Dit is Tsaakje, een bijna 4-jarige friese merrie. Ik rijd haar nu vanaf eind december.
Tsaakje is vorig jaar zadelmak gemaakt en heeft nu 2 wedstrijden in de B gelopen, en meteen 3 wp binnen gesleept!
De eerste wedstrijd hadden de eigenaresse en Tsaakje 183 punten en de tweede wedstrijd maar liefst 195 punten!
Tsaakje heeft eind november plotseling een veulen op de wereld gezet, vandaar dat ze nog niet helemaal goed 'vol' is. Maar ze ziet er echt al een stuk beter uit dan eerst!
Ons niveau....tjah...laten we het op B houden. Tsaakje heeft dus al bewezen dat ze een B proef wel aan kan, en ik zou het ook nog wel eruit kunnen krijgen.
De problemen bij Tsaakje nu zijn:
* Ze wil nog wel eens door me binnenbeen heen vallen op de volte, hier wordt hard aan gewerkt!
* De galop is nog vrij moeilijk, hij is nog niet echt rollend...al ging het vandaag behoorlijk goed!
* Soms loopt ze nog wat te diep, maar dit is ook een beetje fries-eigen.
Problemen bij mij:
* Ik zie dat ik me hakken soms wat meer mag uitdrukken
* Ik dacht dat ik nooit echt kapstokjes had, maar hier moet ik ook iets meer op letten
* Ik moet in de galop op me kont zitten, maar dit is vrij moeilijk omdat ze nog een beetje vlot is in de galop en dan is ze niet zo makkelijk uit te zitten.
Normaal probeer ik altijd lang/laag in te rijden, maar ze was een beetje fris in het begin dus ik heb de teugels meteen maar iets korter genomen. Ook moet ik er even bij vermelden dat we maar zo'n 20 min per keer rijden. Dit was eerst zo omdat ze niet nat mocht worden omdat ze geen deken op kon door dr veulen. Nu is dat eigenlijk nog steeds zo omdat het voor haar ook een beetje leuk moet blijven. We doen het gewoon rustig aan.
Uiteraard heb ik ook uitgedraafd en gestapt, maar toen vond de fotograaf dat ze wel genoeg foto's had gemaakt.
Nou genoeg gekletst, hier de foto's!
Instappen

Net aangedraafd en Tsaakje ziet wat

Ruime draf!!!

Hier dus het probleem dat ze door me binnenbeen valt

Mooi!!

Netjes

Galopje linksom...en oeps... mijn voet!

Dit is geen hele mooie foto, maar ik zie dat ze heel erg doorbuigt in dr kogels, is dit niet erg voor dr pezen ofzo?

Vrij netjes

Galopje rechtsom..lekker achterbeen

Die voet weer...

Benen lang houden, verder een fijne galop, rechtsom was namelijk altijd heel erg moeilijk

En de laatste alweer

Bedankt voor het kijken en wees een beetje lief voor ons!