Norge @ Dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nette

Norge @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:57

Afbeelding
En weer even een topicje van Norge en mij aan het werk.
Dit keer scheen het zonnetje, dus de kwaliteit van de foto's vond ik wel boktwaardig. :P
Dus vandaar:

Norge is mijn 17 jarige fjord waar ik nu ongeveer 3½ jaar op rijdt -wat gaat de tijd toch snel :+ -.
We hebben nu alweer twee outdoor-wedstrijden gehad en onze stand is inmiddels L1+7.
Komend weekend mogen we weer, dus ik ben benieuwd. :)

Aangezien we nog steeds aan hetzelfde werken als in ons vorige topic, leek het me handig gewoon even te kopiëren waar we aan werken:

Citaat:
Eigenlijk draait bij ons alles om activiteit. Norge moet nogsteeds actiever. Als we gewoon wat rondrijden blijft ze wel redelijk actief, maar zodra de oefeningen moeilijker worden (wijken, stelling, sb enz.) kakt ze meteen helemaal in. :+ Ook in de overgangen kan ze nog heel wat actiever worden, daarom ook dat we zoveel mogelijk overgangen rijden -weg, terug, stap draf enz.-.Daarnaast ben ik er heel erg mee bezig om haar lekker door haar lijf te laten lopen en wat minder 'hangend' in de aanleuning te krijgen. En dit lukt al wel aardig, alhoewel ze nog steeds af en toe te diep loopt of juist niet diep genoeg. :9 Ook mag ze af en toe wel wat meer buigen, daardoor rijden we heel wat voltes die we vergroten en verkleinen, waardoor we dus ook meteen het wijken wat oefenen. Wijken vinden we namelijk beide nogal moeilijk: ik ga verschrikkelijk scheef zitten en Norge is erg lui met het opzij gaan aan mijn been. :+
Mijn houding is echt niet geweldig, maar het is wel eens slechter geweest. Ik moet er vooral op letten dat ik mijn hakken uitduw, heel wat minder kapstokjes maak en niet naar voren val of juist naar achteren hel met mijn bovenlichaam. Mijn been ligt volgens mij ook wat onstevig, aangezien het op sommige foto's te ver naar achter ligt en de andere juist weer te ver naar voren. Daarnaast heb ik soms een knik in mijn pols die ik echt moet corrigeren.

Ditmaal hou ik het maar even kort, dus hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Norge wou natuurlijk ook nog even laten zien hoe schattig ze is:
Afbeelding

Ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben. :)

Groetjes, Nette

hafjesliefde

Re: Norge @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:01

mooie fjord :) ik ken verder niet heel veel van dressuur, maar ik vind wel dat hij mooi in de hand loopt xD

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:16

Het ziet er écht heeel leuk uit! Je ziet het verschil heel goed! Verder moet je werken aan de puntjes die je zelf al zei.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:18

Norge is echt een hele mooie Fjord! :+: Ziet er super netjes uit!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:26

Als eerste wil ik even zeggen wat een leuke fjord heb je! :D
Probeer op je benen te letten, wat je zelf ook zegt kapstokjes.
Op de foto's lijk je best wel streng in je handen, vooral op foto 3.
Maar dit kan ook een moment opname zijn :)
Voor de rest ziet het er goed uit.
Leuke combi zijn jullie!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:34

Idd een hele leuke fjord en het ziet er best fijn uit, ik zou evt je beugels een gaatje korter doen, het ziet er soms een beetje uit alsof je vaar voren valt doordat je op je tenen loopt en probeer ook in de galop lekker te blijven zitten.

Als hij niet zo actief is, heel vaak van draf naar stap en dan na 1 of 2 stap passen weer weg draven en lekker voorwaarts.. hoofdje maakt dan even niets uit :) Want als hij niet actief is gaat hij namelijk vanzelf hangen. hij moet zijn gewicht op zn achterhand plaatsen en zichzelf gaan dragen. bij hangen valt een paard op de voorhand en betekend t vaak dat ze niet heel actief aan de achterkant zijn.

Heb je ook les? Zo ja lekker mee doorgaan want t ziet er fijn uit :)

Zo niet af en toe eens eentje meepikken, dan kan iemand je er meteen op aanspreken :) Heel vervelend soms maar werkt wel :)

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:06

Bedankt voor de leuke reacties al! :)
@ Nijnteee: Klopt, af en toe ben ik inderdaad te streng met mijn hand, dit is natuurlijk niet de bedoeling.. :+
@ Silly_Woman: Helemaal mee eens. :) Ik zal eens kijken hoe het zal gaan met mijn beugels een gaatje korter, weet niet of dat zal helpen, maar proberen kan altijd. :) Ik heb namelijk redelijk lange benen en moet zeggen dat ik niet zo'n goede beencontrole heb.. :') Niet dat ze heel erg los liggen ofzo, maar als ik me van alles en nog wat bezig ben zijn mijn benen wel het laatste waar ik op let, terwijl dat ook erg belangrijk is natuurlijk. :)

Ik heb elke week clubles en zo af en toe pik ik nog een privélesje mee. :)

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:16

Wauw, leuke combinatie hoor! Ik heb nog niet veel fjorden zo lekker zien lopen, en zeker omdat je zegt dat hij wel wat actiever en lichter in de hand mag zijn, dat is er nauwelijks aan af te zien.

Punten die je zelf noemt zie ik ook. Soms leiden je handen en voeten een eigen leven, en op sommige foto's denk ik: jaaaa je kunt het wel! Gewoon lekker blijven oefenen dus, en idd met les je er goed op attent blijven maken.

Ik zou trouwens echt niet je beugels korter maken. Dan krijg je echt een opgepropt idee, en je benen liggen nu heerlijk lang langs je pony. Op de laatste foto val je inderdaad een beetje naar voren, maar volgens mij ligt dat meer aan je onbalans, en niet dat je geen "steun" hebt aan de beugels. Op de andere foto's heb je genoeg steun, en daarbij moet je gewoon op je kont gaan zitten en zou je eigenlijk die beugels niet als steun nodig moeten hebben! Ik zou dus gewoon ze zo laten!

Succes met je knappe fjordje!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:21

Knappe Norge! :+: Leuke foto's! Ik vind het er netjes uitzien. Af en toe zie je wel dat ze wat activiteit mist en een beetje op de voorhand valt. Lekker overgangen rijden en dan zal het vanzelf wel verbeteren denk ik :) Succes nog!

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:49

Let inderdaad wel op je been en je hakken. Je handen mogen ook nog wel wat rechter op. Ik vind je paardje wel netjes aan de teugel lopen.

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:06

Leuke foto's weer Nette! :D En wat is Norge een lekker paard :~
Verder vind ik dat je zelf wel goed commentaar geeft en ga ik daar met mee :)

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:29

Norge is zooo'n lekkerding :+:
Let inderdaad op je benen ;) Moeilijk ik weet het, ik heb het ook :)
Alleen sommige foto's doen het niet, of ligt dat aan mij? :\

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:24

Die eerste foto vind ik echt ontzettend leuk! :)
Mooie foto's verder ook Nette. Misschien je handen iets dichter bij elkaar en ze meer rechtophouden. En idd wat je zelf zegt over je hakken, al is dat natuurlijk niet altijd te doen op een iets kleinere pony.
Ik vind jullie echt een leuke combinatie :j

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:24

hoooe, daar hebben we die lekkere fjord 8-)
let erop dat je niet naar voren gaat kantelen en dan je benen te ver naar achter. 't rijtechnische gedeelte :')
vet leuke foto's!! en je hebt inkijk _O-

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:04

wow, leuke pony hoor!! loopt lekker ontspannen hoor zo te zien, netjes! het enige wat ik zie aan je houding is je handen (soms wat breed en laag, en let op pianohandjes :P ) verder je hakken, die kunnen wat meer omlaag en je tenen wat meer rechtuit, en je mag wat meer op je kont zitten ;) maar het ziet er goed uit hoor! :D

edit; wat voor ondergrond hebben jullie in de bak? hij staat er tot zn hoefjes in haha :+

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:53

Mooie fjord zeg <3

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 20:07

Dankjulliewel voor de leuke reacties! <3

@ Maaike: Haha jaa dat zag ik inderdaad ook _O- Maar gelukkig is er weinig om in te kijken :')
@ Tummert: Haha, in de bak liggen van die stofjes -maar liggen geloof ik wat veel in en met die droogte komen die allemaal omhoog- :+ Het rijdt trouwens wel heerlijk :)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:23

ondanks je een errug leuk paard hebt zou ik proberen wat verder voor je uit te kijken ipv naar Norge te staren haha!! maar begrijpelijk hoor haha!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:01

hoi,
Ik zit zo naar je foto's te kijken, en er is iets met hoe je zit, net of je naar voren kiept.
Als ik dan naar rijfoto 11 kijk dan komt de achterkant van je zadel omhoog. Ligt je zadel goed?

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:03

wauw, wat een prachtige fjord! <3

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:41

ik vind op sommige foto´s je zadel te ver naar voren liggen, of dit komt door het onnodige dekje wat er onder ligt dat dit zo lijkt of het zadel schuift wat. de ene keer zit het wat over de manen de andere keer niet. inderdaad stoorde mij je beenligging ook maar hier is inmiddels genoeg over gezegd.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:27

Ik hoop niet dat het aan mijn zadel ligt, zal binnenkort eens vragen wat mijn instructrice erover denkt. :)

Verder bedankt voor de reacties. :)

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:30

Op bepaalde momenten zie je hem echt ontspannen, op andere momenten denk ik dat hij wat vaster is en dan wordt jij dat ook (denk ik), proberen wat zachter te blijven over de hele lijn!
Prachtig paardje!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:05

Ik mis ontspanning in de bovenlijn, daar waar hij wel wat zakt geef jij niet mee, foto zes.
Je houding is netjes hoewel je schouders wat naar achteren mogen. Je fjordje doet ontzettend haar best zo te zien!

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:16

Wat een leuke fjord!! Denk eraan dat je je benen niet optrekt, lastig omdat je lange benen hebt :)
ook lijkt het soms dat je je handen vast zet, maar dat kan aan de foto's liggen!