Omdat wij geen binnenbak hebben op stal had ik al een aantal dagen niet gereden dus ging het tijden de clinic niet helemaal zoals het normaal hoort te gaan.. Dit vond ik eigenlijk niet eens zo erg omdat ik dan gelijk tips van Sander kreeg hoe ik dit moet oplossen.
In het begin heeft Sander me beugels een gaatje korter gedaan, ik zat niet lekker met die lange beugels en dit gingen we aankijken.
Ik vind het moeilijk om ontspannen te gaan zitten, hierdoor druk ik me hakken heel erg omhoog en ben ik dus steeds aan prikken.
Op de foto's is dit dus heel goed te zien maar gelukkig ben ik me hiervan bewust.
Lynn is 1,77 groot en erg lang in haar lijf. Hierdoor heeft ze de neiging om op de voorhand te vallen, ik ben dus vaak met Sander bezig geweest met overgangen.
Ook het doorzitten ging heeeel lastig, niet onstpannen genoeg.
Na de clinic ben ik erop gaan trainen en het gaat stukken beter!! Kan me hakken nu normaal uitdrukken en doordat ik mezelf ontspan gaat het doorzitten makkelijker.
Lynn is 8 jaar oud en is momenteel B met 8 winstpunten.
Sander vond ons een leuke combinatie en wilde ons graag terugzien!
Eigen commentaar heb ik net al gegeven, ik ben me ervan bewust dat ik mijn hakken moet uidrukken en niet constant de spoor erin moet duwen.
Op de foto's is dit heel goed te zien. Ook zie je op sommige foto's dat ik naar voren ga hangen, dit vooral in de galop.

1. Kennis maken..

2.Instappen..
3.Draven
4.Gelijk uitleg van Sander hoe je moet zitten in je zadel.. Hij legde het heel duidelijk uit waardoor ik meteen wist wat hij bedoelde.

5.Draven

6.Handen omhoog houden...

7.Beter beeld..

8.Duidelijk voorbeeld van mijn hakken.. Hou ik eindelijk me handen beter trek ik me hakken weer op!!

9.God wat is doorzitten toch lastig...

10.Stappen en naar de uitleg van Sander luisteren.. Zie hier wel dat ze iets de diep gaat lopen dan..
11. Galop, ik ga te ver mee naar voren.

12.Lekker uitdraven..

13. Goed gedaan paard!

14.Nog even uitstappen en daarna de trailer weer op..
http://www.youtube.com/watch?v=IxOAycbeo30
Er is nog een filmpje gemaakt door de eigenaresse van de stal waar ik de clinic reed. Omdat ik met een ander meisje de clinic reed is zij dus meer gefilmd.
Ik ben af en toe in beeld..
Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik dit topic moest maken.. Graag opbouwend commentaar waar ik écht mee aan de gang kan..
Edit: 3 foto's doen het niet!
Foto 3 :

Foto 4 :

Foto 11:

'Gehoorzaamheidstraining' is het paard zetten op de basishulpen die in de klassieke rijkunst worden gebruikt.
Ik zie op, zo goed als, iedere foto dat je je paard prikt met je spoor, dat is jammer. Ook ik ben van mening dat je paard gewoon op je been moet reageren en je doofheid voor het been niet oplost met sporen.