ik rij frids nu bijna 3 jaar. vorig jaar zijn we gestart, daar hadden we in 3maanden 11 wps maar zijn toen even gestopt. ik ben toen geopenreerd en vanaf december ben ik hem zelf weer normaal aan het oppakken. dat viel zwaar tegen want moest hem weer heel erg terug rijden na hoe hij was. februari zijn we voor het eerst L1 gestart en hebben nu 7 wps. het gaat dus de goeie kant op.
waar we veel aan werken is zijn ruimte. zijn middenstap/draf en galop komen er wel uit, maar matigjes. verder werken we veel aan zn achterhand, ontspanning en aanleuning.
frids staat ook voor de kar, erg jammer want als hij mee is geweest is hij stijf. dat kost mij weer veel moeite om hem los te krijgen.
frids
8 jaar
fries
trainen richting L2
waar we nu specifiek aan werken is achterhand, middengangen, ontspanning en aanleuning en natuurlijk het wijken
mijn houding is niet optimaal, mijn handen en voeten leiden vaak een eigen weggetje. ik ben op zoek naar een nieuw zadel omdat ik in dit zadel heel snel na voren zak.
loswerken

daar gaat me been al

in het losrijden schakelen met zijn ruimte. hier pakt hij die redelijk goed, alleen mijn houding

dit krijg je als je mij laat galopperen en ondertussen iets gaat vragen....zat heel serieus een heel verhaal te vertellen

mooie actieve achterhand vind ik zelf

klein proberen te galopperen

luisteren na uitleg

lekker stappen tussendoor

en weer weg die achterhand, dat gebeurt me dus elke naar met het oppakken. moet me handen lager houden

dit waren we. weer lief voor ons, we doen ons best en ook wij zijn maar mens en dier