3 jarige hengst van bonte willem.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

3 jarige hengst van bonte willem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:18

:wave:

Ik heb vandaag voor het eerst op willy gezeten ( iron will ). willy is net ingereden en is een 3 jarige hengst van bonte willem van nassau. opzich viel het me 100% mee, want er zit al aardig een stuur op, alleen is de rem soms nog wat zoek, maar dat heeft allemaal tijd nodig. normaal rijdt ik op een heel ander soort paard dus dit was even wennen ! ik weet dat ik iets voor over zit, daar wordt aan gewerkt. dit is ook de eerse keer dat ik een HAW open, dus wees en beetje aardig :) alvast bedankt voor het kijken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog eve een penny momentje :=

Anoniem

Re: 3 jarige hengst van bonte willem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:20

wat een gaaf beest!
alleen vind ik het persoonlijk erg jammer dat er nu al voor spoortjes gekozen wordt!

xSaarSaar

Re: 3 jarige hengst van bonte willem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:22

Mooi paard, ik vind Willem ook altijd zo'n knapperd! :D

Ik heb het idee dat hij wel onder je uit loopt?
En ik vind het jammer dat er nu al gereden wordt met sporen, waarom?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:22

is het ook wel, maar doordat die soms iets afgeleid is en naar de merries wil hinniken en dan stil wil gaan staan, loopt die zo iets meer door, zweep is die panisch voor :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:22

Mooi paardje (L)
Je zou zelf idd beter rechtop kunnen zitten en misschien ook je handen iets hoger houden. Maar het was natuurlijk ook de eerste keer, dus over een paar maanden zit je waarschijnlijk zoals je altijd doet ;) .

Ik heb het idee dat het zadel wel ietsje naar achter mag, of ligt dat nou aan mij? :o

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:23

Ziet er goed uit, en een heel mooi paard zeg, WAUW! :):)
Je laat hem al goed op eigen benen lopen, probeer alleen je handen niet vast te zetten op de hals.
Mag ik vragen waarom je hem nu al met sporen rijd? :|

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:23

klopt, hij is af en toe nog wat schieterig, en dan juist weer heel sloom.. maar dat mag ook wel, hij heeftde tijd :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:24

_danieke_ schreef:
is het ook wel, maar doordat die soms iets afgeleid is en naar de merries wil hinniken en dan stil wil gaan staan, loopt die zo iets meer door, zweep is die panisch voor :)

sporen zijn niet om je paard harder te laten lopen maar om je hulpen te verfijnen! ;)

Ik vind het wel een heel gaaf paard!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:25

Mooi dier!
is ie met een fries gekruist?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:25

wow gaat wel snel zo, handen heb ik op dehals, omdat ik bijna helemaal niet aan de mond wil zitten, en lekker wil laten lopen :P

sporen doordat die soms stilgaat staan, om te brullen. maar die gebruik ik alleen ls ze nodig zijn :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:26

Just_Sannee schreef:
Mooi dier!
is ie met een fries gekruist?

nee het komt uit een tinkermerrie, mijn papa wou graag, het barokke erin houden, maar wel betere gangen en een fijn achterbeen. is wel heel anders als je van een kwpner afkomt :=

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:26

Wat een stoer beest zeg.. Ziet er al erg voorwaarts uit!

Ik dacht al toen ik die foto's zag hoelang zal het duren voordat er iemand over die sporen begint. Je ziet toch geen onvriendelijk gebruik? Eingelijk zie ik nergens spoor gebruik..

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:27

Als jij nu je sporen gebruikt om hem door te laten lopen, waar ze dus absoluut niet voor zijn, dan zal je hem later nooit met sporen kunnen rijden om je hulpen te verfijnen, hier zal hij dan alleen maar harder van gaan lopen, want dat was bij het inrijden de bedoeling....
Ik vind het heel onverstandig, want hier kan je later problemen mee gaan krijgen als je wat verder met hem bent, en met sporen gaat rijden voor een meer verfijnde hulp..

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:27

wat een leuk paard.
idd wat je zelf al zegt dat je te ver naar voor hangt.
let hier echter goed op anders ken het zijn dat je het paard uit balans haalt.

over je sporen
tja ik ben hier zelf ook geen voorstander van maar ken genoeg mensen die dat wel doen
om t paard toch iets sneller aan het been te krijgen.

verder ziet het er igg goed uit.!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:28

S__L schreef:
Wat een stoer beest zeg.. Ziet er al erg voorwaarts uit!

Ik dacht al toen ik die foto's zag hoelang zal het duren voordat er iemand over die sporen begint. Je ziet toch geen onvriendelijk gebruik? Eingelijk zie ik nergens spoor gebruik..

achjaa, het is ook wel vreemd op een jong dier sporen. maar liever af en toe een spoortje zodat die niet stil gaat staan. dan dat ik als een gek moet aan trappen om hem vooruit te krijgen. en dat hij leert dat stilstaan makkelijk is om onder het werk uit te komen. we hebben het van de instructeus.

bedankt iedereen :D

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:29

Of om een paard te begrenzen of voor je eigen veiligheid. Als de ts netjes met het spoortje om gaat, kan dat best.

Ik zie op vrijwel elke foto een uitgedrukte hak en een rustig been dat op zijn plek blijft. Spoortje goed gebruikt dus.

Ontzettend gaaf beest ts! Probeer wat af te wisselen in lengte van de teugel zodat hij straks fijn de hand op gaat zoeken en verlengen als je dat vraagt. En veel plezier!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:30

x_Staceyy schreef:
Als jij nu je sporen gebruikt om hem door te laten lopen, waar ze dus absoluut niet voor zijn, dan zal je hem later nooit met sporen kunnen rijden om je hulpen te verfijnen, hier zal hij dan alleen maar harder van gaan lopen, want dat was bij het inrijden de bedoeling....
Ik vind het heel onverstandig, want hier kan je later problemen mee gaan krijgen als je wat verder met hem bent, en met sporen gaat rijden voor een meer verfijnde hulp..

voor het harder lopen gebruik ik ook wel gewoon mijn kuiten, het is gewoo puur voor ls die stil gaat staan :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:31

_danieke_ schreef:

Nou, dan zijn sporen geen goed oplossing. Zo leert hij nooit de beenhulp, en wanneer je écht sporen nodig gaat hebben (vanaf ongeveer M niveau om de zijgangen beter te kunnen rijden) heb je er weinig meer aan. Sporen zijn in principe namelijk niet voor het voorwaarts rijden. Tuurlijk gebruiken we ze er allemaal wel eens voor, maar oke. Als ik je mag adviseren: meteen af doen!
Voor dat staken, zodra je voelt dat hij terugkomt: stem er flink bij, handen naar voren en beide benen flink aandrukken. Vergeet niet dat hij de hulpen allemaal nog erg thuis moet brengen, en het vanzelf allemaal wel komt. Geef hem de tijd.

Dat hij nog wat onder je uit gaat komt vanzelf wel goed denk ik. Hij heeft totaal geen evenwicht nog en moet nog erg zoeken om die krappe bochtjes in een bak te draaien. Persoonlijk heb ik ze ook liever wat te sloom dan te traag. Veel ruimte geven van voren en goed steun geven met je benen en begrenzen met je buitenhand zal hem leren op jouw tempo te lopen. Maar er gaat uiteraard een hele hoop tijd en geduld over heen.
Veel succes!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:32

Spoortje viel mij ook op. Maar je zit keurig met je benen en dus helemaal niet met je spoor in je paard.

Snap wel dat je voor deze oplossing kiest als hij gaat staken en niet vooruit te krijgen is op het been. Misschien niet de handigste methode maar wel effectief natuurlijk. Het is ook maar een klein knopspoortje.

Moet zeggen dat het een mooie hengst is. Laten jullie hem ruinen of niet?

Verder ondanks dat je niet in z'n mond wilt zitten zou ik wel meer je handen gaan dragen. Nu zet je onbewust de boel vast van voren.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:33

Wat een leuk paard en wat zit jij er netjes op, juist dat naar voren zitten is voor een jong paard prettig, zo zit je hem niet in de weg!

Wbt spoortje, je beenligging is super dus die spoor raakt hem nauwelijks tot niet!

Ga zo door, wordt vast een fijn paardje zo!

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:34

het is zeker een mooi paard! ik hou ook wel van dat barokke.

Succes met het inrijden verder :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:34

x_Staceyy schreef:

Dit is een goede uitleg die verklaart waarom. Ik zou een andere manier zoeken om hem vooruit te krijgen bij het staken.

Beetje voorover zitten is geen probleem, ik heb het juist gebruikt om mijne galop aan te leren, want daar had hij veel moeite mee. (ook een barokke)
Laatst bijgewerkt door Matsje op 01-07-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:34

dankje wel, eers heeft mijn zus er bij de instructeur erop gezeten zonder sporen, als ze dan de benen erin most doen, moest ze echt trappen voor resultaat en schoot hij naar voren, vandaar dat zijn advies was spoortje eraan. vandaar. ik heb ze ook bijna tot niet gebruikt dus ik zal de volgende keer wel een keer zonder spoortjes kijken :j

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:36

Miepie1980 schreef:
Spoortje viel mij ook op. Maar je zit keurig met je benen en dus helemaal niet met je spoor in je paard.

Snap wel dat je voor deze oplossing kiest als hij gaat staken en niet vooruit te krijgen is op het been. Misschien niet de handigste methode maar wel effectief natuurlijk. Het is ook maar een klein knopspoortje.

Moet zeggen dat het een mooie hengst is. Laten jullie hem ruinen of niet?

Verder ondanks dat je niet in z'n mond wilt zitten zou ik wel meer je handen gaan dragen. Nu zet je onbewust de boel vast van voren.

het is de bedoeing dat we hem hengst laten, dan zou ik hem uit moete brengen op concour. ook had me vader ht idee hem voor de keuring te doen, maar hoe n wat precies weet ik helemaal niks van :P

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:36

Replay schreef:
Wat een leuk paard en wat zit jij er netjes op, juist dat naar voren zitten is voor een jong paard prettig, zo zit je hem niet in de weg!

Wbt spoortje, je beenligging is super dus die spoor raakt hem nauwelijks tot niet!

Ga zo door, wordt vast een fijn paardje zo!

bedankt voor je super fijne reactie ! :D