Amigo en Gucci @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhinoooow

Amigo en Gucci @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:37

hey!

ik zet dit hier op internet ENKEL VOOR RIJTECHNISCHE COMMENTAAR a.u.b.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hoef geen andere commentaar

in maart ga ik een wedstrijd rijden (dressuur en springen) internationaal :D en graag had ik aan de hand van deze foto's wat meer geweten over punten die ik kan verbeteren.

mijn ervaring is... niet zo groot. geef ik eerlijk toe. waar anderen wekelijks lessen volgen of eigen paard hebben, mocht ik niet rijden want mijn moeder vind dat te gevaarlijk. alleen bij mijn vader (lees 5 keer per jaar en 1 week kamp) kon ik rijles nemen. sinds ik op de unif zit rij ik vaker.

de paarden zijn Amigo (BWP, toen een jaar of 12, ruin van een vriendin... bedankt Natha :D) en Gucci (draver). foto's met amigo zijn van 4 jaar geleden. foto's met Gucci zijn van een maand geleden.

Nathalie heeft ingereden. mijn standaard-verbeterinspunten toen (4 jaar geleden) waren tenen naar binnen, hakken uitduwen, evenwicht vinden en loodrecht zitten.

nu rij ik gucci met begeleiding.

1. armprobleem? aanzet tot een volte bij A.

Afbeelding

2. rijden op het verkeerde been. het lijkt of ik mezelf aan te teugels optrek. kheb zo 2 foto's dus moet der iets van zijn of toeval maar daar geloof ik niet in. (sorry amigo en natha!)

Afbeelding

3. natuurlijk toen niet door dat het nog steeds op verkeerde been is. mooie aanleuning van het paard dat wel. mss wat te veel op de voorhand en mag wat actiever. tenen... hakken... nu zie ik pas dat mijn beugels mss wat langer mogen.

Afbeelding

4. laten we dit halsstrekken noemen :D. ik val wat naar voor (had ik toen ook problemen mee. sindsdien heb ik een jaar gereden zonder zadel op een pony en nu zit ik toch wat beter door :D)

Afbeelding

5. mooie galop maar ja, het paard heeft dan ook wedstrijdervaring. optimaal benutten :D. oh ja, ik kan wel op mijn kont blijven zitten :D. beter in galop dan in draf heb ik gemerkt.

Afbeelding

6. ik val meer naar binnen dan het paard.

Afbeelding

7. op het juiste been maar wel neiging om naar voor te vallen... again

Afbeelding

8. dus het doorzitten in galop... maar iets te achter de loodlijn. wel heel mooi beeld van het paard hé :D

Afbeelding

9. meet gucci. dit was de eerste keer op hem nadat hij 4 maanden niet meer bereden is geworden. het is gewoon stappen geworden maar hé, zo kan je ook last hebben hoor... om hem te overtuigen dat de fotograaf mijn vriend is die niet bijt en altijd de wortel voor op het einde vast heeft.
wat ik met deze foto wil aantonen is dat ik sindsdien dus op mijn hakken ben gaan letten. of moet het nog iets meer?

Afbeelding

10. wazige foto maar hij moest er gewoon bij

Afbeelding

11. je kan al raden wat er hier gebeurt is...

Afbeelding

jep :D longeren. paard was te snel voor de camera. is van bijna 2 maanden geleden voor het terug opnemen van het rijden.

12. Afbeelding

enkel als hij mooi loopt lukken de foto's niet... wel mooie afsluiter

Bedankt Nathalie, Amigo en Gucci!!!

Vithou

Re: Amigo en Gucci @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:39

Misschien hadig om in je beginpost te zetten welk niveau je rijdt / gaat starten? Kunnen we makkelijker commetasar geven :)

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:40

Ik vind dat je het aardig goed doet!
Als je steeds meer rijd dan gaat het steeds beter, dus ga ze door.
probeer wel je teugels korter te nemen.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:42

Ik denk niet dat het echt nuttig is om commentaar te geven op foto's van 4 jaar geleden?? Maarja dat kan ook aan mij liggen...

Op de laatste foto's kan ik niet echt veel zien aangezien de foto's van achteren zijn genomen, wel zie ik dat je je ellebogen meer aan je lichaam moet houden.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:42

in maart ga ik een wedstrijd rijden (dressuur en springen) internationaal

ga je dat doen? op welke nivo?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:45

lovemeintje schreef:

Dat dacht ik ook, als het maar niet op een niveau is war ik ongeveer beetje aan zit te denken want daar ben je nog láng niet klaar voor op deze foto's ;)

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:46

Ik ben het met Iris_10 eens het zijn oude foto's aangezien je in maart wedstrijden wil rijden neem ik aan dat nu heel anders rijdt dan op de foto's en hebben de punten die wij noemen geen nut meer.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:50

Ik geef maar commetaar op de laatste paar foto;s die van achter zijn genomen, Ik vind het lijken alf of je je benen optrekt, vooral bij foto 10. Misschien je beugels een gaatje langer?

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:52

Minjon schreef:
lovemeintje schreef:

Dat dacht ik ook, als het maar niet op een niveau is war ik ongeveer beetje aan zit te denken want daar ben je nog láng niet klaar voor op deze foto's ;)

euh, zo'n beetje niveau nul (B dus). is een wedstrijd tussen studenten van over de hele wereld :D. gewoon voor de fun, de ervaring en tuurlijk om te winnen :D :P

Iris_10 schreef:
Ik denk niet dat het echt nuttig is om commentaar te geven op foto's van 4 jaar geleden?? Maarja dat kan ook aan mij liggen...

Op de laatste foto's kan ik niet echt veel zien aangezien de foto's van achteren zijn genomen, wel zie ik dat je je ellebogen meer aan je lichaam moet houden.

iris: het doet er wel toe... wat ik toen fout deed kan ik nu nog steeds fout doen als niemand het ziet. bedankt voor de ellebogen! ik zal er de volgende keer aan denken als ik aan het rijden ben ;) eigenlijk waren die laatste foto's voor het verschil ivm tenen (ook al is de kwaliteit foto niet goed en zie je het ma half. maar... zo heb je wel gezien dat ik van plan ben om weg te vliegen)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:55

Oke, dcht bij internationaal aan iets heel anders, maargoed ik vind ook dat ik hier niet veel commentaar op kan geven op 4 jaar geleden, een half jaartje kan wel maar 4 jaar niet echt.. ;)

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:59

Minjon schreef:
Oke, dcht bij internationaal aan iets heel anders, maargoed ik vind ook dat ik hier niet veel commentaar op kan geven op 4 jaar geleden, een half jaartje kan wel maar 4 jaar niet echt.. ;)

klinkt gewoon goed. zal vriend nog eens meesleuren voor meer foto's die de houdige stand van zaken tonen.

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:59

Je hebt een stoelzit. Probeer je benenmeer naar achteren te leggen,

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:03

Loechest schreef:
Je hebt een stoelzit. Probeer je benenmeer naar achteren te leggen,

Ik heb het idee dat dit ook aan het zadel ligt.

Lastig om oude rijfoto's te beoordelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:03

dit is nog nieteens B waardig....neem les...
het is onmogelijk om hier technische tips over te geven.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:04

Citaat:
Iris_10 schreef:

iris: het doet er wel toe... wat ik toen fout deed kan ik nu nog steeds fout doen als niemand het ziet. bedankt voor de ellebogen! ik zal er de volgende keer aan denken als ik aan het rijden ben ;) eigenlijk waren die laatste foto's voor het verschil ivm tenen (ook al is de kwaliteit foto niet goed en zie je het ma half. maar... zo heb je wel gezien dat ik van plan ben om weg te vliegen)

Het zijn inderdaad niet de beste foto's. Je zegt nu dat je hetzelfde rijd als 4 jaar geleden. Ik kan mij dit nauwlijks voorstellen of heb je nooit begeleiding gehad en zelf gehobbeld? Dan nog moet je wel vooruit gaan.

Als je wedstrijd wilt gaan rijden moet je een eigen paard/pony hebben of verzorgpaard/-pony hebben waarmee je mag starten. Je kan (wat van de foto's te zien is) nog niet een paard netjes en ontspannen in je hand laten lopen, ik denk zelf dat wedstrijd starten dan niet helemaal de goede optie is? Misschien nog even wat meer les nemen? Je hebt nog wel wat tijd voor maart. Mag ik vragen of je ook kunt springen? De basis is namelijk op de foto's niet goed genoeg om daar aan te denken, vind ik.

Het is niet gemeen bedoeld hoor! Alleen ik denk dat je er nog niet aan toe bent.
Laatst bijgewerkt door Iris_10 op 04-01-10 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:04

geerke schreef:

Dat vond ik ook ar aangezien ik dacht de enige te zijn hiueld ik maar mijn mond, maar ben het hier mee eens, met wat op deze foto's te zien is :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:07

Ik wilde precies hetzelfde schrijven. Hiermee zou ik nog niet op concours gaan, eerst maar eens lekker oefenen tot je een fatsoenlijk B proefje kan rijden :j

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:13

Dat denk ik ook oefenen en het komt goed!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:19

Als je van foto's afhankelijk bent om te kijken wat je fout doet. Zou ik eens heel snel les gaan nemen..
Zoek een instructeur/instructrice en ga dan hard aan de slag..
Ik denk niet dat winnen van de orde is. Er is nog heel wat werk aan de winkel!!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:22

Iris_10 schreef:
Het zijn inderdaad niet de beste foto's. Je zegt nu dat je hetzelfde rijd als 4 jaar geleden. Ik kan mij dit nauwlijks voorstellen of heb je nooit begeleiding gehad en zelf gehobbeld? Dan nog moet je wel vooruit gaan.

Als je wedstrijd wilt gaan rijden moet je een eigen paard/pony hebben of verzorgpaard/-pony hebben waarmee je mag starten. Je kan (wat van de foto's te zien is) nog niet een paard netjes en ontspannen in je hand laten lopen, ik denk zelf dat wedstrijd starten dan niet helemaal de goede optie is? Misschien nog even wat meer les nemen? Je hebt nog wel wat tijd voor maart. Mag ik vragen of je ook kunt springen? De basis is namelijk op de foto's niet goed genoeg om daar aan te denken, vind ik.

Het is niet gemeen bedoeld hoor! Alleen ik denk dat je er nog niet aan toe bent.

dit is grappig :D iemand moet de eerste zijn om slechte commentaar te geven en dan geven ze het allemaal...

dat hij niet onstspannen is snap ik niet... ik heb gereden met mini-teugelcontact zoals ik eigenlijk altijd doe. hij zoekt zelf die aanleuning op. is het zo dat hij gespannen loopt?

ik zeg niet dat ik hetzelfde rij als 4 jaar geleden. absoluut niet!!!! ik heb sindsdien nog les genomen maar dat is niet prive. de lesgeefster kan niet iedereen in het oog houden en ik veronderstel dat in maneges les geven zover gaat tot het op iets trekt.

nu heb ik iemand die mij helpt bij het rijden van gucci... geen gehobbel maar rijden. jawel, iemand die bekwaam is om les te geven.

voor die wedstrijd is geen eigen paard nodig. ik verscheep niet even een paard naar GB voor een weekend.

geerke schreef:

bedankt. ik apprecieer je mening maar ben spijtig dat je de moeite niet doet. hoe moet een mens nu leren uit zijn fouten? wat zou je zeggen moesten die foto's van de herfst zijn? is het tijdsverschil dat het moeilijk maakt? dan had ik dat er niet bij mogen zetten...

Whisperke schreef:
Als je van foto's afhankelijk bent om te kijken wat je fout doet. Zou ik eens heel snel les gaan nemen..
Zoek een instructeur/instructrice en ga dan hard aan de slag..
Ik denk niet dat winnen van de orde is. Er is nog heel wat werk aan de winkel!!

die smiley was bedoelt als smiley. tuurlijk ga ik niet om te winnen. het gaat hem om de ervaring.

manman... echt een vuurdoop

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:39

wil toch nog even vermelden dat ik, naar mijn mening, de slechtste rijfoto's heb uitgekozen om zoveel mogelijk feedback te krijgen. maar dat mag en zal hopelijk jullie mening over deze foto's niet veranderen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:41

Heb je een goede foto dan? Dan kunnen we het verschil zien want dan geven we misschien onnodig commentaar..

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:42

momentje hé, die staan niet op photobucket

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:50

Je houding is niet helemaal goed. Als je je paard en je zadel weg zou halen moet jij op je voeten landen. Als dit bij jou zou gebeuren land je plat op je bibs :). Ik zou eens proberen om je beugels een gaatje langer te doen. Rij dan langs een spiegel en hou in gedachten dat je lichaam 1 lijn moet zijn naar beneden toe.

Succes met je wedtrijdje btw, iedereen moet ergens beginnen en oefening baart kunst!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:56

nog niets vragen

Afbeelding

wat meer opnemen:

Afbeelding

doorzitten in draf

Afbeelding

shame on me, ik was het paard vergeten in the picture te zetten

Afbeelding