Wij hier weer eens na lange rustperiode

Desprit heeft een grote 3 maand in de dierenkliniek in Gent gestaan vorige zomer (van juli tot begin oktober).
Ik haalde haar uit de wei met 2 gezwollen en tranende ogen, direct dierenarts gebeld.
En ze had op allebei haar ogen een letsel. Ze mocht geen licht zien, moest binnen in een donkere stal staan en moest om de 2u oogdruppels krijgen. Ze was op haar linker oog volledig blind, en op haar rechter oog had ze wel nog zicht, maar het werd ook steeds erger. Toen heeft ze 1,5dag bij de DA gestaan en kreeg ze om de 2u medicatie toegediend. Het letsel werd steeds groter en groter en het zag er niet goed uit. Dus dan hebben we haar maar direct naar de kliniek gebracht. Hoe die letsels daar opeens zo gekomen zijn weten we (nog) altijd niet. Er kwam niets uit de onderzoeken en de dokters daar hadden nog nooit zoiets geweten. Het enige wat ze me als uitleg kunnen geven is dat er waarschijnlijk één of andere bacterie via een vlieg in haar oog is gekomen. Maar het rare was dan nog dat het op allebei haar ogen was. Dus een deftige verklaring voor heel dit gebeuren hebben we nooit gekregen. Het heeft er een hele tijd echt niet goed uit gezien en ze dachten toen aan opereren (het derde oogvlies vastnaaien), maar gelukkig hebben ze het kunnen oplossen met medicatie ed. Ook was de communicatie tussen de artsen daar niet optimaal waardoor er enkele misverstanden gebeurt zijn. Nuja, alles is terug in orde. Haar zicht op haar rechter oog is terug volledig goed, op haar linker oog zal ze altijd een bepaald punt hebben waar ze niets meer kan zien. Maar verder hebben we er geen last meer van.
Als ze terug thuis was mocht ze 3-4 maand niet te veel beweging krijgen voor de schokken. Met het slechte weer kon ik toen ook niet rijden dus ze heeft eigenlijk een hele periode stilgestaan. Ook voor heel dit voorval stond ze al 2maand stil omdat ik een vakantiejob had, en examens had. Dus ze heeft wel een jaartje niets meer gedaan.
Voordien reden wij altijd dressuur, deden we enkele keren mee aan een paar wedstrijden. Dan vooral de E-proeven.
Ook hadden we vaak privélessen ed. Nu staat ze samen met het paard van laverite (hier op bokt) in de wei bij haar thuis

Het is daar echt super voor de paarden, ze komen niets te kort!
Nu het terug wat beter weer is, liggen de weiden ook terug beter en ben ik terug op het gemak beginnen rijden met Desprit

Het gaat echt goed tot nu toe
Ik heb er nu alweer een 6tal keer meegereden sinds haar lange rustperiode en vandaag had ze er superveeeel zin in
waarschijnlijk doordat mooie weer 
Ook ik heb dus een rustperiode gehad van bijna een jaar, ik mocht af en toe eens met andere paarden rijden maar dit gebeurde niet vaak. Dus ik moet er ook weer helemaal in komen
Bandage aandoen zijn niet mijn sterkste ding, maar oefenen baart kunst 
Nu, ik denk dat ik genoeg uitleg gegeven heb , hier de foto's:
1.

2. Tenen en binnenhand

3.

4.

5. Eventjes wat meer opnemen

6.

7. Eventjes crossen , ook altijd fijn

8.

9.

10.Binnenteugel veel te lang, maar kvond haar hoofdje zo schattig

11. Recht zitten

12.

13. Mevrouw moest weer eens iets raars doen

14.Uitdraven

15.

En de drachtige ezel die deze maand nog moet bevallen:
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... 020280.jpg
Oja, haar linkeroog zag er een hele tijd zo uit, maar dat is gelukkig ook al een heel stuk minder:
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... 000592.jpg
Commentaar mag natuurlijk, maar hou er wel rekening mee dat zowel ik als mijn paard er weer helemaal in moeten komen

Ik was eigenlijk van plan geen topic te maken, maar op aanvraag van laverite heb ik het toch gedaan

Groetjes

maar ik zou in dit geval niet goed aan kunnen wijzen waar het mis gaat..
.. Met rijden lijkt het dat ze geen last heeft van de ogen