Sinds vandaag lease ik Witje, een ontzettend leuke appaloossa ruin.
Ik ga hem drie dagen in de week doen, maandag dinsdag en donderdag. Zaterdags rijd ik nog gewoon les en dan zal ik vermoedelijk ook vaak op hem rijden.
De reden dat ik Witje gekozen heb is omdat ik denk dat ik veel kan leren van hem, hij is vrij gevoelig met rijden niet afgestompt zoals je vaak hoort van manegepaarden (nu is dat zowieso niet heel erg op de manege waar ik rijd). Daarnaast is het gewoon een leuk maf paard waar ik zeker plezier aan ga beleven.
Voorlopig doe ik hem alleen deze maand aan het einde ga ik kijken hoe ik financieel zit en of ik Witje nog leuk vind.
Even voor er reacties op komen:
Ik heb geen zeggenschap over het tuig, ik ben me ervan bewust dat mijn billen niet lekker in het zadel passen. Helaas heb ik zelf het geld er niet voor om een groter zadel aan te schaffen, daarnaast ga ik dus niet over het tuig. Ik zou het fijn vinden als hier dus niets over vermeld wordt. Mocht je er toch wat over willen zeggen dan nodig ik je graag uit om me te PBen zodat het topic gewoon over mijn rijstijl gaat en daar tips over gegeven kunnen worden.
oh, sorry dat ie zo vies is ik kreeg hem met geen mogelijkheid schoon
Dan nu de foto's! Deze staan niet op volgorde!
Niveau: Ongeveer B-L1 denk ik rijd op manege niveau M, dus denk dat dat wel soort van goed is.
Problemen: Witje heeft de neiging erg uit de te zwaaien voornamelijk in de galop, daarnaast kruipt hij heel snel achter de teugel.
Ik lease hem sinds vandaag we zijn dus bezig een band op te bouwen denk ik?
Mijn achtergrond info ontbrak vandaar het nieuwe topic...

Ten eerste het halster wat ik voor meneer gekocht heb daar zijn eigen halster bijna altijd zoek is

Hallo camera man

Geloof dat ik mn beugels aan het checken was?

Voetjes van de vloer!