Nieuwe foto's van Blacky! (Zie kale plekken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:21

Ziet er idd niet lekker uit.

Als je moeder geen tijd heeft om de deken te maken, kun je dat dan niet zelf proberen?

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:21

Ahh wat ziet zijn kont er slecht uit Boos! Vorig jaar was het nog best normaal maar nu ...... Ik heb nog een deken voor je dus als je die wilt moet je ff pb-en. Msn doet het niet meer....

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 14:03

gabyfedde: Hij is vergeleken met de vorige keer veel afgevallen. Het is een Shetlander X welsh....niet dat er dat iets met de maken heeft. Hij word gewoon zo dik door al dat gras. Maar daar kan ik weinig aandoen want kan hem daar niet weghalen. Hij is hoefbevangen geworden door het gras denk ik.


Boogiegirl: Nee dat hebben ze tegen mij gezegt dat ze daar niks aan konden doen.
Tuurlijk kan ik het proberen en dat ga ik ook doen. Maar waarschijnlijk schiet ik daar niet veel mee op. Moet ik dat gewoon naar www.dierenbescherming.nl sturen?

Sheerza: Ja het was vorig jaar idd niet zo erg als nu. Jij was er toen nog bij. Sheerza heeft Blacky en de wei dus ook gezien...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:16

hey!
ik ben vandaag ff bij blacky gaan kijken, hij liep wat rond te draven omdat er zoveel horzels zaten, heb zn plekjes niet van dichtbij kunnen bekijken, want ik was opweg naar wedstrijd, en ik kwam langs zn wei, dus ik liet ons mam ff stoppen Haha!

maar als een pony gewoon een beetje schuurt dan doet de dierenberschermig er nix aan nee, maar een pony die zn huid tot bloedens toe helemaal openschuurt, en dus eigenlijk op stal moet ivm de jeuk, zomereczeem en de horzels, dat is weer wat anders!

zeker als het eerst bloedde en er vliegen opzaten!

maar t 'zomereczeem-seizoen' begint nu pas net, t wordt wrsch dus nog erger! want mn pony heeft normaal al haar manen eraf en haar staartwortel kaal, nu heeft ze nog geen echte kale stukken, alleen korte afgeschuurde haartjes, maar in juli&augustus wordt het nog erger met het zomereczeem, en ook met de horzels!
het is echt zielig als hij zo blijft staan!

ik wil je wel helpen met een mailtje naar de dierenbescherming, dat het dus echt heel erg belangrijk is dat blacky ergens in een stalletje kan staan!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 14:23

Hey Renske
Leuk dat je ff langs Blacky was geweest. Je hebt denk ik wel gezein dat hij weer op een volle wei stond he?
Waarschijnlijk heb je al die plekken wel in zijn hals gezien, zo bij zijn manen. Ofja manen

Ja de vorige keer zat er allemaal bloed op...ik deed er zo omheen een beetje aanraken of het pijn deed. Heel zijn rug ging bol staan van de pijn.

Word het dan nu nog erger met de zomereczeem?
Ik baal hier echt van he, ik spuit wel steeds vliegenspray op maar dat werkt ook voor geen meter.

Ik heb daarnet een mailtje naar de dierenbescherming gestuurd en hoop morgen op een reactie.
Misschien als jij (renske20) ook zo'n mailtje stuurt dat ze er dan wel iets aan willen doen.

Maar wat vinden jullie verder van hem?

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:27

Gwoon dierenbescherming bellen, je weet het nooit!
Voor hetzelfde geld doen ze er wel wat aan... *LOL*

En tja toch maar sparen voor een boett-deken, want
dat werkt gwoon super goed!

Kan je geen geld van een vriendin ofzow lenen?
Of een andere familielid?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:19

Je kan idd beter bellen, dan krijg je zeker een reactie.
En je hoeft heus niet zo lief tegen ze te zijn, dus geen Oke als ze niet willen komen. Soms schiet je meer op als je een beetje brutaal bent Knipoog (wel netjes houden natuurlijk)

Succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:03

ik ben net terug van de prijsuitreiking(zelf 6e met een winspunt Lachen en 1e met het viertal!) en op de terugweg ben ik met mn vriend nog ff langs hem gereden, omdat ik vanmorgen maar heel weinig tijd had

heb idd de kale plekken bij zn manen gezien, en alle kapotgeschuurde manen

ik hoop niet dat t nog erger wordt, maar ik ben bang van wel! in juli&augustus schuurt mijn pony zich altijd helemaal gek...in juni begint het meestal pas een beetje!

heb je de foto ook gemaild naar de dierenbescherming?

ik moet nu gelijk weer weg, maar morgenochtend zal ik ze een beleefd, maar dringend mailtje sturen!dat er echt iets gedaan moet worden!

vind t echt zielig dat zo'n lieve pony zo'n jeuk enzo heeft. zn wei is idd behoorlijk vol, wat niet echt goed voor hem is, maar het is gelukkig niet meer het superverse voorjaarsgras, maar hij kan beter op een gemaaide wei staan, maar ja daar moet de eigenaar voor zorgen, en die vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg Lips are sealed

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 19:42

Renske20 schreef:
ik ben net terug van de prijsuitreiking(zelf 6e met een winspunt Lachen en 1e met het viertal!) en op de terugweg ben ik met mn vriend nog ff langs hem gereden, omdat ik vanmorgen maar heel weinig tijd had

heb idd de kale plekken bij zn manen gezien, en alle kapotgeschuurde manen

ik hoop niet dat t nog erger wordt, maar ik ben bang van wel! in juli&augustus schuurt mijn pony zich altijd helemaal gek...in juni begint het meestal pas een beetje!

heb je de foto ook gemaild naar de dierenbescherming?

ik moet nu gelijk weer weg, maar morgenochtend zal ik ze een beleefd, maar dringend mailtje sturen!dat er echt iets gedaan moet worden!

vind t echt zielig dat zo'n lieve pony zo'n jeuk enzo heeft. zn wei is idd behoorlijk vol, wat niet echt goed voor hem is, maar het is gelukkig niet meer het superverse voorjaarsgras, maar hij kan beter op een gemaaide wei staan, maar ja daar moet de eigenaar voor zorgen, en die vind het blijkbaar niet belangrijk genoeg Lips are sealed


Nog gefeliciteerd!
Ik heb ook de foto erbij gedaan...want ja ze moeten het toch zien.
Hoop echt dat ze wat gaan doen hoor. Bedankt dat jij ze ook wil mailen. Je hebt dat ene stukje wei wel gezien he? Waar het wel kaal was...daar stond hij in het begin. Nee de eigenaar vind niks belangrijk. Vind het nog steeds raar dat Blacky nog blij is als de eigenaar komt.
Gelukkig is die wond op zijn kont nu dicht....

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:52

Kun je niet iets van een middeltje erop smeren.
Of azijn, dat helpt ook tegen jeuk.
Niet doen als het open is, anders prikt het als een gek.
Echt zielig.
Wat vind die eigenaar ervan, van die plekken?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 21:52

ReBaTi schreef:
Kun je niet iets van een middeltje erop smeren.
Of azijn, dat helpt ook tegen jeuk.
Niet doen als het open is, anders prikt het als een gek.
Echt zielig.
Wat vind die eigenaar ervan, van die plekken?


Moet je dat azijn er gewoon opsmeren? Op die kale plekken dus?
De eigenaar vind het gewoon. Ik zei de vorige keer al toen hij dr was: hij heeft het dit keer wel heel erg he? Hij: Ja maarja das zomereczeem he.....kun je niks aandoen en hij heeft er weinig last van.
Echt een ***** Boos!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:45

wel zielig hoor.. maar jah hoe erg het ook is .. het is niet jou paard zo te lezen... ik zou die deken maar snel maken... helpt d'r van die jeuk af en kan het weer helen...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 23:05

Ja ik ga die deken nog maken maar ben bang dat het binnen een dag weer kapot is.
Maar ik laat nog weten wat voor mail ik van de dierenbescherming terug krijg.