Les heb ik, maar met een ander paard. Dit omdat ik van dat paard echt ontzettend veel kan leren, dus die kans wou ik niet missen.
Waar ik mee bezig ben/denk te zijn:
Rustig wat dressuren, soepeler maken, rechtrichten, de achterhand trainen. Mischien word het buikje ook nog wel wat slanker op den duur, maar daar geef ik niet zo veel om. Ook was ze in het begin nogal scheef (links) en dat steekt af en toe nog de kop op. Vooral op buitenrit, wil je ontspannen moet je alsnog aan de bak.

Geen idee of er hier mensen zijn die dat kunnen zien, maar in het begin was ze rechtsachter wat stijf. Na een paar rondjes draven was het weer weg? Ik vermoed dat het van gisteren komt, ze besloot toen namelijk om achteruit de dijk af te gaan, en stapte daarbij in de struiken.

Het tuig:
Op bokt zijn er altijd mensen met onvoldoende kennis van rijden, die daarom het tuig maar afkraken. Nu ben ik helaas een makkelijk slachtoffer, met het bontje om het zadel passend te maken, en m'n bit dat een maatje te groot is. M'n ouders verklaren me voor gek, maar ik ben echt voor een zadel aan het sparen, dus hier graag geen opmerkingen over. Het bit zal ik eens overleggen, ik ga natuurlijk niet alles kopen voor een pony die niet van mij is. Ook weet ik dat ik wat aan de lange kant ben. Tot nu toe heb ik nog niet gemerkt dat ze daar moeite mee heeft. En tja het zadel is wat krap (oke oke mijn kont is gewoon groot) maar goed nog even sparen.
En nog even kort:
Mijn problemen:
-Het eeuwige voorover vallen/kijken. Bij voorkeur gooi ik daarbij ook m'n benen naar achter.

-Op m'n doos zitten ipv op m'n kont. Ja mannen dat vinden vrouwen nu eenmaal lekker aan paardrijden.

-Dingetjes op willen lossen met mijn handen. Foei Ciska foei!

+ Ik ben scheef, rechterbeen is simpelweg langer, dus die stijgbeugelriem ook.

En dit kunnen jullie vast weer aanvullen?

Flame haar aandachtspuntjes:
-Onrustig in de aanleuning. Want alles wat er in die nieuwe vreemde bak gebeurd is zoooo leuk!
-Galop, eigenlijk alles wel. Ik vererger dat met mijn houding. Ze galopeert houterig, valt op de voorhand en naar binnen. Dan weer te snel, dan weer te traag.
-Wijken (in draf en stap.) Ze heeft hier moeite mee, soms richt ze wat meer op, soms krult ze juist dat nekkie op. Ook komt ze soms terug in tempo als ik te grote stukken in een keer doe.
-Schoudervoor, doe ik enkel nog in stap, om bijvoorbeeld even het binnenachterbeen wat te activeren, en haar achterhand wat te trainen. Ze komt regelmatig wat terug in tempo dan, en ik vergeet de aanleuning.
-Scheefheid dus, maar vandaag weinig tot niks van gemerkt.

-Ik zag op deze foto's dat ze af en toe kantelt? Dat is nieuw voor mij...
Waar ik op hoop:
-Tips voor mijn huidige problemen, liefst goed beargumenteerd en uitgelegd.

-Problemen die ik zelf over het hoofd zie, en tips daarvoor.
Je mag proberen alles wat ik fout doe op een botte manier naar m'n kop te slingeren, maar da's op eigen risico.

Goed, na jullie voldoende voorbereid te hebben, durf ik nu de foto's wel te laten zien.

Allereerst, zo hobbelen we momenteel een beetje rond, dit is zegmaar de houding waarin het meeste werk word verichten. Losrijden gebeurt lekker lang en laag, daar helaas geen representatieve foto's van.
(schaam schaam sorry knorrie!)
1

Nog eentje, ik kan het niet laten, hier ben ik echt trots op. Aldus bokt zal er vast vanalles mis mee zijn, maar het bevestigd toch mijn gevoel dat ik haar regelmatig fijn aan het lopen heb.
2

Galop, fotograaf is er wonderbaarlijk genoeg in geslaagt om een "goed" moment te vinden.
3

Even draven, hier was ze zo te zien net wat onrustig in de aanleuning?
4

Stap, zo te zien een pasje opzij gaan.
5

Stukje wijken in draf, voor ons doen ging dit netjes. Er gebeurt nog niet veel, maar zolang ze voorwaarts en ontspannen blijft vind ik het al goed.
6

Ook een stukje wijken in draf, als het nou gewoon rechtuit draven was geweest dan was het een mooie foto.

7

Hier gebeurt wel wat, maar ik vind dat ik hier te veel met mijn binnenhand doe, en dat ze te veel stelling heeft.
8

En nu de echte problemen, want daar ben ik het meest mee bezig. Met stipt op een, de galop.
Hier een poging tot volte, wat op zich al riskant is want ze valt helemaal naar binnen en maakt er doodleuk een volte 10 meter van. Ook moet ik opletten dat ik niet te gespannen ga zitten, dan knijp ik mezelf uit het zadel. (Dat toch al aan de krappe kant is voor mijn dikke kont.

9

En in draf, had dit nooit opgemerkt maar 't gaat hier toch echt even niet goed.
10

Wijken, ze kropt zich op (valt hier nog meer) en valt terug in tempo. Ik moet daar sneller op gaan reageren, gewoon weer vooruit rijden dan.
11

Maar, om het helemaal confronterend voor mezelf te maken... Wat blijft er over als we het hoofdstel weghalen?
In galop word op de hoefslag blijven al een hele uitdaging. Maar lieve cis, dat doe je ook op je zit, en niet met je prikker!!! Op je bips zitten dus...
12

Het word ook even pijnlijk duidelijk dat de onderlinge verhoudingen nog niet helemaal 100 % zijn, wanneer ik naar rechts wil en Flame gewoon naar links gaat.

13

Maar... We kunnen het wel!
14

En natuurlijk nog een "blooper."
Want ook zonder handen en bit kan ik mijn paard "in de krul" rijden.

15

En nog in een linkje, ik even poseren:
http://i213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/Chase%20en%20Flame/IMG_7903.jpg?t=1259529106
En de fotograag even een rondje stappen. Marion bedankt, ik ben niet snel tevreden met foto's van mezelf, maar hier ben ik superblij mee!!! Dat ik ze op HAW durfde te zetten bewijst dat denk ik wel.

http://i213.photobucket.com/albums/cc158/Cisiiie/Chase%20en%20Flame/IMG_7890.jpg?t=1259529400
Kom maar op, ik ben er klaar voor!