heb je langer nodig dan 1 dag. Misschien ziet ze dat, en misschien ook niet.

Andere mensen kunnen nog zoveel willen, als je overal gehoor aan geeft, dan loop je het risico er ontzettend in te tuinen, alleen maar omdat men erom vraagt.

Maar goed, als Pjotr altijd gehoor geeft aan vragen, mag ik dan ook even vragen om een donatie t.b.v. mijn bankrekening? Ik kan je het rekeningnummer in een PB-tje doen toekomen....*LOL*

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:26

slotje!!
dat het niet echt soepel loopt dat ziet iedereen.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:34

TongeR schreef:
slotje!!
dat het niet echt soepel loopt dat ziet iedereen.


* belooft braaf te zijn *
Vind het zo l*llig voor pjotr om er een slotje op te gooien! zij probeert toch serieuze tips te krijgen, heeft helemaal speciaal voor bokt die foto's genomen, vind het niet helemaal eerlijk om er een slotje op te gooien...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:38

Ik was misschien cynisch, maar zie geen reden voor een slotje hoor...
Enfin, mij zul je hier niet meer zien. Succes ermee!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:42

Op de derde foto zie ik een vrij ver ondertredend achterbeen, dus daar ben je echt wel op de goede weg!

De laatste foto zie ik hakken omhoog, handen die te ver omhoog en naar achteren zijn en een neusje wat voor de loodlijn zit en het ziet er totaal niet ontspannen uit!

Je bent op de goede weg, maar je bent er nog niet! Blijf er lekker op de juiste manier aan werken, train lekker door en doe wat met het commentaar waar je wat mee kan!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 17:10

bedankt voor alle reacties zal er zeker wat mee doen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:57

Ik had al gelezen dat je je beugels kort had door het springen.
Maar het lijkt mij dat je zelf lekkerder zit met wat langere beugels.
Dan ben je in je lichaam ook een stukje meer ontspannen, ipv opgekropt zitten

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:01

Ik vind het knap dat je nu al zover met hem bent en dat mag je weten ook. Doe idd je beugels iets langer en neem de andere tipt van iedereen gewoon serieus. Ik weet hoe hij een half jaar geleden liep en ik kan iedereen toch wel zeggen dat hij NIET liep. Maar probeer echt te ontspannen.

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:10

We kraken haar allemaal weer lekker af, zo is het wel weer genoeg, ik vind hem er mooi bij lopen hoor!!! En een super fjord is het.