Blieb01 met Daraxo aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 10:47

Appie, ik wil niet heel lastig zijn of verdedigend overkomen maar bij een aantal foto's zie je het teugeltje toch ietsjes doorhangen.

Ik was zelfs degene die zei van je zou zeggen dat je de teugels wat korter moet nemen omdat hijzelf zo kort begon te lopen en bianca afentoe daardoor met de handen op de benen zat.

Nou moet je nooit het gevecht aangaan met het paard maar afentoe leek het wel vechten, hij was zo in strijd met zichzelf. Steeds als hij met wat meer ontspanning ging lopen ging het ff goed maar al snel schoot hij weer in de stress.

Vandaag gaat Bianca even kijken met de bijrijdster hoe het gaat, die is momenteel feitelijk de enige die hem rijdt.

Iig hoop ik dat ie vandaag wat lekkerder in zijn vel zit, het kan ook zijn dat hij gewoon een opdonder heeft gehad van onlangs toen hij buiten aan de kletter is gegaan met de bijrijdster. Hij lijkt niet geblesseerd maar is wel wat gevoelig in de rug lijkt het.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:50

Citaat:
Hij lijkt niet geblesseerd maar is wel wat gevoelig in de rug lijkt het


Dan lijkt het me verstandig om de rug even na te laten kijken(incl zadel, meeste problemen worden veroorzaakt door niet goed passende zadels) ipv door die spanning heen te rijden.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:14

Slechte belichting? Denk ik Appie.
Niet zo serieus zeg, dit is Bokt en dit is leuk en het is niet de bedoeling dat we mensen gaan afkraken. Nobody is perfect. Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Je zou bijna geen foto meer op Bokt durven zetten. Bovendien zet maar een foto op Bokt die perfect is.
ps. Anky mag niet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:54

Cowgirl schreef:
Citaat:
Hij lijkt niet geblesseerd maar is wel wat gevoelig in de rug lijkt het


Dan lijkt het me verstandig om de rug even na te laten kijken(incl zadel, meeste problemen worden veroorzaakt door niet goed passende zadels) ipv door die spanning heen te rijden.


Idd..Beestje loopt niet voor niets met een uitgedrukte rug..(miss lijkt het zo en zie ik het verkeerd)Het lijkt me wijs om er even naar te laten kijken..
Met zn hoofd naar de sterren kijken doet hij miss dan ook niet voor niets????

En ik ben er zowieso geen voorstander van om verschillende mensen op mn paard te laten,maar goed dat is persoonlijk..
(dit is een tip hoor ,niet aanvallend bedoeld)

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:58

wat een supertof sjabrakkie, ik vin het er helemaal niet gek uitzien met die hals hea

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:35

Citaat:
Idd..Beestje loopt niet voor niets met een uitgedrukte rug..(miss lijkt het zo en zie ik het verkeerd)


dat de rug hol is of weggedrukt wordt zie je niet verkeerd.
In een eerder topic heb ik het al opgemerkt en gevraagd of het dier overbouwd was, heb daar geen reactie op gehad.

Vorige week was Llwella bij mij en toen heb ik het ook nog gezegd.

Is er niet een foto waar hij zonder zadel op staat, wel een goede foto van de zijkant(zeg maar een keurings foto)

Daraxo

Berichten: 129
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:41

Cowgirl schreef:
Citaat:
Idd..Beestje loopt niet voor niets met een uitgedrukte rug..(miss lijkt het zo en zie ik het verkeerd)


dat de rug hol is of weggedrukt wordt zie je niet verkeerd.
In een eerder topic heb ik het al opgemerkt en gevraagd of het dier overbouwd was, heb daar geen reactie op gehad.

Vorige week was Llwella bij mij en toen heb ik het ook nog gezegd.

Is er niet een foto waar hij zonder zadel op staat, wel een goede foto van de zijkant(zeg maar een keurings foto)


Ja,Daraxo is overbouwd,maar dat maakt mij nie uit.
Als het goed is heeft Blieb01 de keuringsfoto van Daraxo voor mij in gescant. Knipoog

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:33

ondanks dat ie vervelend was.. ziet het er wel goed uit..

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:41

Llewella"]
Appie, ik wil niet heel lastig zijn of verdedigend overkomen maar bij een aantal foto's zie je het teugeltje toch ietsjes doorhangen.
[/quote]

Ik wil ook niet lastig zijn Knipoog , maar dat teugeltje zegt mij helemaal niets, de spanning blijft hetzelfde.

[quote="Llewella"]
Nou moet je nooit het gevecht aangaan met het paard maar afentoe leek het wel vechten, hij was zo in strijd met zichzelf. Steeds als hij met wat meer ontspanning ging lopen ging het ff goed maar al snel schoot hij weer in de stress..

Iig hoop ik dat ie vandaag wat lekkerder in zijn vel zit, het kan ook zijn dat hij gewoon een opdonder heeft gehad van onlangs toen hij buiten aan de kletter is gegaan met de bijrijdster. Hij lijkt niet geblesseerd maar is wel wat gevoelig in de rug lijkt het
[/quote]

Hij is m.i. zeker erg gevoelig in de rug. Alle foto's wijzen heel duidelijk in die richting. Het lijkt me heel logisch dat hij zich dan zo gedraagt met rijden.

[quote="wauweltje schreef:
Slechte belichting? Denk ik Appie.
Niet zo serieus zeg, dit is Bokt en dit is leuk en het is niet de bedoeling dat we mensen gaan afkraken. Nobody is perfect. Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Je zou bijna geen foto meer op Bokt durven zetten. Bovendien zet maar een foto op Bokt die perfect is.
ps. Anky mag niet.


Nee hoor, zeker geen slechte belichting...
Dit heeft niets te maken met serieus zijn. En het is ook zeker niet mijn bedoeling om mensen af te kraken.
Bij mij is zwijgen zeker geen goud als het om het welzijn gaat van een paard.

Ik heb begrepen dat jij Blieb lesgeeft? Dan zijn we idd snel uitgepraat..ik begrijp dan je reactie.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 09:37

Ik lesgeven Verward Tong uitsteken Nee blieb port me er afentoe wel toe voor de lol als ik toch in het midden van die bak sta, maar daar ben ik zowieso veelte schuchter voor en heb ook niet genoeg kennis.

Danku voor de bevestiging gevoelig in de rug, misschien dat vrouwtje van daraxo daar wat mee kan.
Ik ben geen arts oid en heb ook niet dusdanig met paarden te maken dat ik daar gedegen kennis van heb.

Tips qua dat zijn natuurlijk welkom, maar de kritiek leveren waar wij zelf ook al van op de hoogte waren is imo een beetje nutteloos.
Alleen als er vorige week niet gereden was wisten we ook niet dat ie zo gespannen liep Knipoog Je moet toch eerst een beetje een constatering maken van hoe en wat? Als die er pas is kun je pas verder kijken.

Mijn reaktie is zo omdat ik niet had verwacht dergelijke reakties uit te lokken? En ja ik vind het ergerlijk als er bij voorbaat conclusies worden getrokken terwijl je zelf niet langs de kant hebt gestaan en niet weet hoe de exacte situatie was.
Als ik nou had gezegt van kijk wat ie mooi loopt, maar dat deed ik niet, ik had erbij gezegd dat ie gespannen liep en blieb keek alleen even hoe die liep etc en kijken wat we daaruit kunnen constateren als 'leek' .

Nooit verwacht dat ik zoveel zou losmaken in een topic Knipoog Hoop niet dat ik de volgende zal zijn die gebashed wordt Knipoog

Maargoed, bedankt dus voor de bevestiging al had ik het liever op een andere manier gezien.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 09:54

Daraxo staat momenteel stil doordat hij een fikse trap heeft gekregen van een van zijn weidemaatjes. Als de va komt word Daraxo helemaal nagekeken. Misschien dat daar iets uitkomt.

Appie misschien zou je mij het zelfde pbtje willen sturen als je naar petra hebt gestuurd, dan kan ik zien wat er nog meer "mis" is aan mijn manier van rijden. Misschien dat ik er wat mee kan. En anders zou jij mij misschien eens een lesje moeten geven. Ik ben altijd bereid om mijn rijstijl te verbeteren, mits ik goed les krijg natuurlijk.

Door een polsblessure heb ik moeite om de teugels op maat te houden en daardoor zou ik dus niet mijn handen vast kunnen zetten.Daardoor rij ik vaak paarden te licht in mijn hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:00

Behalve dat het paard gevoelig in de rug is (om wat voor reden dan ook) heeft het dier zo te zien ook een moeilijke bouw. (Of de foto's zijn erg ongelukkig genomen Verward ) Hij is overbouwd, en zo te zien zit er ook aardig wat spanning in het kruis, zodat het voor het paard ook heel moeilijk is om netjes over de rug te lopen.
Al met al een flinke uitdaging om zo'n dier mooi ontspannen te gaan krijgen en op de juiste manier te gaan laten lopen.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:06

Sonja dat ben ik het met je eens, hij is idd overbouwd dus zal dat het er niet makkelijker op maken.

Tuurlijk zijn tips dan van harte welkom want ik ben zelf ook erg benieuwd omdat ik ook geen kennis van overbouwde paarden heb en door dit topic mijn nieuwsgierigheid toch wel aangewakkerd is (en ik was gewoon simpel mee om wat fotootjes te maken Knipoog )

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:44

Llewella"]
Ik lesgeven Verward Tong uitsteken Nee blieb port me er afentoe wel toe voor de lol als ik toch in het midden van die bak sta, maar daar ben ik zowieso veelte schuchter voor en heb ook niet genoeg kennis.
[/quote]

Ik doelde op wauweltje...

[quote="Llewella schreef:
Mijn reaktie is zo omdat ik niet had verwacht dergelijke reakties uit te lokken? En ja ik vind het ergerlijk als er bij voorbaat conclusies worden getrokken terwijl je zelf niet langs de kant hebt gestaan en niet weet hoe de exacte situatie was.
Als ik nou had gezegt van kijk wat ie mooi loopt, maar dat deed ik niet, ik had erbij gezegd dat ie gespannen liep en blieb keek alleen even hoe die liep etc en kijken wat we daaruit kunnen constateren als 'leek' .
....
Maargoed, bedankt dus voor de bevestiging al had ik het liever op een andere manier gezien


Hoe had ik het dan moeten zeggen? Naar mijn idee heb ik niet iemand tot op de bodem afgekraakt. Dat is in andere topics wel eens anders.
Ik vind het alleen zo jammer dat een paard wat zo zichtbaar erg veel spanning heeft (en pijn) op deze manier gereden wordt. En het kan zo goed op een heel andere manier.
Dat is het enige wat ik wilde zeggen.

Blieb, ik zal je wel even een pb'tje sturen...

Daraxo

Berichten: 129
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:52

Ik wil niet veel zeggen,maar ik heb mijn paard al een keer laten controleren aan zijn rug,en der was niks aan de hand,hij heeft de bouw van zijn moeder,zelfde rug,als ik maar tevreden ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:59

Hoi Bliebe ik snap niet wat er verkeerd aan je rijstijl is ik vindt het er goed uitzien en als ik hoor dat ie aan het sterrenkijken is geweest, tijdens de opname's vindt ik het er echt top uitzien, je teugel hangt zelfs in een boogje en toch die aanleuning die hij zoekt!!!

groetjes chiqa en larissa

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 02:38

zo, dan bemoei ik me er ook maar even mee Haha!

appie, idd, foto's van longeren wil ik graag zien!

verder... Ik heb zelf een 3 jarige die ook zo'n sterrenkijken is Boos!
Rug is nagekeken, daar ligt het niet aan! Toen ik laatst na het rijdne in de bak, buiten reed, krijg ik er wel ontspanning in, thuis, in de bak, is dit onmogelijk. meneer is te druk mer "zijn" kudde bezig, die in het weiland ernaast staat! Hier kan ik weinig aan doen!

verder:
Ik zie wel duidelijk op de foto's dat hij zich verzet Haha! Maar vind dat jij het goed oplost! Vooral die foto wat later, waar hij wel met lengte in de hals liep, zegt mij opzich genoeg. Volgensmij is het wel een heethoofd, niet?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 07:50

Er hadden beter ook wat fotoos geplaatst kunnen worden van het moment dat hij 'er wel doorheen was' Dus dat hij wel ontspannen liep..

Misschien ideetje voor de volgende foto shoot.... Verward Verward

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 09:54

Toen waren dus de batterijen op Clown

Ik zal er voortaan aandenken batterijen goed op te laden (dat vergeet ik nog weleens Knipoog )

(Overigens liep ie op het end nog niet zoals het hoorde maar ok, 10 dagen eerder liep ie een stuk beter, maar toen zat z'n vrouwtje nog niet in het gips Knipoog ).

Overigens heb ik eerder ook al foto's van daraxo geplaatst.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:38

Citaat:
Ik heb begrepen dat jij Blieb lesgeeft? Dan zijn we idd snel uitgepraat..ik begrijp dan je reactie.

Ik schreef al eerder, spreken is zilver, zwijgen is goud!
Ik zou er dus nu goed aan doen mijn mond te houden. Appie, blijkbaar ben jij dus in staat door het bezichtigen van enkele foto's, die op een slecht moment genomen zijn, te beoordelen dat Blieb het paard niet goed behandelt. Ondertussen deel je ook nog even een sneer uit, naar mij (zie Quote).
Als iemand gewoon voor haar plezier, zoals Llewella, een paar fotootjes op Bokt zet, is dat dan voldoende reden, om iedereen even een sneer te geven?
Ik denk dat voor jou zeker geldt, spreken is zilver, zwijgen is goud!
Meer zeg ik eigenlijk niet over dit onderwerp, wat mij betreft is dit gesloten!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:11

wauweltje schreef:
Citaat:
Ik heb begrepen dat jij Blieb lesgeeft? Dan zijn we idd snel uitgepraat..ik begrijp dan je reactie.

Ik schreef al eerder, spreken is zilver, zwijgen is goud!
Ik zou er dus nu goed aan doen mijn mond te houden. Appie, blijkbaar ben jij dus in staat door het bezichtigen van enkele foto's, die op een slecht moment genomen zijn, te beoordelen dat Blieb het paard niet goed behandelt. Ondertussen deel je ook nog even een sneer uit, naar mij (zie Quote).
Als iemand gewoon voor haar plezier, zoals Llewella, een paar fotootjes op Bokt zet, is dat dan voldoende reden, om iedereen even een sneer te geven?
Ik denk dat voor jou zeker geldt, spreken is zilver, zwijgen is goud!
Meer zeg ik eigenlijk niet over dit onderwerp, wat mij betreft is dit gesloten!


Het is maar net hoe jij mijn woorden interpreteert, waarschijnlijk zie jij meteen het negatieve erachter. Het was helemaal niet als sneer bedoeld. Het is toch heel logisch dat we snel zijn uitgepraat wanneer blijkt dat jij haar les geeft?
Als je mij zou kennen, dan zou je weten dat ik helemaal niet iemand ben die zomaar even bepaalde reacties geef op foto's.
En ik heb nergens gezegd dat Blieb het paard niet goed behandeld. Alleen maar dat de manier van rijden m.i. veel spanning oproept. Maar goed, ik heb dat al uitgebreid toegelicht aan Blieb via pb.
Jammer dat je je meteen zo aangevallen voelt. Als je maar begrijpt dat dat niet mijn bedoeling was.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:13

Okee, zand erover!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:27

wauweltje schreef:
Okee, zand erover!


Heel mooi... Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:19

dan ga ik me er toch nog ff mee bemoeien

hier op de 1e foto heb je iig je hande erg raar, niet netjes rechtop, eerder schuin voorover gekanteld, hoe kan anders de voorkant van je zweep schuin naar beneden wijzen? je hebt hier iig geen soepele meegaande hand
Afbeelding

hier(2e foto) kruipt hij gigantisch achter de teugel, en zou je veel meer been(kuit geen spoor) moeten geven en kijk eens aar die achterhand die heel erg achterblijft

en ook al hangt er hier een boogje in je teugel, als hij zn neusje hier naar voren&naar beneden wil brengen, heeft hij de ruimte niet
en hij is niet alleen overbouwd, hij heeft ook totaal geen ruggebruik.
Afbeelding

hier(3e foto) loopt hij stukken beter, maar ik ben van mening dat je zonder het gevecht en de spanning, ook op dit ontspannen moment uit kan komen, een gevecht aangaan en dwingen om door die spanning heen toch naar beneden te komen werkt averechts, tuurlijk je krijgt he er nu wel doorheen, maar niet op de goede manier
je kan hem dan beter eerst bijgezet longeren, voor je erop gaat, dan is hij al wat losser in zn lijf, en vooral in zn rug, dan heb je grote kans dat het zonder die erge spanning al meteen veel beter gaat
Afbeelding

maar ook hier gebruikt hij zijn rug nog lang niet voldoende, of hij is echt extreem overbouwd, maar dat was op de andere foto's niet zo te zien.
maar hij is hier wel al meer ontspannen, dus hier gaat het de goede kant op.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:25

vandaag heb ik Daraxo weer gereden en hij liep nu gelijk vanaf het begin relaxed. Ik denk toch dat een paar dagen rust hem heel goed hebben gedaan. in de tussentijd is Daraxo niet bereden (hij was kreupel door een trap van een weidegenoot) en ik denk dat dit een hoop scheelt. Er werd mij verteld dat de andere berijder (die hem reed voor ik hem ging rijden) alleen maar wou racen met hem. Bij haar was hij ook aan de kletter gegaan over het fietspad. waarschijnlijk had hij hierdoor wat rugklachten gekregen en drukte hij daarom zijn rug zo erg weg. Toen reed ik hem om te kijken hoe hij liep. Ik was er zelf erg van geschrokken hoe hij toen reageerde op alle hulpen. Het leek vandaag wel een compleet ander paard. Ik wil hierdus bij benadrukken dat die foto's een totaal verkeerd beeld geven van Daraxo, ik zal Llewella vragen of ze nog een keer foto's komt maken (en reserve batterijen meeneemt Extreme duivel ) en dan kunnen jullie het verschil zien.