morrigan (tinker) wedstrijd L1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sophiatinker

morrigan (tinker) wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:42

gister 24 april had ik wedstrijd in schildwolde. nadat ik een half uur later starte dan gepland (en ik was als 3e aan de beurt)mocht ik mijn proeven rijden.
ik was wel tevreden, maar verwachte geen winstpunt, omdat morri niet meer zo actief was.
ik had 178pnt en 182pnt.

info:
morrigan vegelin van claerbergen
9 jaar
tinkermerrie
1.42m hoog
rijd bij de paarden
L1 + 11 :d

nu dan de foto's
1 proef 9 ring 3
Afbeelding
2
Afbeelding
3 hals strekken
Afbeelding
4 galop
Afbeelding
5
Afbeelding
6 enkele sprongen middengalop
Afbeelding
7
Afbeelding
8 halthouden en groeten
Afbeelding
9 proef 10 ring 4
Afbeelding
10 wijken
Afbeelding
11
Afbeelding
12 halstrekken
Afbeelding
13 halthouden
Afbeelding
14
Afbeelding
15 halthouden en groeten (morri had geen zin meer
;))
Afbeelding

oefening waar we moeite mee hebben zijn:
wijken, midden draf en met deze wedstrijd middengalop
Laatst bijgewerkt door sophiatinker op 25-04-10 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

rocksyboy

Re: morrigan (tinker) wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:50

Gefeliciteerd met je winstpunt!

Mag ik vragen hoe groot hij is?

Probeer beter je kuit te gebruiken in plaats van je hak. Want daardoor leg je je been veel te ver naar achter, vooral op de 1ste wijkfoto.

Werk eraan om hem nageeflijk te houden. Voor de L2, en al helemaal voor het M moet hij nageeflijker.

Succes verder.

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:59

rocksyboy schreef:
Gefeliciteerd met je winstpunt!

Mag ik vragen hoe groot hij is?

Probeer beter je kuit te gebruiken in plaats van je hak. Want daardoor leg je je been veel te ver naar achter, vooral op de 1ste wijkfoto.

Werk eraan om hem nageeflijk te houden. Voor de L2, en al helemaal voor het M moet hij nageeflijker.

Succes verder.

morrigan is 1.42m hoog

ik weet dat ik met wijken mijn hak omhoog trek, is moeilijk af te leren

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:02

Ja inderdaad. Maar daar kun je toch wel net een puntje meer op pakken met de wedstrijden. Dat je zo weinig mogelijk ziet van een beenhulp. Goed dat je jezelf er bewust van bent, dat scheeld al de helft. Succes.

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:05

Vind je pony niet al te groot/stevig voor jou. Is ze nog jong? Hopelijk groeit ze nog wat uit, ze is best iel voor een tinker.

Wel knap dat je al L rijdt, is met een tinker toch moeilijker dan met een gewone pony. Succes verder!

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:13

Inderdaad meer op je kuiten rijden ipv op je spoor.
Morri is wel wat breder geworden, mag nog wel wat meer.
Dan is het plaatje ook mooier. ;)

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 07:41

Lanita schreef:
Inderdaad meer op je kuiten rijden ipv op je spoor.
Morri is wel wat breder geworden, mag nog wel wat meer.
Dan is het plaatje ook mooier. ;)

klopt je hebt gelijk
ik ree teveel met spoor, maar jah morri werd al sloom omdat het meer dan een half uur uit liep.
ik vind het jammer dat is het zo heb opgelost, het hoort niet zo

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 17:36

verder iemand nog tips of reactie

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:40

Denk dat je hem iets meer naar de ontspanning moet rijden.. het lijkt net of je je hand niet genoeg ontspant tijdens het rijden. Omdat het paardje sommige stukken ook iets te diep loopt. Verder vind ik het een mooie tinker. Vind juist wel dat ze er goed uit ziet. maar dat kan aan mij liggen vind dat wel mooi iets rankere tinkers daar worden ze al snel sjieker van :D

Middendraf gewoon blijven oefenen probeer haar pas weg te rijden als je haar hebt recht gesteld. Daarna van achter naar voren rijden. Maar je hand wel iets meegeven zodat ze wel ruimte heeft om te gaan. En met mee geven bedoel ik goed ontspannen dus niet zodat je teugels loshangen ofzo.. :D

Succes je komt er wel!

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 20:25

yorin schreef:
Denk dat je hem iets meer naar de ontspanning moet rijden.. het lijkt net of je je hand niet genoeg ontspant tijdens het rijden. Omdat het paardje sommige stukken ook iets te diep loopt. Verder vind ik het een mooie tinker. Vind juist wel dat ze er goed uit ziet. maar dat kan aan mij liggen vind dat wel mooi iets rankere tinkers daar worden ze al snel sjieker van :D

Middendraf gewoon blijven oefenen probeer haar pas weg te rijden als je haar hebt recht gesteld. Daarna van achter naar voren rijden. Maar je hand wel iets meegeven zodat ze wel ruimte heeft om te gaan. En met mee geven bedoel ik goed ontspannen dus niet zodat je teugels loshangen ofzo.. :D

Succes je komt er wel!

dank je, voor de tips
dit van de middendraf wordt ook gezegd door mijn lesgeefster en wordt inmiddels al beter.
ik zal er op letten dat ik mijn handen beter ontspan

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:28

ik vind morrigan ook wat mager.
verder gefeliciteerd met je winst.
idd letten op je hakken

brechtje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:04

sophiatinker schreef:
yorin schreef:

Succes je komt er wel!

dank je, voor de tips
dit van de middendraf wordt ook gezegd door mijn lesgeefster en wordt inmiddels al beter.
ik zal er op letten dat ik mijn handen beter ontspan

Je mag wel met mijn paard oefenen :P Leer je wel te ontspannen, anders vliegt ze de bak door haha.

Ziet er erg goed uit op de foto's. Wijken blijft moeilijk voor tinkers, gewoon heel veel oefenen en dan uiteindelijk gaat het steeds beter (had vroeger een tinker)