Na veel pech in 2009 weer rijden met Jos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Searcher

Na veel pech in 2009 weer rijden met Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:10

Na heel veel ellende in 2009, kreupelheid, niet fitte pony, zadelprobleempje voor mij en een paar weken vakantie zijn we eindelijk weer goed op weg (denk ik). Op deze foto's ben ik sinds 2 weken weer bezig (dus sinds vorige week maandag).

Ik kon er niet echt flink aan rijden vanwege de bak. Stap en draf was te doen maar hard doordraven en vooral galopperen zou roekeloos zijn. Jos staat gelukkig stevig op de benen en kan zich goed redden zolang het niet te hard gaat en ik rij ook geen uren door, momenteel half uurtje per keer.

Mijn punten die verbeterd zijn vind ik:
over het algemeen ontspannen pony
beenhouding wat beter door nieuwe wrongen (stak altijd meer naar voren)
rechterop zitten dan eerst
Jos "duik" wat minder

Verbeterpunten:
ik laat mn hand wat zakken ipv boven de schoft te houden
storende kapstokjes!!!!
mag haar met mn zit meer "opwaarts" rijden

Momenteel heb ik geen les maar zodra het ijs weg is gaan we weer aan de slag en als dat te lang duurt gaan we eens lessen op ptc (maar mag officieel geen eigen instructie meenemen).

Losrijden doe ik met lang teugeltje en probeer haar met neus op kniehoogte te rijden (lukt wel maar is niet echt foto van).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieve plaatjes van happy baasje en lieve pony
Afbeelding

Afbeelding

En na het losrijden wat meer oppakken, vooral draf foto's.
Afbeelding

Mn houding kakt zo nu en dan wat in :=
Ik moet er echt op letten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier komt ze wat achter de loodlijn.
Ik kon er niet goed aan rijden, vanwege de bak was ik wat voorzichtig daarmee omdat ze ook wel es wat wil versnellen dan.
Afbeelding

Afbeelding

http://img263.imageshack.us/img263/7503/dsc0212u.jpg

http://img211.imageshack.us/img211/6150/dsc0172r.jpg

http://img513.imageshack.us/img513/1765/dsc0173j.jpg

http://img96.imageshack.us/img96/61/dsc0178m.jpg

Op deze foto's kijk ik bijna arrogant. 8)7 Ik deed een poging om trots op mijn paard te zitten :=
http://img705.imageshack.us/img705/3684/dsc0182g.jpg

http://img502.imageshack.us/img502/1755/dsc0185i.jpg

Dat hoofd van mij whahahaha
http://img263.imageshack.us/img263/6461/dsc0186z.jpg

http://img96.imageshack.us/img96/1006/dsc0215v.jpg

Zonde van mijn houding en ik zie wat spanning bij Jos.
Ze vindt t soms nog wel moeilijk om wat ronder te lopen dus we doen het nooit lang.
http://img694.imageshack.us/img694/3737/dsc0216x.jpg

http://img263.imageshack.us/img263/1331/dsc0218i.jpg

Ze kan inmiddels ook wat spaanse passen onder het zadel. Het lukt alleen nog niet om dr hoofd wat hoger te houden zodat ze de benen nog hoger kan krijgen (die tip kreeg ik van Evy hier op FW).
Ik doe t nu nog puur op zweephulp maar ben nog aan het bedenken hoe ik hier iets minder zichtbaars en toch voor haar duidelijks van kan maken. Let niet op mijn houding, verplaatste mn gewicht nogal naar achteren, anders komt ze minder hoog met de voorbenen 8)7

http://img513.imageshack.us/img513/8951/dsc0260r.jpg

http://img705.imageshack.us/img705/3105/dsc0312h.jpg

Moderatoropmerking:
Te veel aan foto's in link geplaatst. Let er op dat je maximum 15 foto's mag plaatsen.
Laatst bijgewerkt door lindake op 19-01-10 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Te veel aan foto's in link gezet.

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:21

Ziet er zeker niet slecht uit! mooi paardje ook

Wat me wel opvalt is dat hij tevaak achter de loodlijn loopt, er lijkt constante spanning

Joepjordy

Re: Na veel pech in 2009 weer rijden met Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:31

Probeer je tenen iets meer naar binnen te houden
En je zweep in de hand te houden waar hij het fijnste in ligt,, dat gewissel van zweep is geen fraai gezicht op de foto's

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:37

Je hebt 11 foto's te veel in je topic staan ;) dus je moet er even een aantal in link plaatsen.

Verder ziet het er fijn uit voor zo kort weer aan het trainen te zijn :) let goed op je eigen houding, je tenen wijzen vaak naar buiten.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:04

Hey, leuke fjord, maar laat wel eens goed naar je zadel kijken. het kantelt naar voren (komt achter naar boven) en ligt ook te ver naar voren.

Maar hij kan goed lopen, dus check je zadel eens extra en werk aan je houding (benen niet afleggen, tippen naar binnen etc)

veel succes nog

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:11

Ga maar vaker arrogant op je paard zitten, want dan heb je een mooie zit. Verder ga ik mee met Bulck over het zadel, daar is iets mee, rij je daarom ook met borsttuig?
Rij je bewust met je onderbenen zo ver van Jos af, vanwege de harde/gladde ondergrond?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:24

goeie morgen :D
ten eerste: leuke fjord :)
*was jij ook niet afgelopen weekend op oenkerk??*

ik vind wel dat je d'r netjes rijd hoor :) alleen met de spaanse pas, als ze actiever is van de achterkant, dan kan ze van voren hoger komen ;) dus vanuit een actieve stap de spaanse pas vragen :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:50

hey
nou mooi dat je nu weer een beetje bezig kunt gaan :)
wat ik wel grappig vind, is dat waar jij jezelf op de kop slaat vanwege je houding, ik denk: ja! daar zit ze mooi rechtop!
Ik zou iets meer achterover gaan zitten. schouders naar achteren, handen dragen, en inderdaad: probeer de achterhand wat te activeren zodat ze niet op de voorhand gaat lopen.
verder ziet het er netjes uit hoor, leuk ook die spaanse pas :)
succes!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 18:48

@ bulck: je hebt gelijk hoor wat dat zadel betreft. Ik heb vorige week mn kniewrongen laten verwisselen en de zm was zo brutaal geweest om het zadel in het midden wat op te vullen omdat daar niks meer zat. Heb er niet om gevraagd en t niet betaald maar sinds die dag komt t weer los van de rug aan de achterkant. Als t na een paar dagen niet beter is doordat de vulling wat inzakt ga ik er mee terug.

@ astridelise: Ik vind dat borsttuig mooi staan maar het heeft geen functie behalve met springen en als ik er een martingaal van maak. En soms steek ik mn voeten wat af, ik was idd wat te voorzichtig in die bak en soms hield ik op met drijven maar dat kun je natuurlijk ook overdrijven :D

@ EngeltjeS: ja ik was in Oenkerk met haar. Ze liep in het rassendefile. Ik zou rijden maar ze was nogal nerveus (en ik ook) en t leek me beter er naast te lopen omdat ze mega sterk was.

Ze vindt het gewicht naar achterhand verplaatsen behoorlijk moeilijk, ik oefen dat door middel van achterwaarts, overgangen en straks weer wat sprongetjes. Voor 2 weken werken is dit heel goed voor een pony die neigt naar het overbouwd zijn.

maxinnev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:17

Volgens mij zijn er maximaal 15 foto's mogelijk, de rest moet in link.
Wat een aparte Fjord! Erg mooi.
Ik ben het eens met je punten, ik vind je Fjord nog wel op de voorhand vallen. Denk er ook aan om je tenen goed naar binnen te blijve draaien en je handen meer te dragen.
Succes.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:25

goed hoor, zit er netjes uit.

soms lijkt het nog alsof je wat voorover kukelt.. en jos loopt nog wel wat op de voorhand, maar het geheel ziet er wel lekker ontspannen uit.
ik ben trots op jullie dat jullie nu weer zo kunnen samenwerken.
veel RT commentaar kan ik zo snel niet vinden. het lijkt of je je rug wat vast houdt, maar kan het niet zien ivm je dikke jas. maar t is ook koud natuurlijk!!!

ik zou zeggen, ga zo door. probeer dr wat meer naar de achterhand te werken en het plaatje is compleet.

Maryooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:17

Ik vind het er netjes uit zien.
Zeker nadat je zo`n periode niet heb kunnen rijden.
Probeer je handen wat meer te geven en inderdaad op je kapstok voetjes te letten.
Verder vind ik het plaatje toch erg compleet.
Enne wat een super gaaf hoofdstel heb je zeg!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:40

Jullie gaan echt de goede kant op. Net weer 2 weken bezig zijn en dan al weer zo lopen, petje af.
Het arrogant kijken werpt zijn vruchten af, zo moet je altijd kijken, of eigenlijk moet je altijd zo zitten! Je benen liggen al veel minder ver naar voren, je tenen blijven wat kapstokjes, maar daar kun je hard aan werken. Je jas kun je ook over het hek gooien, daar heb je je tenen niet bij nodig ;)
Handen wat hoger, dat komt het plaatje ten goede en je kunt nog mooier rechtop gaan zitten.
Toch vind ik het raar dat de zadelmaker er zomaar vulling bij heeft gestopt, ik zou bellen!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:26

Bedankt voor je pbtje! Ik ken haar helemaal niet terug als ik haar zo zie :o Ze ziet er echt zo anders uit! Maar het is ook al een tijd geleden toen ze verkocht werd. Je hebt haar nu toch al wel 2 jaar? Of nog langer? Grappig scheermodel trouwens.
Wat was er in oenkerk, heb je aan een wedstrijd mee gedaan? Is yoshino nu weer helemaal goed?
Het is haw dus ik moet iets rijtechnisch zeggen (alsof ik daar verstand van heb :+ ): Vind je houding goed op de meeste fotos, niet overdreven naar achteren maar ook niet verkrampt. Beugels lijken iets lang? Yoshino loopt mooi ruim dus daar kan ik niks van zeggen.Verder moet je ook eens een filmpje hier neerzetten! Dat geeft een nog beter beeld ;)
Ga zo door! Van de zomer ga je wedstrijden starten he? :P

heinxromy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:28

probeer op te letten de hele tijd je handen te dragen en voeten meer naar binnen te doen..succes

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:30

Het rijden ziet er leuk uit, de tips zijn hierboven al gegeven.

Wat mij verder nog opviel, is het scheerpatroon. Je geeft zelf al aan dat de fjord naar overbouwd neigt. Dit scheerpatroon is op zich niet verkeerd, maar zo op het oog is de bovenrand van het weggeschoren gedeelte niet helemaal recht, en lijkt ie bij de voorhand ook nog af te buigen naar beneden. Dat maakt het overbouwd en op de voorhand lopen voor het oog alleen maar erger. Scheer de voorste helft iets meer omhoog, zeg maar vanaf het zadel. Dan oogt het veel mooier!

Afbeelding
Kijk maar, de bovenste scheerrand loopt naar voren toe af. De hele weggeschoren rand ziet er schuin uit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:21

Goeie tip van dat scheerpatroon. ;)
Verder ziet het er best goed uit, de meeste dingen zijn al wel gezegd (zadel, arrogant gaan zitten). Probeer in je training veel te schakelen, klein stukje vooruit, stukje terug, overgangen. Dat is de beste training om de achterhand wat actiever te krijgen zodat ze wat meer tot dragen komt. Succes! :)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:20

Ja heel goede tip van kleinvosje :D .
Zal er volgend jaar (of eigelijk eind dit jaar) meer op letten.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.