The big make-over

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:43

tip: probeer anders eens vlechtjes in de vetlokken te zetten? Haha!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:45

hallo allemaal

wat ontzettend zonde dat je die mooie lange manen eraf hebt gehaald dat staat toch veel natuurlijker ik las al ergens dat dat niet zo is dat het niet van nature langs is bij paarden nou wil ik wel eens weten waarom dat niet zo is ik geef mijn paard geen haargroei middel en behandel zn manen niet elke dag en hij loopt gewoon buiten en heeft mooie lange manen

dus waarom zou dit dan niet natuurlijk zijn???

Afbeelding
zo natuurlijk ze zijn niet eens gewassen Schijnheilig

de vacht van je paardje vind ik er wel mooier uit zien maar van die manen vindt ik het eeuwig zonde

groetjes fabienne

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:48

Wouw, zo ziet ze er echt veel beter en volwassener uit!
Ik vind korte manen over het algemeen veeeel mooier dan van die lange sprieten Nerd
Mooi beestje

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 20:57

fabske schreef:

dus waarom zou dit dan niet natuurlijk zijn???



Omdat het oerras de Prezwalski geen lange manen heeft , de Tarpan geen lange manen heeft . De ezel die lid is van het equus waar ook het paard tot toe behoort geen lange manen heeft . De zebra ook geen lange manen heeft ...

Oorspronkelijk heeft een paard dus geen lange manen , maar dat is er waarschijnlijk door de mens in gefokt . Als je dus niets aan je manen doet worden ze lang , doe je dat wel dan zijn ze kort Haha!
Wat mij betreft is het dus beide natuurlijk . Kort gezien de oorsprong , lang gezien het laten gaan zoals het wil .

En eeuwige zonde vind ik een groot woord hoor . het is maar haar , dat groeit heus wel terug *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 20:58

Tyrza schreef:
tip: probeer anders eens vlechtjes in de vetlokken te zetten? Haha!


Of de krultang derin Tong uitsteken

Mooie pijpenkrulletjes *LOL*

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:01

Ik vind dat ze heel erg is opgeknapt. Als ik ooit mijn eige paard krijg dan haal ik ook meteen de manen eraf als ze lang zijn. Ik wil toch geen barok paard, vind ik niet zo mooi. Ik zou er geen spijt van hebben, want het ziet er veeeeeeeel mooier uit.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:10

k ben het niet met diegene eens die kort haar mooier vinden of het nou wel of niet natuurlijk is en of het nou wel of niet beter is bij een sportpony mn eigen paardje heeft altijd lange manen gehad en was bij de vorige eigenaar ook een sportpony
groetjes fabienne

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:29

fabske schreef:
k ben het niet met diegene eens die kort haar mooier vinden of het nou wel of niet natuurlijk is en of het nou wel of niet beter is bij een sportpony mn eigen paardje heeft altijd lange manen gehad en was bij de vorige eigenaar ook een sportpony
groetjes fabienne


smaken verschillen Haha!
ik vind het zelf verzorgder staan, en ook de hals van een paard komt beter uit
ik vind het dus een hele verbetering
maar die vetlokken Tong uitsteken

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 11:12

My Dominique schreef:
maar die vetlokken Tong uitsteken



En toch laat ik ze lekker zitten Tong uitsteken

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:31

Ik vind vaak lange manen mooier, tenminste een dikke bos. Maar bij dit pony'tje vind ik de korte manen tien keer leuker!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:35

hoi
wat een super leuke pony! Ik vindt korte manen veel mooier!
Ik vindt het zo echt een sportponytje lijken alleen moet je je sokken even afknippen./

maar wel leuke pony!!!!!!!!!

krisje
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:41

ik vind het echt zonde! naahjah het groeit dan natuurlijk wel weer aan maar toch zag het er zo mooi uit vond ik en over dat de mens lange manen heeft gefokt bij paarden...hmmz..daar ben ik niet zo zeker van...

zie hier een wilde tarpan -->

Afbeelding

mijn ogen zeggen toch echt dat hij lange manen heeft en aangezien dat het een wild paard is kan het niet door de mens komen.

ok de Prezwalski heeft geen lange manen. maar ik vind dat je je ook moet bedenken dat wilde paarden andere gewoontes kunnen opbouwen. Bijvoorbeeld een wild paard kan schuren wanneer hij dat maar wil terwijl de mens dat niet graag heeft en er zoveel mogelijk voor zal doen om dit te voorkomen. Dus dat van de mens heeft het zo GEFOKT dat vind ik een beetje onlogies maarjah...

ik vind de vacht wel erg opgeknapt, en natuurlijk smaken verschillen