nieuwe foto's pjotr netjes aan de teugel en spring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 16:25

hij ligt eronder hoor ietsiepietie erqachter missschien maar overderven is het niet

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:30

pjotr schreef:
ja ik rijd ook met handen laag maar vorige keer werd 100 x gezegd je handen hoog nou doe ik dat en is het weer niet goed


Neem les!
Ga niet zelf knoeien.
Nuff said...Lips are sealed

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 16:30

ik heb ook les!!!
en er komt iemand van bokt een keer lesgeven.
als diegene niet meer ziek is komt die me helpen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:33

Dan moet je iemand zien te charteren die foto's maakt van die les. Pas dan kunnen we zien hoe je paardje tijdens die les heeft gelopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:35

tja als je een fjord met een stang rijd kan je dit verwachten... haha ik zeg verder niets... ben net zo "schuldig" Lips are sealed

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 16:37

debo hoe bedoel je dat ik snap het niet helemaal... Verward

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:39

kan er dan niemand leuk reageren?
iedereen moet toch nog leren? je kan toch niet alles perfect doen...
tips geven mag ja, maar dan kun je er toch ook nog iets leuks/positiefs bij zeggen?

ik vind pjotr een hele mooie fjord! Haha! hij heeft gave manen Knipoog

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:39

pjotr schreef:
ja hij ligt er toch voor die eracter licchen die heb ik zo gelede omdat hij dan breder springt

het klopt wel wat jij denkt hoor, dat hij anders springt met die balk erachter. dit wordt vaak toegepast bij het losspringen met jonge paarden. zo maken ze de sprong van achteren beter af (bascule). je moet de balk uiteraard niet te ver weg leggen want dan wordt het gevaarlijk, maar zoals het nu ligt lijkt het mij geen probleem, in springparcoursen zie je zo'n hindernis ook wel, drie balken (zoals triple) alleen is de achterste balk net zo hoog als de voorste, in plaats van in hoogte oplopend. (zoals jij "nadoet" met met de stijl met het balkje ervoor en erachter).
de hoogte van je handen op foto 4 zijn redelijk goed, je ziet een vloeiende lijn vanuit je ellebogen naar het bit, je schouders lijken inderdaad gespannen, maar wanneer je in een deuk ligt, kan dat ook moeilijk anders Haha!
ik ben niet zo'n fan van fjorden, maar ditis een mooie Ach gut

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 16:45

bedankt voor de tips luxje Haha!

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:09

Ik vind het leuk dat je de fotos erop "durft" te zetten toch weer en vind dat je je je best doet om je rijstijl te verbeteren! het ziet er beter uit dan de vorige keer!

liefs lotte

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:20

pjotr schreef:
ja om commetaar met tips!!!
niet alleen om mij af te kraken


Ze geven je toch ook commentaar met tips?

Ze kraken je echt niet af hoor, ze zeggen alleen wat ze denken dat misschien anders kan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:26

Sorrie ik kan er niet van onder de indruk zijn........Leuk paard maar misschien moet je op zoek naar een goede instructeur.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:36

ik heb iets gemist denk ik, wat is het voor bijzonder bit precies?

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:41

Hey,

Ben ik weer Knipoog Leuke foto's en Pjotr blijft een onwijs mooie fjord Je hebt je handen nu idd wat hoger maar ze zijn nu weer wat té hoog. Kijk zelf maar eens goed, onderarm teugels 1 lijn, dat wordt nu een beetje een vreemde lijn Knipoog Iets lager dus, en ze mogen ook wat verder uit elkaar. Voor de rest volgende keer idd draf en galopfoto's, in stilstand is namelijk niet te zien of ie aan de teugel is of in de krul getrokken Knipoog Je schouders en armen ontspannen is ook heel belangrijk, als jij zo gespannen zit kan Pjotr zelf nooit lekker ontspannen gaan lopen.
Maar toch vind ik het er deze keer beter uit zien dan de vorige keer. Ben benieuwd naar je volgende foto's Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:50

No offence, ik snap niet waarom je met een bokkebitje rijdt. Als je paard een stang nodig heeft (kan hoor) waarom neem je dan niet een ongebroken trens? of bijv een pelham o.i.d.
Kwaad zal het volgens mij niet kunnen, maar persoonlijk vind ik het niet mooi.
Verder geen aanval ofzo, vraag me alleen af waarom je juist voor dit bit gekozen hebt

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:32

Leuke Fjord, ik vind z`n voorpluk erg gaaf!
Voorderest ga ik met de rest mee, maar ik vind wel dat het er beter uitziet dan de vorige keer, dus ik kijk uit naar je andere foto`s Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:32

SuperPepeijn schreef:
ik heb iets gemist denk ik, wat is het voor bijzonder bit precies?

dat vraag ik me ook af,..... ik zie op de foto niet goed of het een trens is of niet....

Maar Pjotr is een hele gave fjord... Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:41

zo te zien een bokkebit, bit wat voor aangespannen wordt gebruikt.

Afbeelding

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:44

Volgens mij ontspant hij zijn rug ook niet als hij aan de teugel moet.. Ik kan het mis hebben hoor, foto's blijven een moment opname.. Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:49

Tis zeker een pracht fjord!

Vind het super dat je nav 'ons' kritiek het probeert te verbeteren. Dat het nog niet super gaat, en dat je natuurlijk nog fouten blijft maken (maar wie niet?) maakt helemaal niet uit. Wellicht kun je uit deze tips weer info halen om het verder te verbeteren.

En ik kan nu voor de honderste keer zeggen dat je handen iets lager kunnen, en er geen balk achter moet, maar dat weet je al, snap dan ook niet waarom iedereen dat blijft herhalen. Denk dat ze dat nu wel door heeft hoor

Verder....denk ik soms...pot verwijt de ketel....
Vooral in het vorige topic (waar tegelijk met mijn reactie een slotje op geplaats werd, zodat ik mijn reactie niet meer kon plaatsen) zag ik reacties van mesnen waarbij ik daarna ff in het profiel heb gespiekt. En bij sommige mensen denk ik dan...hoe durf JIJ kritiek te geven op een ander!

Maar Pjort, je hebt absoluut een leuke fjord, en zolang de wil er is om het te verbeteren kom je er ooit heus wel! Zet hem op, hè!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:52

Hmm ja ik ben het eigenlijk wel eens met de meeste hier...
Echt heel erg ontspannen ziet het er niet uit.
Is zo jammer, als je je schouders iets zou ontspannen, en je ellebogen iets minder zou buigen zou het er echt een stuk mooier en ontspanner uitzien..
verder heb je een hele gave fjord Lachen

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:53

Hoi Ik vind idd haar handen wat te hoog en met springen teugels te los, maar voorderest is het niet leuk als iedereen zo negatief reageerd op haar. Ze doet immers haar best en ik heb ook geleerd dat je het nooit helemaal goed doet anders zouden we allemaal wel net als Anky te zien zijn op tv toch?? Ga maar lekker van je fjordje genieten en lessen kan nooit geen kwaad veel plezier en succes ermee xx es

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:00

pjotr schreef:
vorige keer werd gezegd dat ik een balk ervoor moest doen omdat hij dan weet wanneer hij moet afzetten en nu is het weer niet goed sjonge jonge zeg!!!


Wen daar maar vast aan Haha!
op bokt zijn er zoveel mensen met zoveel verschillende meningen dat je dat altijd wel zal houden, en ook het meeloop-effect vind ik best heel groot op bokt, maar goed nu weer even ontopic.


ik vind het goed dat je hebt geluisterd naar de tips die waren gegeven bij je vorige foto's, alleen denk ik dat je ze iets te letterlijk hebt genomen, handen hoog, maar ook weer niet te hoog!

Vind het zelf best eng, zo'n balk erachter, en zou dat liever op andere manier oplossen door gewoon een oxer neer te zetten, ook daar gaan ze breed van springen ( ze moeten wel Haha! ) en dat lijkt me toch iets veiliger.

*volgens mij heb ik dit al eens eerder gezegt, * maar je moet je proberen iets minder te concentreren op het 'aan de teugel' rijden, probeer naar de ontspanning toe te werken, dan komt de nagevelijk stukken makkelijker!

iig succes ermee, en ik vind het goed van je dat je na al die l*llige reacties toch weer opnieuw foto's hebt geplaatst! en blijf dat ook gewoon doen! tussen al het 'gekraak' door zitten best heel nuttige tips!


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:48

Anne schreef:
Wen daar maar vast aan Haha!
op bokt zijn er zoveel mensen met zoveel verschillende meningen dat je dat altijd wel zal houden, en ook het meeloop-effect vind ik best heel groot op bokt, maar goed nu weer even ontopic.




dit is absoluut waar!

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:20

Nou, ik zal mijn mening hier ook ff neerzetten Haha!.

Persoonlijk hou ik niet van fjorden, maar deze is best leuk!!!!! Stoer en mooi!!!

Nou ja, wat rijden betreft daar staat hier al genoeg over lijkt mij. Rijden is niet alleen op je kont zitten zoals veel mensen denken, het is allemaal best moeilijk en je bent nooit uitgeleerd. Maar als je dingen aanneemt van mensen die er goed inzicht inhebben en dat toepast op je eigen paardje kom je een heel eind. Haha!. Is het je eigen fjord trouwens??