Ik heb Bo nu bijna 6 weken en we beginnen aan elkaar te wennen
hij is rijtechnisch écht heel erg verbeterd de afgelopen weken. Hij is 4 jaar en in het rijden nog vrij groen, hij mist nog veel kracht en conditie en dit zijn we dus aan het opbouwen. Ik rijd hem zo’n 4x per week een half uurtje. Vandaag weer gereden na een hele korte vakantie voor hem ivm inenting, tandarts en wormenkuur. Vandaag kon die dus weer aan de bak ! En ik ook 
Toen ik hem net een paar dagen had zijn er ook wat foto’s gemaakt, zie onderstaand topic
[RIJ-ITP] Bon Ami @ work
We staan nu een klein maandje op deze stalling en vandaag hebben we voor het eerst ook even in de buitenbak gereden! Weer een stap ‘overwonnen’
Zoals veel wel zullen weten heb ik door mijn vorige paard ontzettend snel angst en spanning, gelukkig is Bo een echte lieverd. Hij zal niet gauw een stap verkeerd zetten en is liever lui dan moe, dus ik kan eindelijk genieten en ontspannen. We werken vooral aan reactie op het been, wat soms nogal lastig blijkt haha. Hij begint lekker te ontspannen en zijn rug los te laten, daardoor wordt hij echt heel fijn licht in de hand en ontspant heel gemakkelijk. Galop is nog wat moeilijker, daar mist hij ook nog aardig wat balans.
Hou er rekening mee dat we een beginnende combinatie zijn, hij is nog jong, ik kom net uit een gigantische dip qua rijden , dus er zijn nog vééél punten om te verbeteren. Eind april rijden we misschien onderling mee in de B. Maar we zijn eigenlijk nog niet echt B waardig haha. Maargoed genoeg gepraat, hier de foto’s

1. Instappen
hij ontspant vrijwel direct. 
2. Net in draf, duidelijk een dieseltje, motor is hier pas nét gestart

3. Fijn voorwaarts

4. Zet mn handen te breed, wel fijn plaatje vind ik

5. Galop, is nog erg moeilijk. Als ik nou gewoon ga zitten en contact hou gaat het misschien beter

Duidelijke foto van de galop linksom is er helaas niet, die ging voor het eerst eigenlijk heel fijn, hele stukke fijn ontspanning en rond
Alleen helaas geen bewijs 
En toen gingen we naar de buitenbak!

6. Stap, contact houden en rechtop blijven zitten
Bo loopt fijn
7. Een niet-bedoeld galopje, hij werd wat enthousiast en zag iets interessants

8. Draf
Fijn beeld vind ik zelf.. 
9. Idem

10. Andere kant op, fijn beenwerk

11. Binnenhand los, hij blijft fijn

12. Laatste 2 rondjes ging ik doorzitten, haha, echt vreselijk mijn houding

13. Kriebelen op zijn neus vind hij erg