Na allerlei ellende...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Na allerlei ellende...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:14

.... komt er na regen toch nog zonneschijn!!

Cyrano is een bijna 4 jarige nrps pony (cadans x Ismael)

Vorig jaar ben ik langzaam aan begonnen met inrijden.
Helaas kwam daar in de zomer van 2009 een bruut eind aan, nadat hij in de wei een ongeluk heeft gehad en zijn hele kaken en gebit in puin lag.
Hij is daaraan geopereerd en alles is godzijn dank weer netjes geheeld. hij mist wel 1 voortand maar heeft daar totaal geen hinder van.
In het najaar mocht ik het allemaal weer langzaam op gaan pakken maar mede door het slechte weer heb ik niet veel kunnen rijden. we deden het rustig aan maar het ging goed. :j

Echter heb ik begin dit jaar een val van hem gemaakt doordat hij ergens van schrok, ervandoor ging en mij er daarna nogal hard heeft afgebokt.
Op het moment dat ik de grond raakte, dacht ik... dit is het dan, nu heb ik me nek gebroken en enkele seconde daarna was ik buiten westen.
Toen ik eenmaal bij kwam, bleek het allemaal wel mee te vallen. heb een paar weken een zere nek gehad maar nog erger vond ik dat ik angst had gecreeerd en er niet meer op durfde.. tot verleden week. Ik was hem lekker aan het longeren en hij was zo braaf dat ik mijn cap heb opgezet en een paar rondjes ben gaan rijden.. had echt verwacht dat ik niet zou durven en als ik erop zat ik er zo snel mogelijk weer afwilde.. maar t ging goed! En zodoende had ik vandaag besloten om weer wat dressuurmatig te gaan rijden. dus hup naar stal, fotograaf meegenomen en lekker met hem aan de gang gegaan.
het was Héérlijk! heb heel fijn gereden en hij deed goed zijn best. Ik weet dat mijn houding bagger is maar daar kan ik in een later stadium weer wat aan gaan werken.

Nou hierbij dus de foto's, tips zijn altijd welkom mits opbouwend!

Afbeelding

Afbeelding

Dikke vette glimlach!! *D
Afbeelding

van hand veranderen, middendraf
Afbeelding

verkeerde been shareeeee :(:) niet kukelen!
Afbeelding

of weer verkeerde been of doorzitten
Afbeelding

Afbeelding

Nog gespannen galopje..
Afbeelding

Afbeelding

meer ontspanning
Afbeelding

ben zo blij, ben zo blijjjjjj *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-10 18:20, in het totaal 3 keer bewerkt

stoer

Re: Na allerlei ellende...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:17

super meissss en de foto's zien er ook goed uit, zeker als je al een tijdje niks gedaan hebt..

volhouden hoor, je hebt een super mooi paardje onder je hol!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:18

Dat ziet er echt super uit!
Dat zonnetje maakt het natuurlijk wel af :9

Rijtechnisch: Probeer minder naar voren te kantelen maar echt op je achterste te gaan zitten. En de traditionele kapstokvoetjes en pianohandjes mogen natuurlijk weggewerkt ^^
Succes! Hoop dat je het vertrouwen in 'm weer helemaal terug kan vinden.

inspekteur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:20

ik vind het er al heel goed uitzien vooral voor zo,n jong paardje en dat jullie zolang niks hebben gedaan let op je ongelijke handen voorderest kan ik alleen maar zeggen ga zo door :D :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:26

Fijn dat je weer zo lekker hebt kunnen rijden :)

Rijtechnisch: volgens mij kunnen je beugels wel een gaatje langer, dat zit je meteen ook wat minder naar voren.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:33

Jammer dat je eerst zo'n angst hebt gekregen voor je paardje, want volgens mij is het een superleuk beestje. Zo op de foto's probeert hij zijn akelige best voor jou te doen (vind ik!). In zijn hartje is hij best braaf en erg lief. fijn dat je nu weer zo geniet van het rijden. ik ga je geen commentaar geven, want na zo'n tijd niet gereden te hebben en met best wat spanning op paard zitten is niet bevorderlijk voor je houding. Ga zo lekker door met rijden!

melissa_sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:38

ik zou ook harstikke blij zijn! fijn dat het zo goed ging. :j

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:48

iets meer achterover zitten.

Is wel een geweldig paard mooi dat het zo goed ging!
Succes met hem!

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:52

Wat heb jij een boel ellende meegemaakt!
Maar wat zien jullie er zo samen super leuk uit!
Mooie foto's! En jullie stralen beide!
Lekker genieten dus!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:26

Wat goed dat het "eind goed, al goed" is geworden! :D

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:03

Cyro heeft echt een hart van goud volgens mij, dat straalt zijn koppie in ieder geval uit! Misschien is het fijn om lekker met hem de les in te gaan, voor je houding en goed voor je zelfvertrouwen... Hele mooie foto's, er zit echt wel potentie in!

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:38

wat een prachtig paard! let inderdaad op je houding, maar veel succes verder samen!

piggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:48

Super dat je er toch weer opgekropen bent! Als je wat meer vertrouwen krijg zul je ook wel wat meer ontspannen erop zitten en wordt je houding vanzelf beter.

Elfjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:35

Wat een leuk beestje!
En ik vind het er eerlijk gezegd best goed uitzien!
Volgensmij hadden jullie allebij plezier!
Ik zie wel vaker je benen wat naar voren schieten,
probeer die toch meer eraan het houden. Blijf lekker voorin het zadel zitten en rechtop. (af en toe zit je wel erg op de achterkant) Naja, de genoemde kapstokjes weet je nu wel;)
Ohja, af en toe lijken je handen ongelijk? (maar misschien is dat schijn)
Ga lekker door met rijden zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:49

Bedankt voor alle tips, ik ga er zeker aan werken!

vooral me benen leven nog een eigen leven.
Me beugels had ik ook een gaatje korter gedaan voor net iets meer steun maar die gaan weer een gaatje langer als ik meer vertrouwen heb.

Dat naar voren kukelen heb ik eigenlijk alleen bij het licht rijden en galloperen.. als ik doorzit zit ik meestal wel netjes rechtop.. Ik heb er zelfs op geprobeerd te letten tijden het rijden, dus het valt me toch nog tegen dat ik zo voor over zit op de foto's.. volgende keer ga ik gewoon doen alsof ik half lig, misschien zit ik dan wél recht op :)* hahaha

en dan me armen nog... altijd al een moeilijk punt geweest.. ik kan nooit een juist plek vinden om ze te houden... alsof me armen te kort zijn voor een mooie aansluitende houding met een knik in mijn ellebogen en vanuit daar een mooie lijn naar de mond.. ik krijg t niet voor elkaar hoor :?

Veel oefenen, veel lessen. dan moeten we ooit toch wel eens wedstrijden kunnen gaan rijden..

nogmaals bedankt :j

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 08:58

wat een super mooi paardje! :~
ik vind het er al heel goed uitzien hoor! :)
Alleen een beetje aan de stelling werken. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:00

wauw, ziet er goed uit al hoor! Ga zo door :D
mooie pony trouwens!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:02

Ziet er mooi uit hoor ! :)

Een beetje op je handen letten maar je hebt ze al erg goed :D en je houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:02

bedankt voor de tips weer :D

Wat is er mis met zijn stelling Marieke1495 ??

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:21

Commentaar is al gegeven. Ik vind het er vriendelijk uitzien en wat fijn dat je het vertrouwen weer terug hebt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:26

Je beugelriemen zitten gedraaid ;)

Voor de rest vind ik het een leuke poown en je zegt het zelf - er moet veel aan je houding worden gesleuteld, maar dat is vooral je spanning die je nog kwijt moet.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:26

hardstikke stoer dat je er weer op gegaan bent! Houding en dergelijke komt vanzelf wel weer. Je hebt de eerste stappen gezet en kan er nu weer lekker aan gaan werken. Heel veel plezier!!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:28

wat een verhaal,wat loopt hij lekker,ik zou alleen op je benen letten,en proberen te ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:20

Bedankt weer voor alle tips :j ik ga er echt wat mee doen en nog meer proberen het vertrouwen te krijgen en te ontspannen. :j

Mijn beugels gedraait? :o ik heb even in andere rij topics gekeken maar ik zie geen verschil?? zie alleen dat wanneer ik mijn tenen erg naar buiten draai je de platte kant van de beugelriem ziet?? heb ook a symmetrische beugels of zitten die verkeerd om? ik snap m niet :P

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:33

Ja gut hoe leg ik dat uit... je moet ze precies andersom aandoen - je riemen zitten gedraaid. Als je je beugelriemen laat hangen dan doe je je beugels aan van buiten naar binnen, jij doet ze aan van binnen naar buiten.