clydesdale klaar voor dressuurproef....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 00:13

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het echt een prachtige foto vind en dat ik het klasse vind dat je zó ver met je paard gekomen bent !!
Het ziet er echt harmonieus uit Lachen !!

Ten tweede vind ik dat er hier een aantal mensen gereageerd hebben met een arogantie, waar ik stijl van achter over sla Scheve mond !
Citaat:
... maar blij word ik er niet van, sorry, maar ik zie een dergelijk
paard ook liever niet onder het zadel.

Citaat:
...Waarom bewijst deze foto dat dit paard een Z proef kan lopen? Dat hij een stang in heeft?

Citaat:
....Maar tuurlijk mag je wel meedoen, ik zou het vooral doen en zeker op het lagere niveau moet ze zeker punten/prijzen kunnen halen, hier speelt gehoorzaamheid en nauwkeurigheid nog een grote rol

Citaat:
..Is dit niet een Competitie speciaal opgezet voor de promotie van koudbloeden omdat ze in het normale deelnemersveld niet mee kunnen komen!

Citaat:
Citaat:
Dan vind ik dat er een nieuw stamboek opgericht moet worden ter aanvulling op het KWPN:
KWPN voor warmbloeden
KKPN voor de sport-koudbloeden


Ja en dan met een eigen dressuurcompetitie zodat ze ook vooraan kunnen eindigen!


Sorry, hier zakt mijn broek toch echt van af Scheve mond ! Is het wel zeker dat we hier allemaal een bepaalde hobby gemeenschappelijk hebben, nl. paarden Verward . Als ik dit zo lees, twijfel ik daar toch sterk aan! Erg jammer Verdrietig !

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 07:17

Caro: naar jou durf ik ook hier mn hart te luchten: Ik vind het ook heel fout dat je zo reageren! Zei is trots op haar paard, er terrecht!!!!
Ik ken heeel wat warbloedjes die veeeeel minder mooi lopen

ennuh, Sherwoord: Ga er maar lekker mee springen Haha! Daar telt die lichtvoetigheid enz. enz. veeeel minder Haha!
Verder heeeel veel succes met jou PAARD. Ik vind m prachtig, ookal heb ik zelf zo'n lichvoetig besst Haha! (geweldig woord, lichtvoetig...)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 08:01

Om nu collectief het koudbloed in de dressuursport af te kraken, dat vind ik toch echt niet netjes. Jureren blijft een subjectieve bezigheid, en juryleden die niet verder kijken dan het "totaalplaatje" zijn er helaas nog veel te vaak. Als een koudbloed de oefeningen goed beheersd is er in mijn ogen geen reden om hem lager te plaatsen dan een KWPN of ander warmbloed ras. Mensen met een Arabier krijgen hetzelfde voor hun kiezen, mensen met een Fries idem dito.

Maar om even terug te komen op de foto die geplaatst is als bewijs dat een Clyde Z dressuur kan lopen: nee, dit is voor mij geen bewijs. Ik zie een paard met ruiter in wedstrijdornaat tijdens het afgroeten. Het paard staat niet vierkant, staat achter de teugel en de ruiter groet. Meer zien we niet. In mijn ogen geen bewijs.

Ik verder nog geen videofilmpjes gezien, en jouw ook IRL nog niet ontmoet. Maar je vroeg om een mening aan hand van de foto. En een bewijs is DIE foto niet....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 13:19

Die foto bewijst ook niks (helaas). Maar ik heb nu toch wel wat meer duidelijkheid over waarom sommige mensen zo denken. Ik heb als alles goed is 19 juli in wassenaar een show, en 11 augustus in Bemmel een show, dus mensen die het eens willen zien, iedereen is welkom. alleen voor de show in Wassenaar weet ik niet of er nog kaarten zijn, kan best dat ze al uitverkocht zijn, weet ik niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:31

Ik heb intussen even de tijd gehad om op jouw site de filmpjes te bekijken, en dat ziet er zeker goed uit. Vooral met het wijken is Max soepeler dan menig dressuurpaard. Dus ga gewoon zo door, je zult altijd mensen blijven houden die denken dat ze beter zijn. Maar dat heb je altijd als je tegen de draad in gaat, en dingen doet waarvan "men"vind dat ze niet kunnen.

Do not follow where the path may lead.
Go instead where there is no path and leave a trail...

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:36

hij is echt schattig

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 13:37

Dank je! En ik vond dat het op die filmpjes eigenlijk nog wel iets netter kon, maarja ook weer een momentopname. Woon je in de buurt van bemmel? moet je eens naar de ponymarkt komen, daar heb ik een show. 11aug.

EvilSaSSy

Berichten: 11
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:37

sherwood schreef:
Ik heb als alles goed is 19 juli in wassenaar een show


OEEEEHH stoer Haha!
Weet je ook waar, want dank om ik zeker langsfietszen op mijn stalen ros Lachen

Ik had graag mee gegaan met vinessa en brechje (mijn klasgenoten), maar de 30e zit ik nog in engeland Verdrietig

Maaruh staat er op internet info over die show? Ik kom zeker kijken Lachen

groetjes Saskia en jullie krijgen allemaal een natte kop van mijn kat die net uit de regen komt Lachen


see: www.evilsassy.nl

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:48

VET BEEST }> *LOL* Kwijl
leuke sterretjes op ze bil Haha!
Echt een verschil tussen jou en je paard haha, zo groot Knipoog

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 18:36

info over de show komt tzt op m'n site. Even in de gaten houden. Maar er wordn geloof ik ook posters rond gestuurd door de mensen van de organisatie. Daar sta ik met max op, en tineke bartels staat er ook op, verder weet ik nog niet, maar dat was min of meer mijn loon.... Deze show is namelij voor zieke kinderen, de hele opbrengst gaat naar kinderen met een spierziekte. Zodoende heb ik ook geen geld gevraagd, vind het een klasse show. Tineke doet het ook zowat voor niks! Leuk mens dat.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:22

draumpje schreef:
ik denk dat ik niet eens erop geklommen kom, ik moet ool nog een keer op ballouk van irene, daar kom ik volgens mij al niet opgeklauterd
heb je een touwladder?


Donderdag, Sonja? Dan neem ik wel een trapje mee, haha Haha! (is vast niet nodig)

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:25

Daphne, heb je deze show al vaker gereden? Geen foto's op je site?
Voor welke spierziekte is het? (mijn broertje heeft namelijk de ziekte van Duchenne)

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:28

Het is geloof ik voor verschillende spierziektes. Er zit er ook 1 tussen waarbij je dood gaat. Deze show was vorig jaar geloof ik ook gereden, maar toen was ik er niet bij helaas. Nu dus wel Lachen
Duchenne daar rinkelt wel een belletje trouwens, volgens mij was het ook daarvoor.

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:33

EvilSaSSy"]
[quote="sherwood schreef:
Ik heb als alles goed is 19 juli in wassenaar een show


OEEEEHH stoer Haha!
Weet je ook waar, want dank om ik zeker langsfietszen op mijn stalen ros Lachen

Ik had graag mee gegaan met vinessa en brechje (mijn klasgenoten), maar de 30e zit ik nog in engeland Verdrietig

Maaruh staat er op internet info over die show? Ik kom zeker kijken Lachen

groetjes Saskia en jullie krijgen allemaal een natte kop van mijn kat die net uit de regen komt Lachen


see: www.evilsassy.nl
[/quote]

Zei iemand daar Wassenaar????? Haha! Daar kan ik naar toe fietsen binnen 20 min. (op racetempo weliswaar).... Tong uitsteken

Is het bij Duinrell ofzo? Nou ja, ik hoor het wel.... Lachen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 21:38

Weet het nog niet, een of andere grote manege of hal ofzo. Schijnt echt een grote show te zijn. Hou je op de hoogte.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:39

heeeeeeeeee wassenaar....je wou toch strandhobbelen....wij zitten daar 20 minuutjes vanaf(nog niet eens) Haha! Als ik kan en er zijn nog kaarten dan koemn we misschien langs..is gezelli en om natuurlijk paardje te bekijken...heb nu al zin in de 30E Tong uitsteken

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:07

Ik heb de filmpjes op je site bekeken en ik vind em heel lichtvoetig lopen om maar even een eerder gebruikte term te pakken, echt super mooi om te zien Knipoog Dat zie ik toch wel eens anders Haha!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:21

Ik vind het echt een supermooie foto. Die sterretjes zijn cool. En het is inderdaad keigoed dat hij een Z proef kan lopen. Ach en de vooroordelen ken ik ook wel een beetje ik heb nl. zelf een fjord.