wel iets meer mag doen dan grasmaaien

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marit_Dalfi schreef:Het ziet er leuk uit! Haflingers zijn van die leuke paardjes!
Is het misschien handig om de beugels op te steken? anders komt het telkens tegen zijn buik aan.
blonde_007 schreef:bulck schreef:Leuke haf, maar op dat zadel zou ik niet voor de eerste keer gaan zitten. De ligging is niet ideaal en lijkt wat er bovenop te liggen en soms achter los te komen
Veel succes met het beleren!!
Het zadel is door een goede zadelmaker aan Winner aangepast, dus dat ligt wel goed hoor..
koetje10 schreef:kennelijk ben ik de enige die het opvalt en er over valt:
waarom longeer je in vredesnaam met halster?????
een jong paard moet je, imo, eerst laten wennen aan het bit, en daarna pas aan het zadel. Het kan natuurlijk dat je je hafje bitloss wil beleren, maar dan nog zou ik voor iets anders kiezen dan een halster! mocht hij een keer een uitbarsting hebben, trek je het halster helemaal scheef en soms zelfs over/in zijn oog. niet zo vriendelijk! maar goed dat jullie het redelijk rustig aanpakken.
Met de loshangende beugels heb ik niet zoveel problemen, alleen denk ik dat hij nu iets 'klapperends' tegen zijn flank niet gaat associeren met een voorwaartse hulp, en daardoor moet je denk ik meer aandacht besteden aan de beenhulp onder het zadel.
over het zadel durf ik niet te oordelen, imo doe je dat wanneer een paard stilstaat, en er geen zadeldekje onder het zadel ligt. dar heb ik tenminste geleerd
koetje10 schreef:kennelijk ben ik de enige die het opvalt en er over valt:
waarom longeer je in vredesnaam met halster?????
een jong paard moet je, imo, eerst laten wennen aan het bit, en daarna pas aan het zadel. Het kan natuurlijk dat je je hafje bitloss wil beleren, maar dan nog zou ik voor iets anders kiezen dan een halster! mocht hij een keer een uitbarsting hebben, trek je het halster helemaal scheef en soms zelfs over/in zijn oog. niet zo vriendelijk! maar goed dat jullie het redelijk rustig aanpakken.
Met de loshangende beugels heb ik niet zoveel problemen, alleen denk ik dat hij nu iets 'klapperends' tegen zijn flank niet gaat associeren met een voorwaartse hulp, en daardoor moet je denk ik meer aandacht besteden aan de beenhulp onder het zadel.
over het zadel durf ik niet te oordelen, imo doe je dat wanneer een paard stilstaat, en er geen zadeldekje onder het zadel ligt. dar heb ik tenminste geleerd