Bachelor boy @ work voor de 2de keer er op!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

Bachelor boy @ work voor de 2de keer er op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 13:51

Hallo,
Ik heb een filmpje waar ik voor de 2de keer op Boy zit. boy is 3,5 jaar oud en ik heb hem vanaf maart.
Ik heb eerst een half jaar niks met hem gedaan om hem nog een beetje uit te laten groeien en toen ben ik begonnen met longeren en aan alles laten wennen.
Het rijden pakt hij tot nu toe echt super op! het filmpje is van gisteren en hij doet alles heel braaf.
Ik ben degene die er op zit en de stem die je hoort is van mijn instructrice. Zij heeft heel veel ervaring met het inrijden van paarden.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:58

Super hoor!

Marloes

Re: Bachelor boy @ work voor de 2de keer er op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:02

Ziet er heel leuk uit! Vooral als je er voor de 2e keer opzit!
En dat hij zo braaf blijft met die vlaggetjes langs de rand!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:03

Ziet er mooi uit hoor.
Vraagt wel een beetje veel al, om zo nagevelijk te lopen op z'n klein stukje.
Liever in een grote bak, niet z'n klein cirkeltje

Je rijd wel zuiver, en stille hand
Laatst bijgewerkt door Marian0557 op 13-12-09 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:03

Super! :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:04

Ziet er super uit zeg !
Echt braaf van je paard.
Hij loopt ook al heel netjes, dus ga zo door!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:06

ziet er goed uit. Als je over een tijdje zonder longeerlijn rijdt moet je er nog maar eens een filmpje opzetten;) Wat ik ook erg goed van je vind is dat je tegen m praat, dat is bevestiging voor hem.

Succes en hopelijk tot snel!

emmii87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:53

Ik vind het er heel goed uit zien!
Je rijdt erg fijn en eerlijk.
Goed dat je hem constant met je stem beloond.
Zo te zien werkt hij graag.
Ga zo door!

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:36

Goeeeed! voor de tweede keer lijkt het heel wat! hebben jullie dat expressgedaan met die vlaggetjes? dat is namelijk heel slim , dan kun je daar je paard aan laten wennen !

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:39

netjes zeg! En wat heeft hij een ruime draf! succes verder nog, maar dat komt wel goed geloof ik!

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:41

Ziet er super uit!
inderdaad ook met die vlaggetjes..:)

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 17:15

Wat een leuke reacties allemaal!
Ik ben er ook heel trots op dat het zo goed gaat. Want toen ik hem kocht kwam hij recht uit het land en ging niet alles even soepel.
Met de vlaggetjes was niet echt bewust maar het enige dat voor hem op zou vallen als afzetting zegmaar. het is wel gelijk een oefening inderdaad :D
Ik trek hem trouwens niet in de krul ofzo maar ik hou gewoon contact, hij loopt vanzelf gelijk zo omdat hij al met touwtjes gelongeerd werd :)
Dinsdag ga ik er weer op en dan word het rondje weer een stuk groter dus zo bouwen we het op.
Als we los aan de gang gaan zet ik er weer een filmpje op!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:17

ziet er prettig en rustig uit... ben benieuwd hoe die het gaat doen als jullie wat verder zijn. Er zit een mooie draf op :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:53

Wat een leuk paardje zeg! :) En ik denk dat het juist goed is dat het paard nageeflijk loopt, want hij loopt wel op eigen benen,
maar wel op een manier waardoor de rugspieren getraind worden. En je rijdt echt heel netjes zeg! :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:00

Ziet er heel goed uit voor de 2e keer onder het zadel! Super!

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:36

Wow heel netjes! vooral voor de 2e keer! ik zou willen dat die van mij zo loopt ! je rijdt hem idd heel netjes! ben benieuwd hoe het gaat als je hem los rijd! heel veel plz met hem!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:29

netjes hoor!
De mijne loopt zo aan een licht contact, fijn toch :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:36

Niet om vervelend te zijn, maar wat plof jij met lichtrijden achter op het zadel. Je voeten steken te ver naar voren en het lijkt net alsof je je op moet trekken ofzo. Misschien even naar je zadel laten kijken ? Verder loopt je paard supermooi en braaf en mag je er trots op zijn.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 12:55

ikkeweer schreef:
Niet om vervelend te zijn, maar wat plof jij met lichtrijden achter op het zadel. Je voeten steken te ver naar voren en het lijkt net alsof je je op moet trekken ofzo. Misschien even naar je zadel laten kijken ? Verder loopt je paard supermooi en braaf en mag je er trots op zijn.

Mijn zadel is pas nagekeken door de fysio, oke dat is geen zadelmaker maar om nu een zadel op maat te laten maken voor hem heeft geen zin. Hij ontwikkelt zich heel snel op dit moment en een zadel dat op dit moment perfect zou passen doet dat over 2 maanden al niet meer.
Dit zadel ligt volgens die fysio goed vrij op zijn schoft hij is nu alleen nog iets te ruim.
voor de rest heb je gelijk hoor ik zit nog niet helemaal in balans omdat degene op de grond hem weer harder laat gaan als hij iets terug valt. en ik reageer daar dan weer te laat op en dan plof ik in m'n zadel :o
bedankt voor alle reacties!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:18

zo dat ziet er erg netjes uit hoor :) paardje loopt al erg goed, fijn om te zien dat hij al ontspannen durft te lopen.
misschien nog een tip: in het begin blijven licht rijden tot hij stapt. dat is iets minder belastend voor de rug.
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 15-12-09 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:19

annet155 schreef:
ikkeweer schreef:

Mijn zadel is pas nagekeken door de fysio, oke dat is geen zadelmaker maar om nu een zadel op maat te laten maken voor hem heeft geen zin. Hij ontwikkelt zich heel snel op dit moment en een zadel dat op dit moment perfect zou passen doet dat over 2 maanden al niet meer.
Dit zadel ligt volgens die fysio goed vrij op zijn schoft hij is nu alleen nog iets te ruim.
voor de rest heb je gelijk hoor ik zit nog niet helemaal in balans omdat degene op de grond hem weer harder laat gaan als hij iets terug valt. en ik reageer daar dan weer te laat op en dan plof ik in m'n zadel :o
bedankt voor alle reacties!

Dit probleem ken ik zelf idd ook. Mijn 4jarige merrie was 3 maanden terug helemaal groen en binnen 2 maanden licht werk, paste het zadel al niet meer. Maar ik zou wel een zadel op je paard leggen wat erg goed past en als het iets te ruim is, doe er dan een dikker dek onder als je paard er voor de rest geen last van heeft. Ziet er ook net ff wat beter uit.

Verder vind ik dat je het erg netjes doet met je paardje. Lekker werkwillig is ie ook wel, volgens mij.
Succes

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 13:22

keeyzie schreef:
zo dat ziet er erg netjes uit hoor :) paardje loopt al erg goed, fijn om te zien dat hij al ontspannen durft te lopen.
misschien nog een tip: in het begin blijven licht rijden tot hij stapt. dat is iets minder belastend voor de rug.

bedankt voor de tip :) ik ga eens vragen hoe m'n instructrice hier over denkt.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 13:25

kimmie88 schreef:
Dit probleem ken ik zelf idd ook. Mijn 4jarige merrie was 3 maanden terug helemaal groen en binnen 2 maanden licht werk, paste het zadel al niet meer. Maar ik zou wel een zadel op je paard leggen wat erg goed past en als het iets te ruim is, doe er dan een dikker dek onder als je paard er voor de rest geen last van heeft. Ziet er ook net ff wat beter uit.

Verder vind ik dat je het erg netjes doet met je paardje. Lekker werkwillig is ie ook wel, volgens mij.
Succes

Hij werkt inderdaad graag en is niet snel moe te krijgen. wat ook niet de bedoeling is maar soms is hij een beetje te werkwillig :P
Ik had toen aan de fysio gevraagd of ik er dan een bontje onder moest leggen maar dan werd het volgens haar weer te krap. Ik leg er gewoon geen katoene dekjes onder maar een pad.
bedankt voor je reactie!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:29

Zo, netjes hoor!
hij pakt het goed op, de overgangen zijn mooi vloeiend en hij loopt al lekker ontspannen
onder je weg..Ik kan alleen maar zeggen super +:)+ !
dit word een heerlijk wedstrijdpaard als ik het zo zie, hij loopt alleen net wat te diep
maar dat zie je zo vaak bij jonge paarden, dat komt vanzelf wel weer goed :j
geniet er van !

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:36

Hoe netjes voor een paard dat voor de tweede keer onder het zadel is ! Echt super.
Zo te zien reageert hij ook vrij lekker op je been.

Let wel op dat je niet te snel te veel vraagt.