Macallan (v. Gribaldi) @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

Macallan (v. Gribaldi) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:42

Hoi!

Dit is Macallan (Officieel Reformer), hij is 11 jaar oud en eigelijk tot een jaar als 8 op het land gestaan als grasmaaier ivm angst van de eigenaresse. Nu is Macallan bij Carla, en ze zijn inmiddels M1. En ik ben de trotse bijrijdster!

Vandaag dus weer wat foto's gemaakt. Heb wel eens eerder topics gemaakt, maar hier was duidelijk veel spanning en een hele strenge hand te zien. Na lang oefenen gaat dit langzaam een beetje beter. Mijn eigen verbeterpunten zijn duidelijk handen rechtop, binnenhand losser laten en niet neigen naar de stoelzit. Ben wel erg blij met de vooruitgang, ben benieuwd naar jullie tips!

Losdraven
Afbeelding

Nog best wel veel spanning (Paarden in de wei zijn natuurlijk ook wel interessant!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch nog wat strenge binnehand..
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Op mijn kont zitten.. }:0
Afbeelding

Afbeelding

Pasje schouderbinnewaarts
Afbeelding

En nog een eindplaatje :D
Afbeelding

Ben benieuwd naar de reactie's en vooral tips! Brand maar los!

Naomi_Star

Re: Macallan (v. Gribaldi) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:45

Ik vind het er best leuk uit zien. Voor mijn gevoel zit je teveel op je kont, probeer eens goed je zitbeenknobbels te voelen en dan wat lichter op het paard te gaan zitten. Hierdoor kantel je je bekker ook meer, waardoor je stoel zit waarschijnlijk ook een stuk minder zal worden. Denk dat je op dit paard heerlijk kan zitten als ik naar zijn gangen kijk! Mooie laarzen heb je trouwens!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:46

Ik vind het er goed uit zien hoor, super leuk paard!
Punten geef je zelf al aan, let erop dat je niet te ver naar voren gaat zitten ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:47

Ziet er netjes uit! let er alleen wel op dat bij je paard bij de SB niet z'n kont er uit gooit :)

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:47

Zitten op dit paard is eigenlijk juist een ramp, hij loopt zo ruim met zoveel schwung dat er eigenlijk amper op te zitten valt haha. Ik rijd hem nu 3 jaar en het is nogsteeds een ramp, we oefenen wel door en door, maar ik ben bang dat dat nog heeeel lang gaat duren! Maar bedankt voor je reactie!

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:38

Hoooi Sabien!
Leuuuk weer een nieuw topic :D.
Ik blijf Mac toch zo'n geweldig paard vinden!
Mooie foto's zijn het ook. Jullie zijn echt een plaatje samen.
De puntjes geef je zelf al aan. Soms mag je hem misschien wat meer loslaten van voren. Gewoon niet teveel aan je handen denken, armen naast je lichaam en lekker ontspannen! Maar het ziet er goed uit!
Laatst bijgewerkt door manonlalala op 21-04-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:52

Hahaha! Dat over de laarzen hoor ik heel veel! En mensen worden gek als ik vertel dat ze echt goddelijk gegoten zitten, en dat voor 150 euro! ;) Het zijn Horka's, 150 euro is de vaste prijs, en ze hebben ze ook in het zwart! Rits aan de achterkant, veters, hoppa! En ze gaan nog lang mee ook :D Nou, daar hoef ik geen Petries voor van 400 euro..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:40

Ziet er goed uit! mooi paard!
Denk aan dat je recht blijft zitten ;)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:42

Ziet er goed uit Sabine,
let alleen af en toe op je binnenhand,
die ziet er soms nog wat streng uit :D

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:42

Wat een gaaf paard zeg!dat ze die tot zn achste jaar als grasmaaier hebben laten dienen is maar goed dat er toch iemand mee aan de slag is gegaan.
Je hebt idd je binnenhand soms wat te streng en daardoor gaat hij erg gespannen in zijn hals lopen op sommige fotos. Dus lekker aan wat meer ontspanning werken dan komt het helemaal goed :D

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:44

Wat heb jij een lekker paard onder je kont zeg! :D
denk aan je handen, rechtophouden, en lekker voor je uit kijken ;)

Incredimail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:18

Hele leuke knol en je staat er ook geweldig op.
Natuurlijk wat aandachtspuntjes. Je eigen gespannen houding is goed te zien (we kunnen natuurlijk alleen maar afgaan op de momentopnames van de foto's). Handen wat meer dragen, het lijkt alsof je ze wat strak houdt en rechter en meer ontspannen zitten.
Het komt allemaal wel goed.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:19

Wat een knap dier! :~
Probeer je schouders meer naar achteren te houden.
En wat meer ontspannen. Voor de rest ziet 't er netjes uit! :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:42

ziet er best netjes uit.
klein aandachtspuntje naast je "strenge" binnenhand en durve zitten in de galop, niet opspannen en voorover gaan zitten, want dan lijkt het alsof je je hakken optrekt

veel succes nog, met dit prachtige paard

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:27

Wat een lekkertje zeg!! Echt een mooi dier! Ik vind dat je hem ook lekker aan het lopen hebt!

ff HAW: Ga iets rechterop zitten, soms lijk je een beetje een zoutzak (sorry..) Schouders naar achteren en je hakken uitdrukken en het ziet er al een stuk beter uit!

Succes!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:30

Tis een leuk paard om te zien. Je houdt hem alleen teveel vast nog met je handen. Vooral op foto 4 ben je erg streng. Je kan je binnenhand ook van je af doen ipv naar je toe doen. Verder mag je wat rechter gaan zitten. Je bent op de goede weg. Ga zo door.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:37

Ik heb het idee dat jij erg vast zit in je boven lichaam.
Krijg het gevoel dat jij je schouders/armen vast zet door spanning.
Heb je na het rijden nooit last van spierpijn in je schouders/armen?

Probeer meer te ontspannen je heb een mooi paard onder je billen :D .
Alles hangt samen, word jij in je lichaam ontspannen word je houding ook een stuk relaxter en kan je goed gaan werken aan je zit, Ga jij als een stijfe hark op dat paard zitten blijf je altijd mutsen met je houding..
Werk dr aan en het is helemaal top.
Ziet dr nu al goed uit hoor.

Edit: op foto 2 bvb lijkt het op je je schouders optrekt naar boven, Zo krijg je ook die spanning op de rest als je snap wat ik bedoel

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:05

prachtig paard...
mooie compacte bouw

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:33

Dankjewel voor de reactie's! Daar heb ik in ieder geval wat aan. Dat ik soms wat gespannen zit klopt absoluut, maar dit is zo veel erger geweest dat ik blij ben met de vooruitgang. Macallan geeft zelf goed aan als ik te streng ben, want dan gaat hij gewoon duidelijk in de staak. Hierdoor heb ik heel veel problemen met hem gehad en heb ik er ook flink veel naast gelegen, maar nu met les gaat het al een stuk beter. Vooral omdat Macallan fijn loopt en me accepteert op zijn rug geeft al aan dat ik heel wat vriendelijker ben geworden. Baal er enorm van dat het nog niet helemaal weg is, maar dat blijft een kwestie van oefenen denk ik. Met de enorm strenge hand heb ik ook echt alleen last van op Macallan, omdat ik toch vaak nog op mijn teugels steun omdat hij zo enorm loopt te swingen onder het zadel. Tuurlijk is dit hartstikke fout, maar ik ben er hard mee bezig! En eigenaresse heeft er ook problemen mee, en die heeft enorm veel ervaring, het blijft een lastig paard om te zitten, ontspannen of gespannen..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:35

Wat een mooi paard!! :)

Probeer je schouders wat meer los te laten, het ziet er uit alsof je ze nogal vastzet en gespannen houdt... En op je kont zitten in galop :D Verder weinig aan te merken :)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:19

wat een prachtig dier, zonde dat ze hem als grasmaaier gebruikte. Maar jullie zijn op de goede weg:)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:24

Wat een schitterend paard! Wat is moedersvader?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:40

Jeetje wat is het toch een plaatje! :D
Ik vind jullie echt goed vooruit gaan, je houding is erg netjes vind ik. Het ziet er ook veel ontspannender uit dan voorheen.
Je geeft de verbeterpunten eigenlijk al zelf aan, goed in het zadel zitten in de galop en je handen gelijk houden.

Heel veel succes en geniet nog lekker van hem! :)

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:08

ik zou wat meer voorin het zadel gaan zitten.
Het is een super leuk paard!

Coletjepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:15

mooi paard houd je handen op gelijke hoogte