verzorgpony haflinger

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mecc_myrthe

verzorgpony haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:43

fientje
ze is 16 jaar en is een haflinger.
ze doet voornamelijk mennen en dressuur
soms doe ik met haar buitenrijden en ben aan het oefenen opnieuw om te springen ( balkjes en kruisjes)
ze doet sinds een maand weer galoperen wat ze 4jaar niet meer heeft gedaan.
ze doet het goed alleen nog een beetje hulpjes geven en sturen (de bak is een beetje klein en ze snijdt de hoeken af,en de bak is maar wat in elkaar gezet met alles wat ze konden vinden maar ze komt op 1 juli naar mijn manege waar wel een grote bak is :D)
geniet maar van de foto`s ik wil graag tips of commentaar maar hoou het een beetje netjes want iedereen heeft les en moet leren en ieder mens maakt wel eens fouten ;) :D en van fouten leer je !!en zeker als je daar een goede tip op krijgt
nou hier dan een paar foto`s van fientje
dressuur:
lange teugel
Afbeelding
stappen
Afbeelding
draf
Afbeelding
galop
Afbeelding
balkje stappen
Afbeelding
laag kruisje springen
Afbeelding
hoger kruisje
Afbeelding
beetje lomp springen :D
Afbeelding
buitenrijden beetje wazig
Afbeelding
mennen
hier komen nog foto`s van maar krijg ze jammer genoeg nog niet op geload |(
Afbeelding
dit is de enige wat ik tot nu toe krijg gedownload
ik hoop dat je het leuk vondt ik ben trots op haar en heel blij met der
laat gerust een reactie achter
en ze is een beetje dik maar er is alleen een buitenbak waar in de winter niet in te rijden is dus is ze een beetje aangekomen maar aan dit wordt weer gewerkt :D maar daar is geduld voor nodig *D
sommige foto`s moetne nog vergroot die komen eraan
Laatst bijgewerkt door mecc_myrthe op 25-05-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RM_

Re: verzorgpony haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:48

Hai,

Het is een beetje moeilijk goed te kunnen beoordelen van zulke kleine foto's ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:55

Zonde dat de foto's zo klein zijn! Je zit volgens mij wel netjes rechtop, let alleen op je handen :)

En ze is idd wat dik := Komt vanzelf goed :)

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:02

jammer dat de foto's zo klein zijn , wel een erg leuk paardje! :D

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 21:10

hoi ik kwam er ook net achter ben der niet zo goed in maar heb nu al wat meer groter gemaakt volgende keer maak ik meer foto`s en zet ik ze erbij en maak ik de andere weer groter

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:19

MYRTH
wat staan jullie cool samen
Emh een tip omdat dat moet: Probeer je hakken in galop niet op te trekken. :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:00

Probeer de pony recht te laten lopen, dus op twee teugels en zonder dat ze naar binnen kijkt. Als ze wat naar binnenvalt gebruik dan je binnenbeen.

Probeer bij het springen wat meer voorwaarts te rijden, dat maakt springen makkelijker. Voorwaarts is niet bloedhard, maar actief vanuit de achterhand, dat je het gevoel hebt dat ze graag wil lopen. Succes samen!

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 16:22

hoi dankjewel marieke nu ik kijk en het hoor zie ik het ook ik ga er mee oefenen :D er komen nog meer foto`s :D graag reactie
ik zal over een paar maanden weer een topic plaatsen over hoe het dan weer gaat :D kijken of er verbetering is :D

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:48

hele leuke pony, hier een tip voor het afbuigen en eentje voor de zit ;)

veel oefenen met het afbuigen: zet haar op de volte, en gebruik dan je binnenbeen, en de buitenteugel. Ga hiermee door. Als je paard afbuigt, kun je haar belonen met een klein stukje wortel, appel, ander fruit -/ groenten, geen snoepje, word ze nog dikker van xD

zo moet je iedere keer meer oefenen, en lukt het niet, doorzetten en strenger zijn! niet opgeven, zo krijgt zij het gevoel dat ze heeft gewonnen en dan wordt ze een drammerd! ik heb ook veel moeten oefenen met galloperend wijken, afbuigen, etc. ik kreeg er gewoon pijn van in mijn benen. Doorzettingsvermogen is belangrijk ;)

zorg dat je bij alles netjes rechtop blijft zitten! Het is zo nu en dan erg moeilijk. Zorg datje je hakken heel netjes laag houd en je tenen naar binnen. Handen boven de manenkam en je rug zo recht mogelijk houden. kijk voor je uit,niet naar je paard.

Echt veel succes hiermee. Hier zal je een tijdje zoet mee zijn ;D

wil je iets vragen of zoo, stuur maar een mailtje :D

Groetjes kim *D

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:50

Ze loopt al beter dan eerst, maar probeer haar nog rechter te zetten. Probeer haar hoofd recht vooruit te houden, op de derde foot bijvoorbeeld leunt ze met haar hoofd tegen de kant.
Haar recht zetten doe je gewoon door netjes op twee teugels te rijden, ook als je stuurt je buitenteugel niet loslaten, die heb je nodig om haar te begrenzen zodat ze niet weg loopt over de schouder. Ik raad je ook aan om niet over de hoefslag te rijden, maar over de tweede hoefslag, naar mijn idee gaat ze erg aan het hek "hangen" waardoor ze scheef gaat lopen.

Probeer zelf ook op je handen en armen te letten. Hoe je armen recht langs je lichaam, en buig je ellebogen. Naar achtere toe als het ware. Jij draait je arm nu zo dat je een "kippeneffect" krijgt(je ellebogen wijzen naar buiten).
Let bij springen op je voeten, ze komen wel akelig ver door de beugel, probeer dan ook je hakken omlaag te houden en misschien bij het springen je beugels een gaatje korter.

Pff, hoop dat ik niet te veel heb gezeurd.
Veel plezier verder met die leuke Fien! :D

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 20:46

nieuwe foto`s plus gewoon foto`s in de natuur :D ik hoop dat je hier ook op reageerd:D alvast bedankt
mennen:
Afbeelding
Afbeelding
sneeuw:
Afbeelding
in de natuur :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
voor het rijden :
Afbeelding