Stef_Winston en Figador@work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Stef_Winston en Figador@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 23:32

Hallo Allemaal!

Gister heb ik een extra lesje meegereden op het paard van lovefi@bokt :) Op dit moment is Figador met Liselotte B niveau.

Ik heb op Figador vaak problemen met de ontspanning, al vond ik dat hij gister erg lekker liep en ook aardig ontspande!

Het is het zwarte paard, ik heb blond haar en een grijze broek met een zwart shirtje aan.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:37

Leuk paardje! Vind dat je hem ook wel leuk rijd.. Ik zou je benen wat stiller proberen te houden en wat rechter op te zitten.
Waar ik me dood aan erger is de stem van je instructrice, men, eentoniger kan haast niet haha
Laatst bijgewerkt door rensju op 29-01-10 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:38

Dat je kunt rijden in zo'n wir-war van paarden!

Maak jezelf lang.
Paard mag wat meer impuls hebben, hierdoor zal hij ook beter gaan ontspannen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 23:39

Ja de lessen zijn vrij vol bij ons.. 12 mensen. Je leert er wel van sturen moet ik zeggen ;)

Normaal heb ik een andere instructrice :) Deze les vind ik erg gezellig, dus daarom reed ik in deze les mee :j

Ik moet zeggen dat ik al superblij was dat hij gister zo liep :j Afgelopen keren dat ik hem reed kon ik er helemaal niks mee.. Hij blijft vrij pittig om te rijden.

Ik moet inderdaad wat rechter zitten, ik kijk altijd naar beneden, waardoor ik zelf ook erg naar voren ga zitten :j

lovefi

Re: Stef_Winston en Figador@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:43

Hee steef! Het ging echt super gisteren :) ! ik weet hoe moeilijk hij soms is, maar gister ging het echt super! Let er wel op dat je rechtop blijft zitten en niet je schouders naar voren brengt. En fieg mag iets activer lopen :P maar dat mag die eigenlijk altijd wel :P Ging super!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:44

rensju schreef:
Leuk paardje! Vind dat je hem ook wel leuk rijd.. Ik zou je benen wat stiller proberen te houden en wat rechter op te zitten.
Waar ik me dood aan erger is de stem van je instructrice, men, eentoniger kan haast niet haha

Die stem. Ernstig. rechtop, maak je lang, tenen naar binnen hak naar buiten, kuit eraan. * 10 keer herhaalt. :P

Hij loopt wel aardig ontspannen. Vooral als je zegt dat hij pittig is met rijden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:50

Wat een leuk paardje, maar ik denk dat ik je probleem weet...
Je zegt dat je paard erg moeite heeft met ontspannen lopen.

Aller eerst zou ik beginnen met de martingaal/tideman er af te halen, aangezien het alleen
maar ten nadele is van de ontspanning. Ten 2e zou ik stoppen met dat naar beneden
werken. Je zit continu met je handen te spelen waardoor Figador met zijn hoofd schud
en dus niet ontspannen loopt. Dit is moeilijk af te leren, dus ik zou snel beginnen met
goede concentratie lessen. Houd je hoofd bij jezelf,bij je handen, ze mogen niet bewegen!
Dat aan de teugel komt later wel, laat zijn mond eerst maar met rust!

Verder nog letten op je houding, je zit erg veel naar voren en kijk vooruit :)
Succes!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:51

jee wat een drukke les %) en die stem pfff val je in slaap van
wat was er trouwens met dat bruine paard aan de hand
op filmpje 3 die daar achter bij je reed dat paard loopt voor geen meter
lekker dat ze dat zelf niet zien ;(

en uhm die waar jij op reed mag je rustiger eens wakker schudden
en hem lekker actief laten lopen dan komt die ontspanning ook vanzelf :D

verder vind ik die 2 tuigers wel erg mooi (die zwarte en die bruine met dat vele wit)

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:52

Echt leuk paardje is hij :D
en probeer jezelf lang te maken je kunt best wat rechterop zitten ;)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:55

@_Bitje_: Het klopt dat stef af en toe haar hand wat stiller moet houden, maar dit paard is al eerder gezegd vrij pittig. De martingaal zit er normaal nooit aan, maar hij heeft een paar dagen stil gestaan en was vrij druk. Hij bokt rent en vliegt vaak de bak door en dus zat de martingaal er in dit geval aan om eventuele ontploffingen een beetje op te vangen. Dat aan de teugel komt later wel ben ik het gedeeltelijk mee eens, tuurlijk moet je je paard niet aan de teugel trekken, helemaal mee eens. Figador is nu bijna 7 en heeft altijd veel problemen gehad met nageeflijk lopen, dat komt later wel zei ik altijd. Maar het kwam niet en het kwam niet. Vandaar dat we wat strenger zijn geworden hij doet het helaas gewoon niet uit zichzelf. Bedankt voor je reactie! Steef zal er wat mee doen in der volgende les :) !

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:59

lovefi schreef:
@_Bitje_: Het klopt dat stef af en toe haar hand wat stiller moet houden, maar dit paard is al eerder gezegd vrij pittig. De martingaal zit er normaal nooit aan, maar hij heeft een paar dagen stil gestaan en was vrij druk. Hij bokt rent en vliegt vaak de bak door en dus zat de martingaal er in dit geval aan om eventuele ontploffingen een beetje op te vangen. Dat aan de teugel komt later wel ben ik het gedeeltelijk mee eens, tuurlijk moet je je paard niet aan de teugel trekken, helemaal mee eens. Figador is nu bijna 7 en heeft altijd veel problemen gehad met nageeflijk lopen, dat komt later wel zei ik altijd. Maar het kwam niet en het kwam niet. Vandaar dat we wat strenger zijn geworden hij doet het helaas gewoon niet uit zichzelf. Bedankt voor je reactie! Steef zal er wat mee doen in der volgende les :) !

ik herken je probleem , mijn vriendin had hetzelfde :)

je paard heeft dus moeite met nageven, even nog een vraagje voordat ik verder ga...hebben jullie een beetje moeite
met doorzitten op hem?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:01

Soms gaat het doorzitten niet helemaal lekker, maar de laatste tijd gaat het al een stuk beter.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:07

Misschien moet je eens naar de fisio gaan :)

ik zal even kort het probleem van mijn vriendin samen vatten:

Haar paardje was ook vrij pittig en ze reed hem ook vaak met een hulpteugel,
wat niet hielp en vervolgens ging ze over in spelen met je handen (dus het zelfde
wat jullie nu ook doen) Het paard liep er niet beter op en was erg vaak dwars en
liep zich dr altijd onderuit. Ze wisten niet wat ze moesten want doorzitten wou ook
niet lekker, en de galop was vaak platjes en uitgevallen. Toen gaf iemand haar het advies
om eens een afspraak te maken bij de fisio, misschien kon die iets vinden .
Uiteindelijk deed ze dat en na een behandeling van een bijna 2 uur spieren losmaken
zag het er al veel beter uit. de Fisio gaf aan dat de rug en nekspier zeer vast zaten waardoor
aan de teugel lopen en ontspannen bewegen niet mogelijk was.. Dus.. ik denk , misschien
is een controle bij dit paard niet mis?

Overigens, met fisio bedoel ik een spiermaseuse :)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:08

Okee klinkt interessant! Ik zal kijken of ik iemand naar hem kan laten kijken! Bedankt voor de tip! :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:10

Waar woon je?
Ik woon in Friesland en ik laat Linda altijd komen, ik weet niet of je die kent? Denk het niet :D

ik meen het, het paard begon langzaam aan steeds beter te lopen
en uiteindelijk wou aan de teugel zonder problemen, zonder
gedwang etc. Hulpteugels waren niet meer nodig en
je kon doorzitten als nooit tevoren :j

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:11

Ik woon in zuid-holland :P dus ik ken der niet. Maar er is laatst nog een ander paard bij ons op stal behandeld zal even vragen wie zij heeft laten komen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:12

Oké , goed dat je Figador (misschien) even laat behandelen,
ik verzeker je vooruitgang!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 00:15

Ik denk eerlijkgezegd dat het hier niet in zit... Ik weet niet waar je een hulpteugel ziet? Maar het martingaal hing er alleen aan voor wat extra vertrouwen, omdat hij al een aantal dagen niet had gelopen. De galop is bij mij niet perfect inderdaad, dit komt mede doordat ik hem nou niet echt vaak rij (hooguit 1-2x id maand) en ik z'n knopjes nog niet helemaal heb gevonden. Bij Liselotte ontspant hij ook in de galop.

*Ik probeer hiermee geen reltopic uit te lokken, dit is gewoon hoe ik er persoonlijk over denk*

Als Liselotte denkt dat ze er goed aan doet om er is iemand naar te laten kijken spreek ik d'r niet tegen. Het kan zeker geen kwaad, maar ik weet niet of het daarin zit ;)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:17

wel veel paarden en ruiters idd in de bak maargoed..
ziet er wel goed uit , maar idd vooral je benen gebruik je vaak(doe ik ook hoor, is bij mij automatisch, weet niet of dat bij jou ook zo is?)
je zei zwart paard, blond haar en grijze broek met zwart truitje.. in het begin moest ik lachen, omdat ik er veel zag met een zwart paard en blond haar en grijze broek met zwart truitje :P :+ maarja de camera volgt je dus :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 00:19

Ja ik heb niet superstille benen. Ligt wel aan het paard ;) Als ik op een heel voorwaarts paard zit zijn ze een stil stiller, maar Fi is niet supervoorwaarts dus daar blijf ik eigenlijk onbewust elke pas aansporen..

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:21

ik heb ook geen stille benen, soms wel omdat ik erop let, maar dan moet ik ook een fit paard hebben, want met een luie pony onder je kont moet je wel aansporen bij onderhand elke pas :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 00:25

bella1wjnmk schreef:
ik heb ook geen stille benen, soms wel omdat ik erop let, maar dan moet ik ook een fit paard hebben, want met een luie pony onder je kont moet je wel aansporen bij onderhand elke pas :)

Haha hier inderdaad hetzelfde :)

Steef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 12:37

xJakoline schreef:
Echt leuk paardje is hij :D
en probeer jezelf lang te maken je kunt best wat rechterop zitten ;)
Dankje! Klopt, ik probeer erop te letten, maar het is best moeilijk om af te leren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:43

Wat een ellende, zo'n les... Zó veel paarden, en dan een instructeur met zo'n stem die fijn van die standaardopmerkingen gaat zitten maken...
Als ze slim is, laat ze iedereen in die les eerst eens de sporen uittrekken. Wat een kuitgeklapper...
Voorwaarts, voorwaarts en nog eens voorwaarts... en dán de rest weer eens een keer.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 15:22

Het valt wel mee hoor, het is best te doen zo'n les ;)