Vandaag kwam Sukana @ bokt onverwachts bij mij shooten, het was niet alleen heel erg gezellig, er zijn ook onwijs mooie foto's uitgekomen

Ik heb Bon Ami pas 2,5 maand in mijn bezit, we zijn dus pas net een combinatie, we beginnen echt een team te vormen

Hij is net 4 jaar, onwijs lief en braaf en gewoon erg fijn te bewerken. Hij heeft nogal een groot lichaam maar hij leert onderhand wel hoe hij daarmee om moet gaan, behalve in de galop dan
Nee het gaat eigenlijk echt heel erg lekker, hij begint echt goed op eigen benen te lopen en wordt heel fijn in de stelling en buiging. Hij heeft eind april bijna 2 weken stil gestaan ivm gevoelige voeten(ijzers aftrappen toen ze er net onder zaten...), nu staat hij op ijzers en het gaat erg fijn
Ons niveau is B, naja daar trainen we in ieder geval voor. Stap en draf zijn echt B waardig maar de galop is nog erg moeilijk. Nu moet ik zeggen dat de galop vandaag helemaal niet fijn ging, we hebben al veel fijnere stukken gereden samen :j hij moet gewoon nog sterker worden zodat het voor hem makkelijker wordt en hij daarin ook gaat zakken. Af en toe pakken we een rondje en wat voltes mee waarin hij ineens heel erg fijn is, dat gevoel probeer ik dan vast te houden maargoed paardrijden blijft moeilijk
We werken eigenlijk vooral aan impuls, de achterhand en activiteit. Dat laatste is nogal lastig, hij is snel lui, en dat is zacht uitgedrukt
als ik hem eenmaal aan de praat heb dan kan ik er alles mee, maar dat krijg ik nog niet iedere dag voor elkaar. Vandaag kreeg ik hem ook niet zo flitsend voor mijn been als ik wel eens eerder voor elkaar heb gekregen maar het zijn zeker foto's die een goed beeld geven van hoe de training nu gaat. Oh, eind mei hebben we ons B debuut
We gaan vooral voor de lol en ervaring, ben heel benieuwd hoe hij het doet zo op een buitenconcour en of we uberhaupt tussen de bordjes blijven
Voor het verschil (zéker de moeite waard om te kijken, vooral mijn houding ook..) zie hier het topic van vorige maand:
[RT-HAW] Bon Ami @ dressuurwork ( Triple x Julio Mariner xx )
Mijn houding is echt onwijs verbeterd waar ik gewoon heel erg trots op ben
Door mijn vorige paard had ik érg veel angst, hierdoor zat ik snel voorover gebogen en was ik in heel mijn lichaam gespannen, dit is echt verbeterd
Kijk en geniet
Foto's staan niet op volgorde ! 1. Losstappen, hier is hij echt een tank

2. Blijheid, eerste rondje in draf even op gang komen, echt een diesel

3. Volte draven, zeer geconcentreerd

4. paar passen verder denk ik
5. Tussen door stappen, kan hem in stap steeds beter bij elkaar krijgen

6. Erg fijne draf..

7. Galop, Probleem lijkt me duidelijk

8. Ook galop, fijne achterhand. Lijkt misschien alsof ik sterk ben in m'n hand maar heb gewoon contact.

9. Pas naar voren schakelen, hij doet zijn best

10. Als hij echt fijn los is pak ik hem soms kort wat meer op, dat ziet er zo uit:

11. & op deze foto ben ik echt trots

12. Volte
13. Fijn stukje draf weer
14. Geconcentreerd hoofd, fijn op 2 teugels

15. Omdat hij buigen om het linkerbeen lastig vind pak ik soms wat wijken mee, het is een beginseltje

16. M'n blik zegt hier genoeg....

17. Nog een volte

18. Klaar, langzaam uitschuiven, begin halsstrekken

19. Samen

Dat waren ze! Heb nog veeeel meer foto's die ik erbij zou willen zetten
Maar helaas haha. Graag zou ik tips voor de galop en het buigen om het binnenbeen krijgen
In stap en draf is je houding echt al een stuk verbeterd!