chica @ work na de "winterstop"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

chica @ work na de "winterstop"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:27

Ik heb even getwijfeld of ik in het HAW topic dit zou openen maar hé wat heb ik te verliezen?! ik kan er alleen maar van leren wellicht! ;)
Omdat ik alleen maar beschik over een simpel buitenbakje (dus geen dure bodem enz) en mijn paard nog niet makkelijk laad op de trailer heeft mijn nu 4 jarige merrie een beetje winterstop gehad.
soms tussendoor wel een uurtje rijden maarja dan weer weken niet..dus zo'n uurtje die ene dag helpt dan ook niet veel.
Door de bevroren bak was longeren ook vrijwel niet mogelijk.
Nu loopt ze sinds een weekje weer een paar x per week onder het zadel...ik moet zeggen dat ze alles lekker ontspannen oppakt,lekker in dr vel zit en toch wel lekker gegroeit is nog...dus zo'n beetje vakantie doet haar ook wel goed!
Helaas had mijn fotograaf net een nieuwe camera met 100 standen erop en ja...alles word geprobeerd maar dat geeft niet vaak geweldig resultaat dus ik heb al het duidelijke eruit gevist.
sommige in stap zijn op een gek moment genomen dus neem me niet kwalijk :+

mijn eigen dingen:
-ik heb de neiging mn binnenhand wat vast te zetten op zadel/knie
-buitenteugel niet begrenst
-hakken meer uitdrukken+kapstokjes
-paard zou wat meer op achterhand moeten en misschien iets opgerichter
-ow en mn neusriem moet lager (inmiddels geregeld ;) )

wat ik wel lekker vind:
-ze word steeds voorwaartser/beter voor mn been (nogal sloom was ze) dmv veel overgangen te rijden
-stelling zit er goed in
-aangaloperen gaat nu "vanzelf" terwijl ze eerst wat moeite had

Afbeelding hier waren mn beugels te lang (zadel uitgeleend voor een dagje :o )
Afbeelding steek mn voeten af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding....in galop doe ik automatisch handen opzij... :o
Afbeelding hand vast op mn zadel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en mn lieve paardje dr koppie <3
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PHDNRPCR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PYT3MKVF.jpg

wees een beetje lief :o

gr amazingstar

oOoKellyoOo

Re: chica @ work na de "winterstop"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:29

Ik ken het, ik kan ook niks in de winter grr
rijd wat meer overgangen en tempowisselen zodat ze wat meer van de voorhand afkomt lekker actief vwnw rijden , komt goed hoor , verder ziet het er netjes uit vooral na de winter

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:45

Het ziet er net uit. Eén opmerking. Hangt je bit recht in het hoofdstel. Op de linkerzijde trek je het uit de mond en lijkt het hoger te hangen dan aan de rechterzijde. Of heb je misschien een strenge linkerhand?

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:46

ja strengere linkerhand :o bit hangt 100% recht ;)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:50

Dat viel mij ook al op het bit ja, aan de ene kant steekt die uit de andere kant niet ? Voor de rest ziet het er best netjes uit..
Wel heb je erg mooi tuig! :+
hulsebos?

Edit, dan moet je tog echt mee oppassen hoor, kijk maar eens naar de foto, lijk me zeker niet fijn voor de mond van het paard :n
Ik snap dan ook niet dat jou paard niet kanteld, probeer heel goed links en rechts om te rijden( slangenvoltes, 8tjes etc), en aan allebij de kanten met je binnenhand losmaken en je buitenhand moet begrensen, ik heb er ook veel problemen mee.. Maar je paard gaat dan ook die kant vasthouden, en als je eventueel verder wil komen krijg je tog echt wel problemen met het rijden van oefeningen omdat je die buitenhand er gewoon echt bij moet hebben.

succes
Laatst bijgewerkt door Jasterina op 31-03-10 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:50

Leuk beesie!! 1 puntje ze loopt wel erg op de voorhand lekker tempowisselingen rijden en als je voelt dat ze inwil knikken dus iets te diep gaat lopen doe je je hand naar voor en geef je been wel beperkt natuurlijk anders valt ze uit elkaar. Succes met haar jullie zijn een super leuke combi!!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:51

jah hulsebos ;)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:01

mooie foto's ziet er prima uit na zo'n lange tijd hoor!!

probeer idd veel tempo wisselingen te rijden om haar nog meer voor je been te maken, daardoor komt ze ook minder op voor, verder af en toe neusje er nog wat meer uit en idd handen iets meer dragen voor de rest prima allemaal hoor!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:06

Het bit viel me ook gelijk op, probeer daar wel echt op te letten hoor, het lijkt me namelijk wel echt pijnlijk voor je paard zijn mond.

Ze loopt verder wel erg mooi ruim!! Probeer wel je handen wat hoger te houden, dan zie het plaatje er nog mooier uit ;).

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:37

Hier zie ik echt een jong meisje rijden die nog veel moet leren..
ten eerste je tenen naar binnen, zorgen dat je heup en hak op een lijn zitten en daarnaast is niet alleen jouw houding niet goed ook moet je op die van je paard letten zoals dat hij niet te ver over zijn buiten schouder weg loopt en de achterhand er daadwerkelijk achter blijft deze is soms ver te zoeken..

ps.. je teugels zijn echt waslijntjes dus op maat pakken die handel.

niet neerbuigend bedoeld, jullie komen samen een heel eind dat weet ik zeker en het is ook na een lange winterstop, deze was namelijk overdreven lang, ik zou zeggen neem al deze kritiek op je en je zult zien dan je volgende topic met foto's van je rijkunsten er een stuk beter uit zullen zien!! ;)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 18:53

knippen schreef:
Hier zie ik echt een jong meisje rijden die nog veel moet leren..
ten eerste je tenen naar binnen, zorgen dat je heup en hak op een lijn zitten en daarnaast is niet alleen jouw houding niet goed ook moet je op die van je paard letten zoals dat hij niet te ver over zijn buiten schouder weg loopt en de achterhand er daadwerkelijk achter blijft deze is soms ver te zoeken..

ps.. je teugels zijn echt waslijntjes dus op maat pakken die handel.

niet neerbuigend bedoeld, jullie komen samen een heel eind dat weet ik zeker en het is ook na een lange winterstop, deze was namelijk overdreven lang, ik zou zeggen neem al deze kritiek op je en je zult zien dan je volgende topic met foto's van je rijkunsten er een stuk beter uit zullen zien!! ;)

wel aardig...maar uiteindelijk ben ik maar 8 jaartjes jonger dan jou...dressuur is alleen "nieuw" voor mij...ben Z springen geweest en L1 dressuur en de bedoeling is dat ik meer de dressuur ga leren.

ik heb uiteraard veel priveles op dit gebied...ik neem alle tips op me...die teugels klopt..eerder had ik dat nooit maar tegenwoordig laat ik ze steeds lang worden.
ook bedankt voor de tips ;) overal leer je weer van.

maar ik rij al ruim 15 jaar ;) alleen nooit zo'n dressuurfreak geweest :o

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:22

Vind het er helemaal niet verkeerd uitzien. Er zijn inderdaad wat puntjes waar je aan kunt werken, zoals dat bit. Maar dat hebben ze al gezegd en dat ga ik niet nog eens vertellen.
Wat ik goed vind is dat je paard lekker ontspannen loopt, maar toch aan de teugel. Veel mensen willen jonge paarden de krul in trekken en ze zo snel mogelijk goed op wedstrijd laten presteren. Dat doe je dus niet en dat vind ik heel positief! :)
Veel plezier samen!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 19:43

marsyl schreef:
Vind het er helemaal niet verkeerd uitzien. Er zijn inderdaad wat puntjes waar je aan kunt werken, zoals dat bit. Maar dat hebben ze al gezegd en dat ga ik niet nog eens vertellen.
Wat ik goed vind is dat je paard lekker ontspannen loopt, maar toch aan de teugel. Veel mensen willen jonge paarden de krul in trekken en ze zo snel mogelijk goed op wedstrijd laten presteren. Dat doe je dus niet en dat vind ik heel positief! :)
Veel plezier samen!

bedankt!
mijn paardje hoef je niet eens in de krul te rijden want zodra je dr teugels aanneemt loopt ze zo.
ze heeft wel veel moeite met halsstrekken...daaraan word ook hard gewerkt :D
maar ik heb geen haast :D

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:50

Leuk paardje, het rijden komt vast goed hoor!
Teugels op maat pakken, en wat tempowisselingen rijden
zodat ze van die voorhand afkomt.. en je knieën in kniewrongen duwen helpt
vaak al om een vooruit stekende voet te verminderen.

Suc6.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:25

Wat een leuk paardje en dat rijden dat komt heus wel goed, ze is natuurlijk nog jong he!
Ik ga mee met bovengaande reakties.. probeer je teugels wat korter te pakken zodat je je handen niet zover terug hoeft te zetten. Ik zou ze ook liever iets meer omhoog zien ipv zover beneden.. Probeer ook wat meer overgangetjes te rijden.. nouja ik voeg niet zoveel toe aan bovenstaande denk ik :)
Veel succes!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 18:11

allemaal super bedankt voor jullie reactie's tot zover...en ik weet dat jullie elke x een beetje dezelfde dingen zeggen in dit HAW maar elke reactie voegt wel iets toe ;)
vind leuk dat jullie mn paardje ook leuk vinden **heel trots**

@ jerrekoenen...bedankt...ik begreep al van mies dat je nu ook een bokker bent ;)

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:16

teugels een beetje meer op maat nemen

jordy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:03

let op de eerste paar foto's dat jeje benen niet afsteekt

zoals al gezegt let op je linker hand