Ushi (westfaalse merrie) @ work, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Ushi (westfaalse merrie) @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:09

hoihoi

na aanleiding van mijn vorige topic een nieuw topicje!
dit was de vorige
[RT-HAW] Ushi(westfaler) nieuwe aanwinst voor het eerst @ work!

ik heb het idee dat het al veel beter gaat, meer op eigen benen,
galop gaat goed! al iets minder op de voorhand en fijner in de aanleuning.
het is nog een lang leerproces maar ik ben trots op haar hoor!
mijn houding laat nog wel te wensen over soms, sorry daarvoor, word aan gewerkt!
iemand nog tips om haar achter nog sterker te maken en oefeningen om haar iets minder op
voor te laten vallen? ik weet dat ze ook gewoon meer kracht moet krijgen hoor.
ze zal het vanzelf meer gaan aanbieden.
nou enjoy, ik enjoy het igg wel! ;)
groetjes

Afbeelding
1. wel op de vh, maar ik vind het verder een fijn beeld geven.

Afbeelding
2. drafje

Afbeelding
3. deze foto vind ik zelf fijn, jammer van mijn onderbeen!

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6. galop gaat veel beter, alleen ze duwt me nog wat naar voren,
dus echt zitten lukt me nog niet echt.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. armen niet te breed

Afbeelding
9.

Afbeelding
10. losser in mn hand blijven.

Afbeelding
11. best moeilijk op je achterste zitten ;)

Afbeelding
12.

Afbeelding
13. fijn lang laag uitrij fotootje

Afbeelding
14. neusje zou er meer uit mogen.

Afbeelding
doeeggg!!!

feliciaa

Re: Ushi (westfaalse merrie) @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:15

het ziet er goed uit zeg! wat een verbetering echt super :D
Omdat het haw is: probeer je handen goed te ontspannen en je hakken uit te drukken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:18

feliciaa schreef:
het ziet er goed uit zeg! wat een verbetering echt super :D
Omdat het haw is: probeer je handen goed te ontspannen en je hakken uit te drukken

Helemaal totaal mee eens, mn beugels zijn ook al langer maar ik blijf mn onderbenen optrekken,
maar oefenen baart kunst als het goed is, dus mn houding word nog steeds aan gewerkt.
toch bedankt!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:25

Mooi paard zeg! <3

Tip: op veel foto's heb je te veel druk in je handen, ik zou dit paard voorlopig eens een poosje alleen zo rijden als op 'foto 13. fijn lang laag uitrij fotootje' want daarop laat ze haar rug pas los en kan ze haar hals laten vallen en haar schoft openen waardoor dus alles door kan vloeien van achter naar voren. Verder je handen iets hoger houden want hoe lager je hand hoe meer hij het paard blokkeert. Iets hoger dus en iets meer naar voren richten.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:26

Mindfields schreef:
Mooi paard zeg! <3

Tip: op veel foto's heb je te veel druk in je handen, ik zou dit paard voorlopig eens een poosje alleen zo rijden als op 'foto 13. fijn lang laag uitrij fotootje' want daarop laat ze haar rug pas los en kan ze haar hals laten vallen en haar schoft openen waardoor dus alles door kan vloeien van achter naar voren. Verder je handen iets hoger houden want hoe lager je hand hoe meer hij het paard blokkeert. Iets hoger dus en iets meer naar voren richten.

bedankt voor de tip ze moet idd nog losser worden vanuit de rug en schoft.
wat ik alleen wel moeilijk vind als ik haar lang laag rijd dat ze al snel erg op de voorhand valt..
dus vandaar dat ik haar dus ook iets hoger rijd...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:29

Ik ga mee met mindfields, lang en laag in rijden, en als ze dan fijn en los aanvoelt, ook in buiging en stelling, proberen wat meer op te pakken. En idd iets losser in je handen worden zelf, want mischien blokkeert het paard daar ook op.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:31

thanx! het ziet er misschien wat strak uit maar ze voelt heel losjes op de hand hoor, heb nooit pijnlijke vingers handen of armen. maar meer lang laag zal ik aan werken maar wel aangeleund lang laag dan toch? Want met te losse teugel gebruikt ze ook geen rug.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:32

ik doe in galop ook stukjes verlichte zit en dan lekker vw galoperen zodat ze nog meer los gaat laten in haar lijf en durft te bewegen dit vind ze erg fijn om te doen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:32

Bonny4life schreef:
wat ik alleen wel moeilijk vind als ik haar lang laag rijd dat ze al snel erg op de voorhand valt..

Ik snap wat je bedoelt, echter is dat een vals gevoel van op de achterhand rijden. Want als het paard op de hand hangt(wat ze dus doet op bijna alle foto's) betekent dat automatisch al dat ze op dat moment dus niet op de achterhand loopt maar op de voorhand. Ze draagt zichzelf niet, want jij draagt haar.

Ga je de rug nu losrijden als op foto 13, dan laat ze die dus los en dan pas kan het achterbeen ondertreden, sterker gaan worden en dus meer gaan dragen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:32

Ja? Oké kan zo lijken. ;)

Ja wel aangeleund zou ik zeggen, zoals op de uitrijfoto's. Rustig daarin losrijden, stelling en buiging vragen, en voorzichtig steeds wat meer oppakken en steeds wat meer die achterhand activeren en erbij rijden.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:34

Bonny4life schreef:
Want met te losse teugel gebruikt ze ook geen rug.

Dat is niet per definitie zo hoor. Als je zelf bukt zonder dat je je ergens aan vasthoudt moeten je spieren harder werken dan dat je ergens steun aan hebt toch?

lekker op eigen beentjes laten lopen, wel begeleiden maar niet ondersteunen. Dus ook niet alles compleet losgooien, maar dus wel ruimte geven. De aanleuning kan pas correct ontstaan als ze los is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:35

Vooral je rechterhand oogt vrij 'sterk'. Je paard moet zelf aanleuning zoeken op je hand, dus vaker proberen je handen een beetje (mm, cm) naar voren te doen en dan kijken of je paard zelf de verbinding in stand houdt (de hand wil volgen, uit wil schuiven). Verder ga ik mee in wat er al gezegd is. :) Mooi paard!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:36

Mindfields schreef:
Bonny4life schreef:

Ik snap wat je bedoelt, echter is dat een vals gevoel van op de achterhand rijden. Want als het paard op de hand hangt(wat ze dus doet op bijna alle foto's) betekent dat automatisch al dat ze op dat moment dus niet op de achterhand loopt maar op de voorhand. Ze draagt zichzelf niet, want jij draagt haar.

Ga je de rug nu losrijden als op foto 13, dan laat ze die dus los en dan pas kan het achterbeen ondertreden, sterker gaan worden en dus meer gaan dragen.

dat is zo ben ik het mee eens, ik ga ook vooral in het lang laag(wel aangeleund) aan de gang, maar wanneer kan je nu bepalen of je haar iets korter dus iets opgerichter kan gaan rijden, dat vind ik moeilijk.
ze heeft gewoon erg moeite met die achterhand, heeft ze nooit moeten doen, altijd alleen maar mee gefokt dus.
ik hoop dat wanneer je het oude topic ziet ik er al wel wat goeds aan gesleuteld heb ;)
maar je tip is duidelijk, eerst lang laag, en los werken dan pas meer oprichten, wat dus kan betekenen dat ik haar voorlopig niet oppak.
ik kijk wel wat ze zelf aanbied.
de echte losrijd foto's heb ik trouwens niet toen was de fotograaf er nog niet, maar dat doe ik ook lang laag.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:38

Mindfields schreef:
Bonny4life schreef:
Want met te losse teugel gebruikt ze ook geen rug.

Dat is niet per definitie zo hoor. Als je zelf bukt zonder dat je je ergens aan vasthoudt moeten je spieren harder werken dan dat je ergens steun aan hebt toch?

lekker op eigen beentjes laten lopen, wel begeleiden maar niet ondersteunen. Dus ook niet alles compleet losgooien, maar dus wel ruimte geven. De aanleuning kan pas correct ontstaan als ze los is.

das wel een goed punt ja die vergelijking met je rug :P

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:38

als je goed kijkt spant je paard best veel de verkeerde spieren aan zijn nek,
zodra je hem lang en laag gaat rijden zie je al verbetering,ik zou hem daarbij nog wat meer laten zakken en zijn neus vooruit rijden,
maar zeker vooruitgang,

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:46

Je gaat vanzelf merken dat je ineens het paard ook licht kunt houden als je haar meer opricht, kwestie van af en toe proberen en dan dus bewaken dat je hetzelfde fijne gevoel aan de voorkant houdt als in een lagere houding. Want ze wordt vanzelf sterker in haar achterbeen door dit werk, dus zal het oprichten vanzelf makkelijker worden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 21:53

oke bedankt! ik was er natuurlijk al mee bezig maar hield haar ook al stukjes langer bovenin, dit ga ik iets minder doen en wat meer lang laag.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:44

Ik vind het echt heel erg verbeterd hoor!

Laag en rond zal ze idd nog meer van op eigen benen gaan lopen. Maar die tip is je al gegeven!

Je benen moet je soms nog iets meer op de plek houden. Lijkt of je je beugels toch nog aan de korte kant hebt.

Vind het er verder echt heel goed uit zien!!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:54

Jullie gaan de goede kant op! ik vind het er fijn uitzien. Als je ingereden hebt en al een tijdje erop zit, ga dan eens doorzitten zonder beugels, probeer je benen dan gewoon te laten hangen, dat is misschien een goede oefening voor het optrekken van je benen. voorderest zie ik verbetering! leuk dier!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:44

Naath86 schreef:
Ik vind het echt heel erg verbeterd hoor!

Laag en rond zal ze idd nog meer van op eigen benen gaan lopen. Maar die tip is je al gegeven!

Je benen moet je soms nog iets meer op de plek houden. Lijkt of je je beugels toch nog aan de korte kant hebt.

Vind het er verder echt heel goed uit zien!!

ik trek mn knieen op waardoor ik mn hakken ook niet uitdruk,
vandaar dat ze kort blijven lijken..ze zitten namelijk echt lang,
lijkt idd niet zo.
bedankt voor de tips.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:44

0kki schreef:
Jullie gaan de goede kant op! ik vind het er fijn uitzien. Als je ingereden hebt en al een tijdje erop zit, ga dan eens doorzitten zonder beugels, probeer je benen dan gewoon te laten hangen, dat is misschien een goede oefening voor het optrekken van je benen. voorderest zie ik verbetering! leuk dier!

thanx voor de tip,
het doorzitten gaat bij haar helaas niet zo fijn nog, dat vind ze echt moeilijk
en drukt de rug dan nog weg..dus dat kan ik beter op mijn pony oefenen zonder beugels ;)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 20:46

vandaag wel meer lang laag gereden, had wel het idee dat ik de verbinding nu wel wat te los liet in het lang laag maar ik wilde haar liever wat meer geven dan te weinig dus werd het soms een beetje te los had ik het idee, maar ze werd wel heel los ervan. heb haar niet echt opgepakt als ze sterk werd weer in het lage vragen en binnenbeen eraan en geen binnenhand(binnenbeen komt erbij in plaats van dat ik op de binnenteugel laag vraag) (uiteraard buitenteugel en buitenbeen eraan)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:49

paard loopt op ongeveer alle fotos achter de loodlijn, met een kaak op slot wat weer spanning in de rest van het lichaam oplevert. Rij die neus er een cm of 10 uit....

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:30

hey roelinda,

ik vind het er al veel beter uitzien! grote sprongen gemaakt in zo'n korte tijd.

nou omdat dit HAW is...denk om je handen en voeten...
wil je ook mijn HAW topic even bekijken? :o

[RT-HAW] chica @ work na de "winterstop"

gr amee

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:50

Heeee dit paardje ken ik nog. En dan vraag je of er verbetering is? Het ziet er super uit! Commertaar heeft iedereen eigenlijk al gegeven, ik kan er nu niet meer zo veel van zeggen. Ben het zeker met het commertaar eens van je benen (vooral in de galop) op de plek houden.