Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En ik denk dat het juist goed is dat het paard nageeflijk loopt, want hij loopt wel op eigen benen,

ikkeweer schreef:Niet om vervelend te zijn, maar wat plof jij met lichtrijden achter op het zadel. Je voeten steken te ver naar voren en het lijkt net alsof je je op moet trekken ofzo. Misschien even naar je zadel laten kijken ? Verder loopt je paard supermooi en braaf en mag je er trots op zijn.
paardje loopt al erg goed, fijn om te zien dat hij al ontspannen durft te lopen.
annet155 schreef:ikkeweer schreef:Niet om vervelend te zijn, maar wat plof jij met lichtrijden achter op het zadel. Je voeten steken te ver naar voren en het lijkt net alsof je je op moet trekken ofzo. Misschien even naar je zadel laten kijken ? Verder loopt je paard supermooi en braaf en mag je er trots op zijn.
Mijn zadel is pas nagekeken door de fysio, oke dat is geen zadelmaker maar om nu een zadel op maat te laten maken voor hem heeft geen zin. Hij ontwikkelt zich heel snel op dit moment en een zadel dat op dit moment perfect zou passen doet dat over 2 maanden al niet meer.
Dit zadel ligt volgens die fysio goed vrij op zijn schoft hij is nu alleen nog iets te ruim.
voor de rest heb je gelijk hoor ik zit nog niet helemaal in balans omdat degene op de grond hem weer harder laat gaan als hij iets terug valt. en ik reageer daar dan weer te laat op en dan plof ik in m'n zadel![]()
bedankt voor alle reacties!

keeyzie schreef:zo dat ziet er erg netjes uit hoorpaardje loopt al erg goed, fijn om te zien dat hij al ontspannen durft te lopen.
misschien nog een tip: in het begin blijven licht rijden tot hij stapt. dat is iets minder belastend voor de rug.
ik ga eens vragen hoe m'n instructrice hier over denkt. 
kimmie88 schreef:Dit probleem ken ik zelf idd ook. Mijn 4jarige merrie was 3 maanden terug helemaal groen en binnen 2 maanden licht werk, paste het zadel al niet meer. Maar ik zou wel een zadel op je paard leggen wat erg goed past en als het iets te ruim is, doe er dan een dikker dek onder als je paard er voor de rest geen last van heeft. Ziet er ook net ff wat beter uit.
Verder vind ik dat je het erg netjes doet met je paardje. Lekker werkwillig is ie ook wel, volgens mij.
Succes