Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mariskalove schreef:ziet er netjes uit! verbeterpunten geef je zelf al aan!
ze loopt erg netjes, loopt ze van nature zo met haar hoofd?
Stef_Winston schreef:mariskalove schreef:ziet er netjes uit! verbeterpunten geef je zelf al aan!
ze loopt erg netjes, loopt ze van nature zo met haar hoofd?
Dankje!
Hij loopt van zichzelf vaak al erg snel zo netjes. Vaak loopt ie dan wel erg gespannen. Het is dus juist een uitdaging om hem echt te laten ontspannen en op z'n eigen benen te laten lopen
x_Lys schreef:Niet verkeerd hoor denk dat veel mensen je hetniet na kunnen doen, zo rustigen beheerst!
Wat tips: hakjes uitdrukken Steef!
Je handen mogen meer naar voren en een stukje omhoog. Je zet ze nu echt op het paard neer, je moet ze juist mooi dragen. Rijd hem daarbij ook nogmeer naar je hand toe. Ik zie hem graag voorwaarsten vanuit achter. Je drijft veel, maar er gebeurd eigenlijk niks. Maak hem dus echt scherp dan zal die echt gaaf worden!
Enuhm je houding heb je zelf al gezegd. Vind het in draf echter wel meevallen, alleen in stap is het inderdaad een lekker estoel houding
.
Het enige toevoegende wat ik nog wil zeggen. Maak je paard eerst echt recht en laat hem daarna pas zoveel buigen!
Verder zoals eerder gezegd, veel mensen kunnen je dit nadoen! Dus wees trots steef!!!
Sonja schreef:Van mij mag je meer nageven als het paard nageeft, ik vind dat er behoorlijk wat druk op je teugel blijft staan steeds. Leer 'm je hand te volgen, zodat je 'm ook wat meer op lengte kunt rijden.
Leuk dier om te zien
Sonja schreef:Is makkelijk te testen, laat volgende keer je teugel rustig ietsjes langer worden, probeer dat neusje maar eens op de loodlijn te houden of er iets uit te rijden. Misschien was het niet loodzwaar in je handen, maar 't blijft me voor 't mooie net wat te kort. En dat is altijd zo'n valkuil bij Friezen vind ik.
Yamcha schreef:Idd je houding, geef je zelf ook aan, daar mag je echt nog wat aan werken. Beugels een gaatje langer, bekken kantelen, rug los, schouders iets naar achteren, en je benen laten afhangen, waarbij je voet in de beugel hangt. Dan heb je eigenlijk automatisch je hak wat naar beneden (extreem uitdrukken hoeft niet, je wilt geen spanning in je onderbenen) en je tenen naar binnen. Dat gebeurt eigenlijk allemaal vanuit het bekken.
Met die ontspanning ga je ook met een langere beugellengte fijn met het paard mee, en het is mooier om te zien. Ik vind hoe je meegaat in de beweging heel mooi om te zien trouwens hoor, heel niet slecht.
Wel zou ik aanraden dit paard écht goed aan het been te zetten, en goed warm te rijden, hij heeft de neiging zich vast te houden in de rug, en die wil je juist ontspannen hebben. Goed van achter naar voor rijden ook, en als je voorwaarts wil, ook met je handen die ruimte geven, anders wil hij wel, maar kan niet, en dan gaat hij teveel op je handen hangen, dat wil je niet. Sowieso krult hij makkelijk op, geloof ik, het is echt van belang bij zo'n paard dat je lengte in de hals blijft rijden, dus steeds nageeft met je handen als hij nageeft. Oh, wat me nog even opviel: denk eraan je handen rechtop te houden, onderarm en teugel is een rechte lijn naar het bit, dan voel je meer in je handen, en je kunt beter voelen wanneer je na moet geven.
Dat waren de tips geloof ik wel
sammy1 schreef:ziet er heel vriendelijk uit,
ik zou alleen je tenen na binnen draaien die vallen wel op.(haw)