Vienna (Casco) @ Work met een ander!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

Vienna (Casco) @ Work met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 22:27

Hoi Bokkers!

Ik heb vandaag Vienna gereden, het paard van Twinklebel hier op bokt. De bedoeling is dat ik Vienna rijd als Fieke op vakantie gaat of een keer niet kan. Ik ben goed hard verliefd geworden op deze eigenwijze merrie, ondanks dat ze het me vandaag niet makkelijk maakte! We begonnen met wat gestaak en gebok, maar uiteindelijk heb ik weer heerlijk genoten van dit paard! Ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden!

Galopje, flink doorgezet gelijk nadat ze vervelend begon te doen, omdat ze dan nog wél stuurbaar is. :+
Afbeelding

Ze begon te ontspannen, dus terug genomen in draf. En dan kan ze zooo fijn lopen <3
Afbeelding

Op mijn kont zitten.. Maarja, met zo een massale grote galop is dat nog wel even oefenen! Ik heb er in ieder geval lol in, haha.
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Fijn beeld vind ik zelf..
Afbeelding

Charmant sta-moment :D
Afbeelding

Weer het onuitzitbare galopje
Afbeelding

Even wat versnellen
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van deze combi vinden! Tips zijn zeker welkom, ik zet het niet voor niets hier natuurlijk!
En Fiek, bedankt voor de foto's en dat ik af en toe op je heerlijke paard mag rijden!

Groetjes!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:34

Ging heel erg goed he sab! Je hebt haar goed doorgepakt en lekker aan het lopen gekregen. Durf haar met een gerust hart bij je achter te laten in de vakantie zonder bang te zijn dat je mijn paard sloopt of zij jou (vooral dat laatste)!
Enne, ook voor jou, het zelfde als bij mij, ga op je kont zitten in galop! maar valt niet mee op Vien....
Laatst bijgewerkt door Twinklebel op 10-04-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Re: Vienna (Casco) @ Work met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:36

ziet er netjes uit,
omdat het haw is ik zou op je handen letten piano handjes,
en ik zou niet teveel na onder kijken,
ik doe het zelf ook hoor.
veel plezier in de vakantie.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:42

Wat een mooie foto's van een prachtig peerd!
Ze ziet er goed uit Fieke en Sabine en Vien zijn een leuke combi ook.
Leuk dat het klikt!

Rijtechnisch, probeer goed op je billen te zitten (bovenlichaam iets terug) en voor je te kijken (weet dat het een knap peerd is :D ), ziet er verder heel netjes uit hoor :j

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:45

Buiten dat Vien soms een beetje stout is kan ik me voorstellen dat je blij bent met haar.
Het blijft een heerlijk paard om naar te kijken.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:59

Ik vind Vienna altijd zo'n aansprekend paard.
Als ik je een tip moet geven, denk aan je benen, hou je hak laag. Ik krijg het idee dat je wat op je tenen rijd en je hakken optrekt of dat je beugels net een gaatje te lang zijn

C_Capture

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:57

Ze loop lekker hoor, ga zodoor.
En fiek volgens mij heb je camera wat beter door, het zijn mooie foto's

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:21

Als je je hakken wat meer uitdrukt helpt het al heel veel om goed te kunnen zitten op je billen.
Veel succes! :D

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:39

Bedankt voor de leuke reacties! Ik zal de tips meenemen volgende keer, eens zien hoe het dan gaat :)

Dinkie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:45

Leuke foto's!
Zeer leuk paard ook :P
Als ik je tips mag geven: tenen naar voren, hakken laag, handen rechtop en naar voren kijken, dan zal het zitten misschien ook iets makkelijker worden :)
Verder vind ik het wel een fijn beeld, ik heb het idee dat je een mooie ontspannen hand hebt ;)

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:48

Dankje! Ik ben soms ietswat te streng in mijn rechterhand, dit ook omdat ik haar rechts om moet trekken als ze begint te staken dus dat is wel in mijn voordeel. Maar het gaat de goede kant op, want ik ben veel strenger in mijn handen geweest, dus ben zelf ook wel blij met de vooruitgang!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:23

Sabien, het ziet er lekker uit. Leuk setje zo... ;)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:23

Dat is een leuk paard! Probeer wel of je je tenen iets meer naar binnen kan draaien, zodat je niet elke pas met de spoor tegen haar buik zit. En zelf voorruit blijven kijken en rechtop blijven.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:58

Ziet er heel erg goed uit!!! Zou er idd opletten dat je je hakken goed naar buiten en naar benee draait, het lijkt net alsof je Vien constant aan prikt (zal wel niet, je hebt nog niet in een cirkel rond de maan gehangen hihihihi)

Verder lekker doorsleutelen, gaat helemaal goed komen met jullie!!

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:03

Ziet er goed uit....als ik het zo volg van Fieke is Vien zeker niet makkelijk }>
Wat ik zie (er andere en jezelf) al aangegeven hebben:
Recht vooruit kijken
Handen rechtop
hakken (lijkt er idd op dat je beugels 1 gaatje korter mogen?)
Galop uitzitten kan bij dit soort peerden wel eens heel lastig zijn (had ik bij Beau ook veuuel last van)

Geniet ervan, maar zo te zien gaat dat wel lukken ;)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:22

Vien loopt al lekker :j
Ik hoorde inderdaad de verhalen dat ze een beetje drakerig was die dag, maar zitten hele mooie ontspannen stukken tussen!
Voor het uitzitten van de galop zou ik je aanraden, nadat je je benen mooi lang en recht langs het zadel hebt, om je bekken iets verder te kantelen, en te controleren of je je zitbeenknobbels kan voelen. SOms helpt een lichte kanteling, samen met de juiste houding en niet teveel spanning natuurlijk, dat je iets dieper in je zadel komt te zitten. Zorg er wel voor dat je je rug daarbij recht houdt en niet onderuit gaat zitten!
Succes en veel plezier +:)+

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:26

Leuk ding!

Heb er zelf ook eentje van Casco die ook erg leuk kan lopen en ik weet hoe moeilijk die galop uit te zitten is! Maar galloperen kunnen ze :D
Ik leer nu om mijn knieen als het waren naar beneden te drukken en zo mijn balans op te zoeken. Ben een stuk beter gaan zitten in galop, misschien dat het bij jou ook helpt?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:05

Ik geloof maar al te graag dat het paard niet makkelijk uit te zitten is! Zo'n schimmel rijd ik ook op het moment haha. Helemaal als het dan nog wat onstuimig gaat, dan is het helemaal lastig. Ondanks dat vind ik het er super uit zien. Erg leuk paard wat veel in zijn mars heeft zoals ik het zo kan zien!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 18:07

Bedankt voor de reactie's en bruikbare tips! Ik zal volgende keer eens gaan kijken of het dan verbetering in zit ! :) Paard heeft inderdaad erg veel in zijn mars, ruiter wat minder :+ , maar wel erg leerzaam voor me en zeker een leerzaam karakter en gebruiksaanwijzing! :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:29

Zolang je gewoon begeleiding hebt, of in elk geval een goede basis, dan ben je al een heel eind toch :) En ik vind je er zeker niet verkeerd op zitten ;) En dat is ook al heel wat!

jordy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:50

ziet er goed uit!

recht vooruit kijken
handen rechtop
hakken

hier ben ik het mee eens :j

Met de juiste begleiding komen jullie er wel

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:08

loez schreef:
Ik geloof maar al te graag dat het paard niet makkelijk uit te zitten is! Zo'n schimmel rijd ik ook op het moment haha. Helemaal als het dan nog wat onstuimig gaat, dan is het helemaal lastig. Ondanks dat vind ik het er super uit zien. Erg leuk paard wat veel in zijn mars heeft zoals ik het zo kan zien!

Mag ik even de trotse eigenaar spelen :D . Moet hier er even bij vertellen dat dit paard dus twee jaar geleden volledig is afgekeurd als rijpaard, door gewrichtsproblemen, veulentje heeft gehad, en nu sinds 9 maanden toch weer aan het werk is. Elke keer als ik erop zit knijp ik in mijn handjes dat ze weer zo fijn loopt, en ik erop mag zitten en er van mag genieten, en dat ze toch niet is geëindigd als grasmaaier en fokmerrie, zoals ik twee jaar terug dacht.....

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:24

dat ziet er erg leuk uit!
mooi paard ook!