Welk ras??? Kent iemand hem?... *foto's*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 14:42

als hij spaanse pas kent, en ook dat knielen enzo kan het best een tennesee walker zijn ??die hebben ook zo'n groot lang hoofd, en een hoekige kont en zijn ook rond de 1.50.kan ie toevallig ook telgang?een draver kan het ook goed zijn , maar daarvoor oogt ie mij iets te braaf, de meeste dravers zijn vrij heet en wakker.ik denk echt dat het een tennesee walker is, of misschien een halve!
ohw jah en als ik eerlijk mag zijn , dan lijkt ie me wel ouder als 12, heb je al eens goed iemand naar zijn tanden laten kijken ?
handelaren trekken altijd tig wat jaartjes eraf voor de verkoop.om die reden "verdwijnen" papieren van paarden envooral pony's ook vaak.nu met dat chippen word dat uiteraard wat moeilijker.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 21:15

crossmonster schreef:
als hij spaanse pas kent, en ook dat knielen enzo kan het best een tennesee walker zijn ??die hebben ook zo'n groot lang hoofd, en een hoekige kont en zijn ook rond de 1.50.kan ie toevallig ook telgang?een draver kan het ook goed zijn , maar daarvoor oogt ie mij iets te braaf, de meeste dravers zijn vrij heet en wakker.ik denk echt dat het een tennesee walker is, of misschien een halve!
ohw jah en als ik eerlijk mag zijn , dan lijkt ie me wel ouder als 12, heb je al eens goed iemand naar zijn tanden laten kijken ?
handelaren trekken altijd tig wat jaartjes eraf voor de verkoop.om die reden "verdwijnen" papieren van paarden envooral pony's ook vaak.nu met dat chippen word dat uiteraard wat moeilijker.


ik heb hem zelf 'spaanse pas' (als je het zo kunt noemen) geleerd maar hij heeft wel een telgang. het is bijna zeker dat hij rond de 12 is want de dierenarts heeft gekeken. hij ziet er ouder uit dan hj is!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:10

lijkt wel wat op een draver?

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 00:31

Wat maakt het uit wat voor ras hij is, volgens mij is hij hartstikke lief, dat is het belangrijkste toch !!
veel plezier met hem....

gr. Isabel - Arabian Ranch

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:56

nee, het lijkt mij ook geen arabier.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:04

mammasan"]
[quote="Jolynn schreef:
Ik ken een volbloedarabier die geen knikje in zijn neus heeft dus dat zegt niets Tong uitsteken


Klopt, is maar net hoe ze gefokt zijn. Maar deze heeft ook geen arabisch lichaam. Veel arabisch bloed zit er waarschijnlijk niet in. Misschien ergens ver weg. Veel paarden voeren ergens stiekem een klein beetje arabisch bloed.
[/quote]

Helemaal met mammasan eens.

Mijn volbloed arabier heeft ook geen grote knik maar ziet er heel anders uit qua bouw dan jouw paardje. Ik vind je paard er niet echt arabisch uitzien Draver lijkt me ook niet echt..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:50

als ie telgang kent dan heb je groot kans dat het een tennessee walking horse zijn , je zult over dat ras wel wat kunnen vinden op zoekmachine.nl ik heb er wel paarden van gezien en waren ook zulke types, hoekig, lang hoofd, heel erg lief en braaf en konden dus telgang en je kan ze heel makkelijk kunstjes leren .

Wendy_Komen

Berichten: 6299
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:04

Er lijkt mij berber in te zitten, maar ras precies kan ik er niet aan af zien Lachen Maar wel een leuk beesie!!
Groetjes Wendy Koe

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:25

crossmonster schreef:
als ie telgang kent dan heb je groot kans dat het een tennessee walking horse zijn , je zult over dat ras wel wat kunnen vinden op zoekmachine.nl ik heb er wel paarden van gezien en waren ook zulke types, hoekig, lang hoofd, heel erg lief en braaf en konden dus telgang en je kan ze heel makkelijk kunstjes leren .


Tenessee walking horse lijkt me sterk, komt niet/bijna niet voor in Nederland, en er zijn wel meerder rassen met telgang.
doet me wel eeen beetje denken aan een Paso, maarja die komen ook amper voor in Nederland.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:56

Ik denk ook draver!! Hij zal wel heel erg van de foto af moeten wijken wil ie op een arabier lijken!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:05

hij lijkt enorm op de draver die we hier hebben, dus ga ik daarvoor, jem ag er heel erg zeker van zijn dat het op z'n minst een kruising met draver is!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 19:31

Iemand vroeg waarom ik het ras moest weten: ik moet het niet persee weten maar ik vind het gewoon leuk om te weten, waarschijnlijk kom ik er toch niet uit dus...

ik zach een barber staan, dat zei een vriendin van me ook want hij heeft veel behang aan zijn benen maar hij heeft ook wel voor de koets gelopen enz.
hij komt waarschijnlijk uit nederland.