Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
corientjuhh schreef:Je teugels zijn te lang
)jury schreef:corientjuhh schreef:Je teugels zijn te lang
?, vind je?
Probeer te beginnen op het goede been licht te rijden, scheelt je punt per onderdeel.
Ga zelf wat rechter op zitten.
Hoeken niet doorrijden bij voltes bij A of C (een hoek is vierkant en als het goed is een volte niet)
En dan is er nog genoeg voor verbetering vatbaar zoals bijvoorbeeld de aanleuning, maar dat is echt een kwestie van ven veel kilometers maken onder de begeleiding van een goede instructeur.
De voorlezer klinkt zuidelijk. Is dit belgisch en hoe is daar dan de puntentelling?
Irma77 schreef:Wat staat er precies in het commentaar op je protocol? Ik zie een "zwabberige" aanleuning. Probeer vanuit een actief achterbeen naar de hand toe te rijden en dit met lichte gelijke druk van voren op te vangen. Hierdoor gaat je paard beter nageven en komt het wat meer van de voorhand af, waardoor jij beter kan zitten. Het beeld geeft een wat slungelig geheel.
sammy1 schreef:je moet de hoeken meer inrijden,
je paard moet rechter zijn,
zoals van hand van in middenstap daar loopt hij niet recht,
zelf meer rechterop zitten,niet zo aarzelend rijden,
je moet binnen komen alsof je iedereen een poepie laat ruiken,
dus wat trotser op je paard,
als deze punten al iets verbeterd zal je al na de 170 gaan,
het is heel belangrijk dat je alle onderdelen netjes afwerkt,
nagevelijk rijden is nog niet eens zo belangrijk maar wel netjes rijden,dan komt het allemaal wel goed,
heel veel succes verder.
foxy80 schreef:sammy1 schreef:je moet de hoeken meer inrijden,
je paard moet rechter zijn,
zoals van hand van in middenstap daar loopt hij niet recht,
zelf meer rechterop zitten,niet zo aarzelend rijden,
je moet binnen komen alsof je iedereen een poepie laat ruiken,
dus wat trotser op je paard,
als deze punten al iets verbeterd zal je al na de 170 gaan,
het is heel belangrijk dat je alle onderdelen netjes afwerkt,
nagevelijk rijden is nog niet eens zo belangrijk maar wel netjes rijden,dan komt het allemaal wel goed,
heel veel succes verder.
Inderdaad algemeen meer op mijn letters rijden, een hoek is een hoek en een cirkel is een cirkel en niet bij beide iets tussenin.
Maar mijn paard moet rechter? Middenstap zit niet in de proef?
Ik kan al met zo' n attitude niet trainen, ik weet ook niet hoe het komt.
foxy80 schreef:Irma77 schreef:Wat staat er precies in het commentaar op je protocol? Ik zie een "zwabberige" aanleuning. Probeer vanuit een actief achterbeen naar de hand toe te rijden en dit met lichte gelijke druk van voren op te vangen. Hierdoor gaat je paard beter nageven en komt het wat meer van de voorhand af, waardoor jij beter kan zitten. Het beeld geeft een wat slungelig geheel.
Er staan welgeteld 3 dingen op mijn protocol
- bij deel 4 (overgang arbeidsstap na draf uitstrekken over diagonaal): mag vlotter
- bij deel 23 (halthouden en groeten): naast middellijn
en dan nog aftrek -2 voor gebrek aan clubschildje en -2 voor verkeerd beginnen aan de proef (maar dat stond niet op film en dan heb ik nog steeds 6 punten voor binnenkomen
Kan een mens veel mee hé...
dus wel glimlachen af en toe! Focussed schreef:Wat ik als eerste zie als ik naar jou kijk: Je zit best netjes, maar doordat je zo naar beneden kijkt lijkt het alsof je teveel naar voren en "in elkaar" zit. Probeer dus rechtuit te kijken, hou je hoofd omhoog. Daarnaast mag je je handen meer dragen boven de schoft, je hebt ze nu naast de schoft.
Ook is hij wat onrustig met zijn hoofd, dan weer naar beneden, dan weer naar boven. Ook vind ik hem wat scheef ogen, in de rechter galop plaats hij duidelijk zijn achterhand naar binnen.
Van mij zou je best wat meer de grenzen mogen opzoeken. Kijk eens of je met wat meer been en teugeldruk hem iets meer naar je hand toe kan rijden. Hij moet wat compacter, hij loopt nu duidelijk uit elkaar. Daarnaast mag hij rechter. Rij hem bijvoorbeeld in alle gangen een stukjes schoudervoor, zodat hij rechter wordt.
Heb je ook les?
Wat me nog te binnen schoot. Misschien is het voor dit paard erg fijn om eens los gemasseerd te worden. Happy Athlete heb ik hele goede ervaringen mee. Het kan best zijn dat hij wat strak in de spieren zit en daardoor niet lekker los kan worden.