ITP opsplitsen, kijk svp en denk eventje mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:34

Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken; het gaat niet om commentaar Haha!
Het gaat (IMO) vooral om topics waar gewoon wat meer op gezegd wordt, b.v. ook wedstrijdverslagen, een keuring, dat soort dingen.

BTW het 'als je niet tegen banketstaaf opmerkingen kan plaats je het maar niet' is dus niet helemaal zoals het werkt Haha! 'Als je niets opbouwends te melden hebt dan zeg je maar niets' is meer hoe het hoort te gaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:03

Bart, het is een kwestie van woorden denk ik. Er is logischerwijs wel een soort van verdeling van de topics waar alleen maar oooh en aaaah staat en de topics waar wat meer aandacht besteedt wordt aan een reactie, die deling is er denk ik wel; bij de laatste soort is er misschien wat vaker kritiek, maar dat is eigenlijk een ander onderwerp Lachen.

Het is uiteraard toegestaan om op RT foto's te plaatsen die bedoeld zijn om een beeld te geven ergens van, om de vraag/stelling/opmerking toe te lichten. Dat maakt het soms veel makkelijker om een goed onderbouwd antwoord te geven, denk ik. Het blijft wel de bedoeling om dat met mate te doen en dan met to-the-point foto's, om het forum overzichtelijk en makkelijk leesbaar te houden voor iedereen (bijv. de telefoonmodemmers).

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:05

gijsenkim schreef:
paardjuh sorrie


Haha! Moeilijk he, msn taal Haha! Ik leer het ook nooit geloof ik. Haha!

Maar er is toch niets mis met categoriseren om even terug ontopic te komen? Vind zowieso dat er best wat meer gecategoriseerd mag worden. Maar ja, ik ben bestuurssecretaresse dus ik zal wel te fanatiek zijn

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:21

Ik vind (in tegenstelling tot Xono) een lol met je knol forum bijvoorbeeld wel geschikt voor toiletteerfoto's. Dat doe je toch niet omdat je er zo'n hekel aan hebt? En de reacties op zo'n topic zijn toch meestal OOOh! en AAAH! reacties? Niemand zegt bijvoorbeeld: Het derde knotje vanaf z'n oren zit scheef.... Als je dan vervolgens met je netjes getoiletteerde paard naar de keuring ga, dan plaats je die foto's op het serieuze forum.
Ik vind het een goed idee.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 20:12

Fijn dat er al meegedacht wordt Haha!

Maar kunnen jullie ook alleen een titel geven met daaronder de omschrijving.

Bijvoorbeeld zo:

In the Picture
Plaats hier de foto van je paard. Of een foto waarvan je graag wil dat anderen je advies kunnen geven.

Snoepie-foto's
Voor alle lieve, schattige, foto's, collages of tekeningen van je dierenvriend

Jullie weten vast nog wat leukers te verzinnen. Laat jullie creativiteit eens zien Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:26

ja idd wat Mickey zegt is wel een idee, de gewone fotos in een apart forum en dan de bewerkte fotos in een andere (en tekeningen en dergelijke daar ook bij)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:13

Ik vind Lol met je Knol, wel een van de leukste namen voor het nieuwe forum Knipoog


trouwens ik denk niet dat dat laatste wat mickey zegt opschiet, want er zijn daar veel te weinig topics van. Ik zou dan bijvoorbeeld een scheiding maken tussen,
rijfoto's en rest... en als je dan van beide wat hebt, gewoon wat zeg maar overheerst..

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:28

Ik vind Lol met je Knol ook wel een goede naam

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:58

Ik ga ook voor Lol met je Knol

Dan itp:
Plaats hier de werk-foto's en andere foto's waar je graag advies voor wil hebben.

Lol met je knol
Plaats hier alle sfeer, grappige en leuke foto's, tekeningen, knutselwerken en andere plaatjes.


Onder werk kan je dus zowel vrijheidsdressuur, dressuur, springen, western, endurance, wedstrijd enz. foto's verstaan...

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:59

wat je wel zou kunnen doen is bijv ipv 2 itp forums 3 maken weet niet of dat kan het is maar een idee

eentje inderdaad met dingen die niet over paarden gaan dus gewoon algemeen over stadten huisdieren (geen paarden) vakantie foto's foto van de nieuwe auto noem maar op. een naam voor dat forum zou dan kunnen zijn [AF] Algemene foto's klinkt misschien wel saai maar goed.

dan een tweede album waar je bijv keurings en wedstrijdfoto's inzet mennen dressuur springen maakt niet uit of foto's die zijn gemaakt van een show of een les wat voor les of show dan ook. maar waar je dus graag opbouwende kritiek opkrijgt. en daarvoor dan de naam [PITP] Paardensport in the picture

en dan kan je een derde album waarin je dan foto's plaats van de grazende rennende paarden verzorgpaarden noem maar op foto's die je wilt laten zien om je paard te laten zien maar waar je niet advies over wilt hebben ofzo en dat noem je dan bijv [FPP] funny paarden pics

ik noem maar wat weet helemaal niet of het kan maar goed het idee is er uitgebracht succes met de uitkomst uiteindelijk we zullen het wel merken

groetjes fabske

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 04:32

Soms kan je er niks aan doen dat mensen alleen "oohhhss of aaahhhh's " plaatsen in je topic. Je vraagt er toch niet om... kunt een topic serieus bedoelen, maar toch andersoortige reacties krijgen. Daarom lijkt me de verdeling in 'serieuze' foto's en 'niet serieuze' foto's onhandig en te subjectief. Kun je nog beter een paarden-ITP en een pony-ITP maken! Is een veel duidelijker onderscheid en het maakt dat ITP toch netjes opgesplitst wordt en dus overzichtelijker *LOL*

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 06:51

En franca Knipoog wat gaan de afkortingen dan worden

paarden -ITP = PITP
pony -ITP = PITP Tong uitsteken

Misschien dat dit ook wel zou werken wat jij zegt inderdaad, ik vind de onderverdeling serieus en niet serieus toch minder handig. Want uiteindelijk blijkt het ene forum meer in trek dan het andere, en dus gaat iedereen hun foto bij het ene zetten onder het moto, Dit is serieus hoor, of zoiets dergelijks. Ik denk dat er duidleijk onderscheid gemaakt moet worden.
De ene: rij/longeer foto's
De andere: wandelen, los, VD, tekeningen, etc etc etc

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 06:54

Dan zou het POITP en PAITP kunnen worden.....even oefenen met uitspreken Knipoog

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:14

De beste ideeën die ik tot nu toe gezien heb zijn de onderverdeling van ITP in Working Horses en overige.
Of de verdeling in POITP en PAITP.

Die laatste lijkt me het makkelijkste en de eerste lijkt me moeilijker. Vooral, omdat ik bv vaak foto's maak tijdens en rondom het werk en die dan als serie plaats.

Het verdelen van foto's met wel of geen commentaar lijkt me op bokt niet te doen Haha!. "Oh, wat is ie lief." commentaar is nu ook niet gewenst, maar zie ik nog wel vaak. Bovendien verstaat eenieder wat anders onder "zinnig" commentaar.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:02

Ik ga mee met de oplossing van Irene, en die van Franca Haha!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:36

Die van Franca vind ik ook erg goed Lachen !

POITP lijkt me alleen wat lastig uit te spreken Knipoog .
Misschien kun je beter POny Pictures [POP] doen en Paard In Beeld [PIB] , of iets degelijks.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 30-06-03 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:39

Ik vind het wel een goed idee om ITP op te spiltsen, aangezien het idd erg druk is altijd. Ik heb hieronder een paar onderwerpen gezet, ik weet niet of ik nog wat vergeten ben? Het lijkt mij geen goeie optie om foto's te zetten op bijv. wedstrijd foto's op het westrijd forum. etc. en dan wat "overblijft" op ITP dan blijft er geen ITP meer over!

(Hier weet ik nog ff geen naam voor..Tong uitsteken)
Foto's om te bewerken
Tekeningen of na teken foto's
Niet-paarden foto's

__
In the picture (gewoon zo laten)

Rij
Wedstrijd
Longeer
(evt. poseer?) foto's

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:46

Sl0wm0ti0n, zoveel tekeningen en bewerkte foto's e.d. staan er niet in ITP. Als je een forum speciaal voor PSP-foto's en tekeningen opent, zal er zeker gebruik van gemaakt worden.
Maar ITP blijft dan een forum met 6 pagina's met actieve topics vol ' gewone ' paardenfoto's. En dan word het dus niet minder vol.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:03

ik vind het idee van een serieus en een niet-serieus topic wel een goed idee.
En ik snap niet waarom dat zo moeilijk is om van elkaar te onderscheiden want je weet toch wel of je alleen maar leuke reacties wil of dat je echt adviezen van anderen wilt. Dat onderscheid kan iedereen toch wel maken.. Verward Zo hoef je dus echt niet al je rijfoto's perse bij de serieuze te doen als je geen commentaar wilt.. En kun je ook gewoon je grazende paardje laten zien bij de serieuze als je commentaar wilt hebben over je paard (over zijn bouw ofzo)..

maar dan heb ik ook nog een vraag.. waar laten we dan de foto's van de paarden die gezocht worden?? of is dat ook een idee voor een nieuw forum (opsporing verzocht..)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:51

Ik vind de indeling werk-foto's en niet-werk foto's persoonlijk beter. Werk foto's dus dressuur, springen, wedstrijden, western, VD, NH, longeer, oftewel alles waarbij je aan het werken bent met je paard.

De andere doe je poseerfoto's, weidefoto's, tekeningen, bewerkte foto's, huisdieren, stappen, oftewel de gewone, leuke foto's.
Ik denk dat je dan het beste onderscheid hebt...

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:32

ik ben het wel met dr_jacksel eens eigenlijk........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:08

Ik ben het met Dr. Jacksel eens, en vind de titels en ondertitels waar zij mee kwam ook het beste dus:
ITP: In The Picture
Plaats hier de werk-foto's en andere foto's waar je graag advies voor wil hebben.

LmjK: Lol met je knol
Plaats hier alle sfeer, grappige en leuke foto's, tekeningen, knutselwerken en andere plaatjes.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:17

Je moet oppassen dat je geen categorie maakt waar maar heel weinig foto's toe behoren en een andere waar weer alles naar toe gaat. Analyseer de huidige postings eens en probeer ze in 2-3 categorieen te plaatsen waarbij de verdeling ongeveer gelijk moet zijn. Een ander voorwaarde is dat het HEEL DUIDELIJK moet zijn in welke categorie je moet posten.

Even nog wat zitten turven op 1 pagina van ITP

Portret (geen gebeurtenis) paarden : 16
Verslag (er gebeurt wat) paarden : 9
Portret (geen paarden) : 3
Overig (mensen en andere zaken) : 2

Misschien een verdeling in Portret, Verslag en Overig ?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:59

FPPP álá Funny Pony Picture Place

En dan op het serieuze forum: Longeerfoto's, foto's van wondjes, belangrijke dingen, wedstrijden enz...

Op het FPPP ( Tong uitsteken ) dingen zoals losgooien, showen, melige foto's, foto's van jezelf en dingen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:43

Eerlijk gezegd ben ik helemaal geen voorstander van opsplitsing, ik vond het wel goed zo Verward