Manege/Lease paard Witje @ work! (Appaloossa)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Manege/Lease paard Witje @ work! (Appaloossa)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 23:48

Hallo daar!

Sinds vandaag lease ik Witje, een ontzettend leuke appaloossa ruin.
Ik ga hem drie dagen in de week doen, maandag dinsdag en donderdag. Zaterdags rijd ik nog gewoon les en dan zal ik vermoedelijk ook vaak op hem rijden.

De reden dat ik Witje gekozen heb is omdat ik denk dat ik veel kan leren van hem, hij is vrij gevoelig met rijden niet afgestompt zoals je vaak hoort van manegepaarden (nu is dat zowieso niet heel erg op de manege waar ik rijd). Daarnaast is het gewoon een leuk maf paard waar ik zeker plezier aan ga beleven.
Voorlopig doe ik hem alleen deze maand aan het einde ga ik kijken hoe ik financieel zit en of ik Witje nog leuk vind.

Even voor er reacties op komen:
Ik heb geen zeggenschap over het tuig, ik ben me ervan bewust dat mijn billen niet lekker in het zadel passen. Helaas heb ik zelf het geld er niet voor om een groter zadel aan te schaffen, daarnaast ga ik dus niet over het tuig. Ik zou het fijn vinden als hier dus niets over vermeld wordt. Mocht je er toch wat over willen zeggen dan nodig ik je graag uit om me te PBen zodat het topic gewoon over mijn rijstijl gaat en daar tips over gegeven kunnen worden.

oh, sorry dat ie zo vies is ik kreeg hem met geen mogelijkheid schoon

Dan nu de foto's! Deze staan niet op volgorde!

Niveau: Ongeveer B-L1 denk ik rijd op manege niveau M, dus denk dat dat wel soort van goed is.
Problemen: Witje heeft de neiging erg uit de te zwaaien voornamelijk in de galop, daarnaast kruipt hij heel snel achter de teugel.
Ik lease hem sinds vandaag we zijn dus bezig een band op te bouwen denk ik?

Mijn achtergrond info ontbrak vandaar het nieuwe topic...

Afbeelding
Ten eerste het halster wat ik voor meneer gekocht heb daar zijn eigen halster bijna altijd zoek is

Afbeelding
Hallo camera man

Afbeelding
Geloof dat ik mn beugels aan het checken was?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voetjes van de vloer!

Afbeelding

Afbeelding
:+:

poes

Re: Manege/Lease paard Witje @ work! (Appaloossa)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:15

Wat een leuk paard! Het zijn niet zoveel foto's maar ik vind het er wel goed uitzien!

Voor zover ik kan zien heb jij een erg nette houding, alleen opletten dat je je handen niet te laag vastzet (ik ken het probleem ;) ).

Veel plezier met witje!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:18

Ik ken idd het zelfde probleem van de handen te laag houden :o.. Lastig af te leren asl je je zelf dit eenmaal hebt aangeleerd.

Wat mij opbvalt, maar dat kan moment opname zijn, is dat het lijkt alsof je de teugels erg strak hebt opgepakt... Maar dat zeg ik. Is misschien moment opname
Verder wens ik je veel plezier met je lease paard.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:21

Super leuk paard!

Tip: ik zou wel werken aan minder stoelzit als ruiter, dat is wel behoorlijk het geval bij je....daarmee maak je het voor het paard een stuk aangenamer om jou te dragen. Dan haal je er ook meer uit...

Veel lease plezier!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:26

gefeliciteerd met je leaspaard!! Mooie grote bak trouwens. Erg he die witte paarden, zijn af en toe een complete ramp om schoon te krijgen ;). Donkere paarden zijn vaak smeriger, want daar wordt minder hard op gepoetst omdat je niet ziet dat ze vies zijn :D heel veel plezier met witje.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:34

Ziet er goed uit. Maar witje is ook super fijn. Rijdt hij dan helemaal niet meer op dinsdag in de lessen |( ?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 00:35

Aaah Witje :D Die heb ik ook een keer gereden, geloof dat ie er toen net was :)) Vond het een erg leuk goed te bewerken paard! Maar de puntjes die je aan geeft zijn idd wat minpuntjes!

Jammer dat er niet een ander zadel op ligt/ kan, denk dat dat ook in jouw zit zou kunnen helpen!

Iig heel veel plezier de komende maand met je lease Witje!!

Zijn de twee zussen er nog? Weet niet meer hoe ze nu heten? Was Suzanne en Iris, stonden naast elkaar in de rij stallen waar aan het einde rechts de zadelkamer was (Clover :? en :? )

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 00:39

Aurelle_ schreef:
Ziet er goed uit. Maar witje is ook super fijn. Rijdt hij dan helemaal niet meer op dinsdag in de lessen |( ?

Poeh ik heb geen idee of hij nog in de lessen ingezet wordt op disndag, marrie zei wel iets van als ze te kort komen dat ie dan max. 1 uur extra moet lopen.

annepanne schreef:
Aaah Witje :D Die heb ik ook een keer gereden, geloof dat ie er toen net was :)) Vond het een erg leuk goed te bewerken paard! Maar de puntjes die je aan geeft zijn idd wat minpuntjes!

Jammer dat er niet een ander zadel op ligt/ kan, denk dat dat ook in jouw zit zou kunnen helpen!

Iig heel veel plezier de komende maand met je lease Witje!!

Zijn de twee zussen er nog? Weet niet meer hoe ze nu heten? Was Suzanne en Iris, stonden naast elkaar in de rij stallen waar aan het einde rechts de zadelkamer was (Clover :? en :? )

Ja idd jammer van het zadel maar het is helaas niet anders haha, heb gewoon een grote bips :P
Clover en Cliffert zijn er nog hoor :) doen het erg goed bij de beginners ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:02

Ziet er goed uit suus! ben benieuwd dat als je hem wat langer rijd of er veel verschil in zit! ik denk het wel!
probeer je handen niet vast te zetten en probeer je onderbenen niet te ver naar voren te drukken!
Succes met leasen verder!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:22

Hi Suus. Leuk paard heb je daar *D

Wat ik eerder al zei, hakken uitdrukken, handen rechtop en je paard niet teveel vastzetten anders geef je hem geen ruimte na te geven.

Veel plezier verder!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:44

Leuke spikkel :D
Iets trotser zitten, handen wat meer dragen en zo als de andere al zeggen niet vast zetten zodat hij lekker kan ontspannen en nageven.
Heel veel plezier met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:47

Wat me vooral opvalt is dat je cap zo klein is, of teveel achterover staat.
Boven je wenkbrouw hoort 1 vinger te passen, en dan de onderkant van je cap. Jou cap zit veel hoger op je hoofd, dat lijkt me ook minder veilig.
Misschien iets om eens naar te kijken?

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:34

Suus wat een lekkerding is het toch <3!!

Ziet er goed uit :D Moeilijk om hem goed ontspannen te rijden, en dat hij niet achter ze teugel kruipt. Leuk beestje kan je veel van leren en over een maand rij je hem superrrr!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:38

Hee dat lijkt wel een Gelderse Appaloosa :D Wat grappig :)
Je kunt inderdaad zien dat hij snel achter de teugel kruipt. Maar lijkt me ook een vrij lastig dier om echt goed te rijden vanwege zijn lengte en bouw.
Succes verder!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:28

Hoi Suus! Leuk leasepaard! Vind het prachtige kerel om te zien... wel groot en lang gebouwd en dat is niet echt handig met rijden. Probeer zoals de andere ook al zeggen je handen niet vast te zetten.
Om deze bij elkaar te rijden veel aandacht besteden aan de achterkant... die hals komt wel goed dan. Veel overgangen en schijnovergangen rijden en dan vooral zo dat je er nauwelijks met je handen hoeft aan te komen.
Veel succes nog deze laatste weken! Laat je nog wat zien van Witje :)

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:28

Ha die Suus met ons slangenpaard. Tips heb je al veel gehad ik kan als tipje nog geven om hem vooral in de galop wat schoudervoor te rijden dan gaat hij zn bips niet naar binnen gooien en moet ie zn achterhand er net wat meer onder zetten. Verder leuke plaatjes, lekker relaxed. Veel plezier

HSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:42

Wat een appart kleurenpatroon heeft het paard, erg leuk! :D

Probeer je paard vanuit de ontspanning nageeflijk te rijden, maar je least je paardje nog maar net dus dat komt wel goed met de tijd.
Veel plezier met het rijden. :D