sinds 2 januari dit jaar heb ik een nieuwe aanwinst,
Ushi, een 8 jarige westfaalse merrie, nog erg groen, nog heel onstabiel vooral in galop,
dit heeft ze nooit goed geleerd, hier zit nog veel werk aan. ze bokte vandaag paar x flink hoog in galop.
dus dat gaat nog niet echt lekker, uitzitten van de galop dus ook niet maar komt wel goed. mn houding is daarbij nog
niet echt je van het
ik lijk mega dik en beetje krom, heb er een bodyprotector onder
ze heeft eerst veulens gehad in duitsland voor zover ik weet en onder het zadel heel weinig gedaan.
ik ben vooral bezig met ontspanning, lang, laag en op eigen benen,eerst een nette aanleuning in stap en draf, en galop doen we nog maar wat
(iemand tips?, paard vind het beide kanten moeilijk maar vooral rechts springt ze vaak verkeerd aan, of springt tussendoor over, of valt er heel hard uit, en bokt dus ook geregeld, dat laatste wil ik als het aanhoud naar laten kijken maar eerst maar eens met regelmaat aan de gang en dan kijken hoe het gaat) daar ergens tussendoor probeer ik ook op mnhouding te letten. laatste tijd door het weer zit ik er niet heel veel op, dus was erg blij vandaag weer normaal te kunnen rijden!
de klik met deze merrie is enorm, dus daar ben ik al helemaal blij mee! ze wil heel graag werken, haar lijf zit soms nog wat in de weg, maar het karakter wil zeker.
nou groetjes roelinda en ushi!

1. losdraven

2.

3.

4.

5. lang laag, sommigen zullen dit te diep vinden maar ik ben er nu vooral blij mee

6. beetje meer opgepakt

7. deze is wel beetje overdreven laag.

8. pasje opzij.pak ik af en toe mee.

9. bok moment, er net voor of na.

10. moeilijke keus om te gaan zitten of in verl. zit, ik wissel het een beetje af.

11. je ziet het, het plaatje in galop is vele malen minder ontspannen dan in draf en stap.

12. ik moet wel op mn zit blijven letten, recht op, handen gelijk, benen lang en mn beugels zouden gat langer kunnen,
al houd ik hoe lang ik ook zit altijd het probleem met die lange bovenbenen
ik heb nog 2 filmpjes die ga ik nog proberen er bij te zetten maar weet niet of het lukt.
http://www.youtube.com/watch?v=b_X_DT8DBxc
. Daarmee maak je de rugspieren ook losser en zal het dus makkelijker worden om over de rug te lopen. Ik vind het er ook erg ontspannen uitzien, behalve de galop, maar dat komt vast wel naarmate je er een tijdje mee aan het werk bent
.