VRIJheidsdresuur Rydar ZONDER martelvoertuigen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:42

kijk debo dit zie ik persoonlijk veel liever!
het ziet er leuk uit zo. kun je je shows niet los geven, vind ik persoonlijk veel indrukwekkender ( Verward moeilijk woord)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:03

Shiloh schreef:
nee hoor er staat, "Pas ( begin van de spaansepas )"
sorry dat ik me een beetje liet gaan... ik zal het ook weer netjes houden... Lachen


Sorry, dan weer een reactie, maar hier staat toch echt de spaanse pas...
Dit stukje staat er:
Mexx is erg leergierig en leert snel.. in de korte tijd dat ik hem nu heb heeft hij al veel geleerd, zo kan hij al de Spaanse pas, de pirouette, op een blok staan en liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:07

pff ga even ruzie maken over wat er op mijn website staat.. bij de foto's geef ik uitleg dat het een begin van de spaanse pas is...

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:12

Zo ziet het er een stuk leuker en beter uit!! Zo moet je shows gaan geven, het ziet er veel spectaculairder uit zo, zonder zo'n bit dat hem (bewust of onbewust) zit te hinderen.
Zo zou ik ook lekker oefenen, dan is en blijft het altijd zijn vrije keus. Veel plezier!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:14

naja iig, ik vind het stoere foto's, er zijn wel meer paarden die oren in de nek leggen bij steigeren ofzo, en zoiets kun je idd niet afdwingen....
klasse hoor!

manzano

Berichten: 23930
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:14

Niet weer he???? Boos!

Mensen moeten ook altijd wat te zeuren hebben. Eerst willen ze bewijs met een halster. Dat krijgen ze, zelfs zonder halster. En dan beginnen ze weer over een heel andere pony. Zucht.

Vind het erg knap dat Rydar naar jou luistert ipv zijn maag Knipoog. Veel succes met jullie shows.

esprit

Berichten: 35
Geregistreerd: 20-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:25

GAAAAAAAAAAAAAAF ik vind dit echt super knap, met 'martelwerktuigen' maar helemaaaaaal zo, zonder iets!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:14

Hartstikke goed Debo. Ik vind vooral de eerste foto erg leuk hoor En ik ben blij dat er nu ook eindelijk een keer normaal gereageerd kan worden.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:19

Super Debo! Daar kan menig (op dit topic klagend..) bokker nog wat van opsteken Haha!
Enneh waarom is in hemels naam een pony van 3 toch te jong om te steigeren? Wel eens een veulen zien spelen? Ja? nou mond houden dan Lips are sealed

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:46

Ten eerste: superfoto's! Ik vind deze mooier dan de vorige om de simpele reden dat dit me veel indrukwekkender lijkt... je paard kan zomaar weglopen, grazen om het even wat, toch blijft hij netjes bij jou en is hij aandachtig zijn oefeningen aan het uitvoeren! Knap toch! En zijn gezichtsuitdrukking... kijken mensen dan altijd even vrolijk? Nee ik dacht het niet, wel paarden evenmin, daar maak ik me geen zorgen om. Als hij echt niet wou had hij wel weggelopen Lachen

Ten tweede: Ergens viel het woord conditioneren... Ja tuurlijk geconditioneerd, wat anders? Je paard moet leren wat je van hem vraagt, en iedereen beloont zijn paard als die iets goed doet, niet dan? Of het nu met een snoepje is, een vriendelijk woord, een aai, om het even wat, dat doet er niet toe... Of heb ik iets over het hoofd gezein? Ja dwang en angst misschien, wat tenslotte ook helaas en vorm is van conditioneren, maar dan heb ik toch liever dat mijn paardje het om andere redenen doet hoor, zoals hier bijvoorbeeld

En om ook nog even terug te komen op het feit dat mexx al dingen zou kunnen... mja mijn mening daarover hangt ervan af hoe Debo het aanpakt... veulens spelen in de wei en dan steigeren ze, draaien ze, beentjes vliegen in de lucht... dus in principe kan hij het wel, maar dan mag het niet te ver gaan. Misschien als je deze dingen af en toe speels aanpakt (en zonder beestje te dwingen, moet zelf zin hebben om te 'spelen') weet ik niet of het voor het beestje kwaad zou kunnen, ik denk eerder dat het een invoed zal hebben op de band die ontstaat. Wel moet je hier mee opletten, want dat 'spelen' met een veulen kan anders uitdraaien dan je denkt. Hij mag je niet gaan beschouwen al gelijke maar moet weten dat jij de baas bent, niet negatief bedoelt, zie het misschien beter als de leider. Maar bon aabgezien ik geen idee heb hoe je dit allemaal aanpakt ga ik niet oordelen ofzo.

Pfieuw ik heb beide topics helemaal gelezen en wou toch ook even mijn idee erover posten. Wat er in het verleden misschien is gebeurt geen idee, maar in deze topics is Debo kalm gebleven ondanks harde kritiek, misschien dan tijd om een nieuwe kans te krijgen? Niemand is perfect dus Lachen

En Debo, mijn complimenten voor deze foto's hoor, ik vind ze heel mooi!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:29

Kijk, dit is het betere werk. Dit vind ik echt leuk om te zien, dit is voor mij Vrijheidsdressuur. Denk dat het ook meer indruk maakt om het zo los te doen dan met zo'n bit erin, op mij iig wel (zeker op dat gras).

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:37

Waaauw !!!Echt gaaf seg !Echt mooi dat Rydar dit allemaal doet en klein Mexxje is supersweet op de eerste foto echt zo van hééé Big Boy wat doe je ?Ik wil dat ook kunnen Haha! !

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 23:26

Joyce"]
[quote="Shiloh schreef:

en over die jaarling shetlander... Als ze inderdaad echt met springen en stijgeren e.d. met die shetlander bezig is, dan vind ik het ook fout. Maar verder vind ik het helemaal geen probleem als je je jaarling wat kunstjes leert... zo versterk je de band, en zal ook de shet later makkelijker in de omgang zijn...


Hij kan de Spaanse pas, de pirouette, op een blok staan en liggen.
[/quote]

Je vergeet zitten nog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:09

Evy"]
[quote="Joyce"][quote="Shiloh schreef:

en over die jaarling shetlander... Als ze inderdaad echt met springen en stijgeren e.d. met die shetlander bezig is, dan vind ik het ook fout. Maar verder vind ik het helemaal geen probleem als je je jaarling wat kunstjes leert... zo versterk je de band, en zal ook de shet later makkelijker in de omgang zijn...


Hij kan de Spaanse pas, de pirouette, op een blok staan en liggen.
[/quote]

Je vergeet zitten nog Knipoog
[/quote]

kijk toch eens bij het fotoboek van mexx daar staat alles duidelijk.. zitten kan ie nog niet enkel een beginnetje.. maar ach mensen zoeken altijd op wat ze graag willen lezen.. maar laten we het over deze foto's houden.. wat ik met mexx doe is mijn zorg laat ik niet hgier zien dus niet over zueren..

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:59

Cool ! Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:13

kijk debo dit zie ik dus wel erg graag,ziet er keuring uit en zo een 'wilde'fjord oogt veel gaver dan een paard met franjes aan zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:17

Toch vind ik het echt het allerknapste dat Ry dat op GRAS doet.... de HEILIGE grond voor een Fjord *LOL* Die van mij kan echt alleen maar op commando vreten hoor, op een grasbodem Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:24

Sonja schreef:
Toch vind ik het echt het allerknapste dat Ry dat op GRAS doet.... de HEILIGE grond voor een Fjord *LOL* Die van mij kan echt alleen maar op commando vreten hoor, op een grasbodem Haha!


Helemaal mee eens, het lukt mij nog niet eens een foto van mijn fjord te maken met zijn hoofd omhoog als hij op gras staat Bloos Haha!
Gras en mond zijn bij Winnemansje onlosmakelijk met elkaar verbonden Haha!

Heel knap Debo, dat je Rydar dit zo geleerd hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:34

haha ry houd meer van mij als van zijn grasjes is dat geen echte lievde Lovers Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:17

Haha... volgens mij houd Tess nog meer van haar gras dan van mij Haha!
Nouja... soms wel en soms niet Haha!

Maar ik vind het echt hele mooie foto's Debo! Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:44

Jongens:even serieus!
wat een gezeur over dwang ,blablabla
volgens mij rijden jullie (bijna allemaal)een paard regelmatig onder het zadel!
met een trens in zijn mond!

tot zover er mee eens?

dan dwing je je paard toch ook om bepaalde dingen te doen?

iemand die op de "free-style "manier rijdt,zl dat ook veel te scherp en dwingend noemen!
een mens heeft het paard als gebruiksdier "ingepikt"
ieder op zijn eigen manier!
Rydar,zou dit echt niet doen,als hij dit niet zou willen,met of zonder bit.

en diegene die nou kost wat kost ,Debo in de grond wil stampen(want je maakt mij niet wijs dat dit,bij jullie, om het welzijn van de paarden gaat!):
Laat eens wat van jullie zogenaamde (rij)kunsten zien????????
kijken we even wat daar allemaal niet aan schort!
Laat elkaar toch gewoon in je waarde

Ik hoorde op een ander forum over een aantal paarden die mishandeld waren,laten we ons daar eens drukker over maken,in plaats van elkaar af te z Lips are sealed ken!!!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:56

Ik zit weer vol verbazing te lezen dat Bokkers mensen weer zo heerlijk kunnen veroordelen n.a.v een paar foto's.

Zij is tenminst zo eerlijk om de foto's te plaatsen. Nog niet te spreken over mensen die er van alles inhangen en het gewoon niet durven.

Jeetje, laten we elkaar eens in de waarde laten, respecteren om wie en wat we zijn. Op onze manier doet iedereen het beste voor zijn paard. Zullen we de discussie over je paard wel of niet in de wei zeker maar niet oprakelen he! Want wat is nu erger? Je paard laten vereenzamen in een hokkie van 3 bij 4 of elke dag serieus aan het werk met je paard zoals Debo dat doet.

De opmerking 'je doet het nu goed, laten we haar nog een nieuwe kans geven' vind ik helemaal vreemd. We zitten hier toch niet op de kleuterschool? Het zal toch niet zo zijn dat Bokkers haar nu negeren n.a.v een paar foto's?? Nou, dan ken ik er nog wel een paar...............

Debo, ik vind het super wat je doet! Met of zonder bit. Echt heel erg knap, zonder twijfel weet je waar je mee bezig bent anders zou Ryder dit echt niet zomaar doen voor jou!

Succes!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:00


cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:03

SUPER!!!!!!!!!!!!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:19

Leuke foto's!!!