Lady @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

johanna_

Lady @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:14

Hallo bokkers,

Vandaag was het weer maandag, en ik had weer les met mijn pony Lady.
Hier even wat informatie over haar:
Draver X Arabier
1.50m
12 Jaartjes jong
Toen ik Lady begon met rijden (4jaar geleden) Toen kon ze stappen, draven met gallopsprongen er tussen door, en galloperen kon eigenlijk niet echt fantsoenlijk.

We rijden samen geen wedstrijden, dus kan niet echt beoordelen wat voor niveau we zijn.
Momenteel lopen we eigenlijk nergens tegen aan.
Na de grote winter stop vanwege het weer zijn we het allemaal weer aan het opbouwen.
Ik ben vooral aan mijn houding aan het werken.
(als je de vorige topics van mij en Lady hebt gezien, of gaat zien kun je het verschil zien)

Topic van mij en Lady in Februari:
[RT-HAW] Lady @ work
Topic van mij en Lady in April:
[RT-HAW] Lady @ work

Ik zelf vind het een groot verschil ik 2 maanden! :)

En hier de foto's van vandaag! :)
De foto's staan door mekaar, in stappen hebben we natuurlijk wel gedaan. Maar diegene die de foto's zou maken, kwam wat later. :)

1. Het setje voor vandaag. :)
Afbeelding

2. Aansingelen
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Halthouden, hier valt ze beetje uit mekaar.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Gallop! :D
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Haar achterhand... :9
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Volgens mij was ik hier net bezig met teugels weer op maat.
Afbeelding

14. Beetje vage foto, maar vind het wel een fijn beeld geven. :)
Afbeelding

Eigen comentaar:
-Piano handjes
-Recht op zitten
-Niet te strenge binnenhand

Dit waren de foto's.
Wij staan open voor opbouwend comentaar. :)

KaasSouffle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:32

Ik weet niet veel van voorhand achterhand etc. maar bij die laatste foto lijkt het net of hij een beetje op zijn voorhand valt (kan ook aan mij liggen :P) maar voor de rest leuke foto!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 09:45

Gattuso schreef:
Ik weet niet veel van voorhand achterhand etc. maar bij die laatste foto lijkt het net of hij een beetje op zijn voorhand valt (kan ook aan mij liggen :P) maar voor de rest leuke foto!

Dit lijkt idd wel wat zo. Lady heeft er altijd wel een handje van om op de voorhand te gaan lopen. Maar vergeleke met wat het eerst was, is er gelukkig verschil te zien. :)

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:01

let op je handen , voor de rest ziet het er niet slecht uit !

Daphaan

Re: Lady @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:49

let een beetje op je armen. toen ik vroeger zo reed werd er tegen mij gezegd: "je zit niet op een motor"
ellebogen langs je lijf in een mooie knik, handen rechtop en meegaan.
Verder lijkt het alsof ze behoorlijk hangt, maar dat kan ik zo niet echt beoordelen. probeer lekker voorwaarts te blijven gaan en veel achten te rijden. :)
succes

chrisje_83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:06

Je lijkt vaak wat scheef te zitten. Verder moet je je ellebogen netjes langs je lichaam laten hangen en je duim moet het hoogste punt zijn.
Ze loopt vrijwel elke foto wat te veel op de voorhand, probeer je pony meer vanuit het achterbeen te activeren zodat ze zichzelf meer gaat dragen.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:30

Bedankt voor jullie reacties.
Lady hangt niet in de teugels hoor. Dat is dan denk ik een moment opname.

Over het scheef zitten ben ik het niet helemaal mee eens. Ook dit zal bij 1 of 2 foto's even een moment opname zijn.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:33

johanna_ schreef:

Over het scheef zitten ben ik het niet helemaal mee eens. Ook dit zal bij 1 of 2 foto's even een moment opname zijn.

Maar je zit op bijna alle foto's met een knik op je paard. Dus je zit wel degelijk scheef. Of het zijn allemaal toevallige momentopnames.
Verder ziet er niet heel verkkerd uit, maar inderdaad zoals je al zei; genoeg om aan te werken :)

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:42

RicardoOpa schreef:
johanna_ schreef:

Maar je zit op bijna alle foto's met een knik op je paard. Dus je zit wel degelijk scheef. Of het zijn allemaal toevallige momentopnames.
Verder ziet er niet heel verkkerd uit, maar inderdaad zoals je al zei; genoeg om aan te werken :)

Ja, ik snap wat je bedoelt. Maar bedoel je met scheef, dat ik naar voren zit of van links naar rechts?
Want ik vind zelf niet dat ik er scheef op zit, en op sommige foto's lijkt dat idd wel zo.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:45

Ik denk meer dat ze bedoeld dat je of je ene schouder optrekt of in je ene heup knikt. Dus naar de zijkant. Ziet er verder wel lekker uit. Vind wel dt ze een iel halsje heeft!!!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:47

jouke_h schreef:
Ik denk meer dat ze bedoeld dat je of je ene schouder optrekt of in je ene heup knikt. Dus naar de zijkant. Ziet er verder wel lekker uit. Vind wel dt ze een iel halsje heeft!!!

Zo als je hier boven kunt lezen is ze een halve draver. En heeft altijd een erg iel halsje gehad.
Natuurlijk als ik fanantiek rijd, krijgt ze een dikkere hals. Maar na de winter stop is alles weer in gezakt. :)

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:15

Kan ik die fotograaf eens lenen?

Dit zijn allemaal momentopnames. Als ik haar zie rijden, dan gebeurt alles ZO soepel, ze rijden zo lekker! Dat komt helaas niet altijd naar voren in foto's.

Misschien dat 't komt dat het lijkt dat ze scheef zit, omdat eigenlijk alle foto's gemaakt zijn in de bocht ...

Ik vind het er heel goed uit zien!

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:22

Ik ga mee met het commentaar hierboven, voor de rest ziet het er goed uit.
Pas alleen wel op met je voeten, je wijst ze naar buiten en dat je niet je hele voet in de beugel neemt.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:01

Hill_R schreef:

Dit zijn allemaal momentopnames. Als ik haar zie rijden, dan gebeurt alles ZO soepel, ze rijden zo lekker! Dat komt helaas niet altijd naar voren in foto's.

Misschien dat 't komt dat het lijkt dat ze scheef zit, omdat eigenlijk alle foto's gemaakt zijn in de bocht ...

Ik zeg ook niet dat ze niet soepel rijden, tis meer een opmerking + tip [rijtechnisch] dat ze scheef zit. En ook in de bochten moet je gewoon proberen recht op te blijven zitten :)

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:45

RicardoOpa schreef:
Hill_R schreef:

Ik zeg ook niet dat ze niet soepel rijden, tis meer een opmerking + tip [rijtechnisch] dat ze scheef zit. En ook in de bochten moet je gewoon proberen recht op te blijven zitten :)

Het was niet zo zeer een reactie op jou gericht hoor :+
ik gaf alleen mijn mening hoe ik het vind / er over denk, omdat ik dat er niet echt zo in zie.

Reegle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:58

Leuke combinatie, je hebt alleen je stijgbeugels wel erg ver onder je tenen, zo heb je er toch geen steun meer aan? :Y)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:56

Ik ga ook eigenlijk wel mee met bovenstaande reakties. Het lijkt hier en daar of je toch wat scheef zit (ingebogen naar rechts vooral).. ook heb ik hetidee dat ze vrij zwaar op de hand is of klopt dit niet? Probeer haar nog iets aktiever van achter te rijden, zodat ze haar eigen hoofd gaat dragen.

Maar verder vind ik het een erg leuk paardje en ik weet zeker dat als je weer wat gaat rijden dat het dan wel veel zal verbeteren.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:32

Bitterbal schreef:
Ik ga ook eigenlijk wel mee met bovenstaande reakties. Het lijkt hier en daar of je toch wat scheef zit (ingebogen naar rechts vooral).. ook heb ik hetidee dat ze vrij zwaar op de hand is of klopt dit niet? Probeer haar nog iets aktiever van achter te rijden, zodat ze haar eigen hoofd gaat dragen.

Maar verder vind ik het een erg leuk paardje en ik weet zeker dat als je weer wat gaat rijden dat het dan wel veel zal verbeteren.

Bedankt voor je reactie.
Lady is totaal niet zwaar in de hand. En denk dat als ik haar nog actiever moet rijden dat het niet goed komt haha.
Wat ik daar mee bedoel, ze is van haar zelf erg actief.
Als ik wil aandraven hoef ik niet een schopje te geven, een kneepje met mijn been is al genoeg.

:)