ik zet dit hier op internet ENKEL VOOR RIJTECHNISCHE COMMENTAAR a.u.b.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hoef geen andere commentaar
in maart ga ik een wedstrijd rijden (dressuur en springen) internationaal
en graag had ik aan de hand van deze foto's wat meer geweten over punten die ik kan verbeteren.mijn ervaring is... niet zo groot. geef ik eerlijk toe. waar anderen wekelijks lessen volgen of eigen paard hebben, mocht ik niet rijden want mijn moeder vind dat te gevaarlijk. alleen bij mijn vader (lees 5 keer per jaar en 1 week kamp) kon ik rijles nemen. sinds ik op de unif zit rij ik vaker.
de paarden zijn Amigo (BWP, toen een jaar of 12, ruin van een vriendin... bedankt Natha
) en Gucci (draver). foto's met amigo zijn van 4 jaar geleden. foto's met Gucci zijn van een maand geleden.Nathalie heeft ingereden. mijn standaard-verbeterinspunten toen (4 jaar geleden) waren tenen naar binnen, hakken uitduwen, evenwicht vinden en loodrecht zitten.
nu rij ik gucci met begeleiding.
1. armprobleem? aanzet tot een volte bij A.

2. rijden op het verkeerde been. het lijkt of ik mezelf aan te teugels optrek. kheb zo 2 foto's dus moet der iets van zijn of toeval maar daar geloof ik niet in. (sorry amigo en natha!)

3. natuurlijk toen niet door dat het nog steeds op verkeerde been is. mooie aanleuning van het paard dat wel. mss wat te veel op de voorhand en mag wat actiever. tenen... hakken... nu zie ik pas dat mijn beugels mss wat langer mogen.

4. laten we dit halsstrekken noemen
. ik val wat naar voor (had ik toen ook problemen mee. sindsdien heb ik een jaar gereden zonder zadel op een pony en nu zit ik toch wat beter door
)
5. mooie galop maar ja, het paard heeft dan ook wedstrijdervaring. optimaal benutten
. oh ja, ik kan wel op mijn kont blijven zitten
. beter in galop dan in draf heb ik gemerkt.
6. ik val meer naar binnen dan het paard.

7. op het juiste been maar wel neiging om naar voor te vallen... again

8. dus het doorzitten in galop... maar iets te achter de loodlijn. wel heel mooi beeld van het paard hé

9. meet gucci. dit was de eerste keer op hem nadat hij 4 maanden niet meer bereden is geworden. het is gewoon stappen geworden maar hé, zo kan je ook last hebben hoor... om hem te overtuigen dat de fotograaf mijn vriend is die niet bijt en altijd de wortel voor op het einde vast heeft.
wat ik met deze foto wil aantonen is dat ik sindsdien dus op mijn hakken ben gaan letten. of moet het nog iets meer?

10. wazige foto maar hij moest er gewoon bij

11. je kan al raden wat er hier gebeurt is...

jep
longeren. paard was te snel voor de camera. is van bijna 2 maanden geleden voor het terug opnemen van het rijden.12.

enkel als hij mooi loopt lukken de foto's niet... wel mooie afsluiter
Bedankt Nathalie, Amigo en Gucci!!!