Allereerst: Leuk dat je komt kijken. Dit is de eerste keer dat ik iets plaats op HAW, ik heb veel getwijfeld of ik het wel of niet moet plaatsen. Maar nu wat over mijn pony. Mette is een 7 jarige haflinger. Ik heb haar nu 1,5 jaar en na heel wat bloed, zweet en tranen (bloed niet hoor
) zijn we waar we nu zijn. Ik heb er 2 weken geleden een ander bitje in gehangen, onder het motto van: "Ach jaa.. Proberen kan geen kwaad toch?" Dressuur is namelijk nooit goed gegaan. Ontspanning kwam niet, alleen heel af en toe onder het stappen. In draf helemaal niet en galop, nouja, daar begin ik maar niet over.
Toen kwam ik dus op het idee om er een ander bit in te hangen. Ik ben nu van een enkelgebroken trensje naar een dubbele gegaan en het gaat nu stukken beter! Ze loopt in stap constant ontspannen (heel soms komt ze nog omhoog) en in draf is het ookal steeds langer. Galop zijn we nog druk meebezig, maar daar zit ook al veel verbetering in.
Ook laat mijn houding nog wat wensen over. Ik zit voorover, rij constant op het verkeerde been, trek mijn benen op als ik drijf en ik hou mijn linkerhand vast. Daar wordt ook aan gewerkt en ik ben al een eindje vooruit gegaan.

Ik heb vandaag een B proefje geoefend en daar ook een filmpje van gemaakt. We vinden het beiden erg moeilijk om alles achter elkaar aan te doen, daar moet dus ook aan gewerkt worden

De punten dus:
- rechtop zitten
- handen loslaten
- benen lang
- meer stelling en buiging, valt op de rechterhand naar binnen
- meer ontspanning in de galop
- oefenen met dingen snel achter elkaar.
Al met al is er nog veel om aan te werken, maar ik ben erg trots op mn meisje dat we al zover gekomen zijn. Dat had ik namelijk nooit gedacht!
Nou, genoeg gekletst, hier het filmpje

Bedankt voor het kijken
En wees een beetje lief voor ons

probeer mooi sprong te houden en achterovert te zitten. binnezitbeenknobbel naar links op de linkerhand en naar rechts op de rechterhand.!