rijden . reacties + tips ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjeerloves

rijden . reacties + tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 18:43

Hee,

ik was een x bij de verzorgpony van een vriendin van mij en ik heb een paar rijdfoto's

Tips of reacties zijn welkom!

1. met zadel :D
Afbeelding

2. zonder zadel galloperen .
Afbeelding

3.Afbeelding

4.springen zonder zadel
Afbeelding

Eigen commentaar :

-bij foto 4 vind ik naderhand de sprong een beetje gevaarlijk voor de pony omdat hij bijna de sprong niet kon zien .
- minder klemmen bij foto 2

Xxxxx Groetjes!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:44

Euh ja wees niet verbaasd als je allerlei reacties krijgt met dat dit niet goed is voor je pony want het klopt. Pony ziet er niet erg tevreden uit want je zit nogal te trekken voor zover ik kan zien en je benen kukelen naar voren. Maar leuke pret met me pony foto's ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:44

Jha,je zegt het zelf,minder klemmen met je bene,blijf je ook beter zitten ;) je moet gewoon relaxt gaan zitten lekker acherover enzo. dat werkt het best,en zoek geen steun aan de teugels,maar pak dan een plukje maken l;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:45

foto 1 steek je je benen teveel af
foto 2 minder in de mond trekken
foto 3 handen lager
foto 4 zie ik geen hindernis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:45

Ik snap niet dat je deze fotos plaatst. Hier kan niet serieus commentaar op gegeven worden...
Op de eerste foto gaat er eigenlijk van alles fout en op de andere foto's kan ik het niet goed zien dus niet oordelen... en ik zie geen springfoto...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:46

Er is duidelijk te zien dat de pony er geen plezier in heeft, en terecht.
Je trekt veel te veel aan de teugels en je zit er helemaal niet goed op. Kijk eens even serieus naar de eerste foto; je benen heb je veel te ver naar voren. Tevens lijkt het of de pony gewoon heel hard aan het sjezen is. Totaal geen ontspanning, het lijkt wel of hij zijn rug wegdrukt zodat hij zijn hoofd in de lucht kan doen om aan jouw getrek te ontsnappen.

Edit. Tip: Neem alsjeblieft les, al is het op een manege.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:48

ik zie foto 4 nu wel, ik snap ook niet waarom je zulke foto's plaatst, hier kun je geen goede tips op geven.. en het ziet er bovendien niet echt leuk uit voor het paard!

sjeerloves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 18:48

Mensen , jullie hebben allemaal gelijk ..
Dit zijn pony's van een vriendin die er niet goed aan toe zijn ..
ik en mijn beste vriendin hebben ook de dierenbescherming gebelt. omdat deze pony van alles hebben ..
maar , ik wou even tips voor mijn zit zonder zadel .. omdat ik niet echt de beste zit heb ...

Alvast bedankt!:D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: rijden . reacties + tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:49

En weet je zeker dat je dit topic bij HAW wilt hebben?
Ik Tem.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:50

Nou ik zie anders alleen maar dingen die jij niet goed doet *klinkt misschien bot*
maar die pony is niks mis mee zoals hij er hier uitziet tenminste hij is niet te dun en zit goed in z'n vacht..
ook al zegt dit niet alles..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:50

sjeerloves schreef:
ik en mijn beste vriendin hebben ook de dierenbescherming gebelt. omdat deze pony van alles hebben ..
maar , ik wou even tips voor mijn zit zonder zadel .. omdat ik niet echt de beste zit heb ...

Als het zo is dat de pony's er niet goed aan toe zijn, wat ik betwijfel. Waarom ga je er dan op rijden? Dan werk je, helemaal met zulke rijkunsten, de pony nog meer de vernieling in. }:0

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:52

Sorry, maar het ziet er echt verschrikkelijk uit.
Die pony heeft het duidelijk niet naar zijn zin. En begrijpelijk.
Het ziet er ongecontroleerd en onvriendelijk uit.

Als je weet dat de pony's er niet goed aan toe zijn, ga je er toch ook niet op rijden? (crossen)
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 29-11-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:52

De TS is nieuw en laat gewoon foto's zien van de leuke tijden die ze met de pony's om haar heen meemaakt. Toen wij jong waren hebben wij dat soort dingen ook gedaan. Ik iig wel. Tuurlijk zijn niet alle dingen die ze doet slim maar dat kan ook anders gezegd worden.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:57

sorry hoor maar:
Arme pony..
die heeft het niet echt naar zn zin..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:58

Volgens mij is het niet de bedoeling om random meerdere fototopics te openen. Bovendien voldoet dit topic niet aan de eisen van HAW! Ik heb getemd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:59

Ik had het ook al gedaan. ;)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:05

zadel te ligt te ver naar voren, de neusriem zit zowat in zn ogen zo hoog zit ie en het bit zit ook te hoog (dacht eerst dat je te veel aan de teugels zat maar bij 1 vd eerste foto's zie ik heel iets een lijntje in de teugel, dus bit zit te hoog

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:10

sorry maar aan deze foto's is niet af te zien dat je al 8 jaar rijdt :o
zadel en hoofdstel zitten helemaal niet goed, je hangt in z'n mond en je houding is, vooral op foto 1, ook niet helemaal wat het zijn moet :o denk dat je beter rustig aan kan doen, ga dingen doen waar jij én de pony plezier in hebben! :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:17

Ik vind het er niet 'serieus' uitzien.
Heb het gevoel dat het alleen rondcrossen is etc.
Niks mis mee natuurlijk, zolang jullie beide er plezier in hebben.
Maar aan de hand van deze foto's lijkt het alsof de pony er niet heel veel plezier in heeft..

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:18

Je rijd al 8 jaar? :oo Ik dacht dat ik met mijn 8 jaar slecht reed..
Je moet veeeeeeel minder in de mondzitten, benen niet zo afsteken en kan zo nog veel mee opnoemen maar neem alsjeblieft zitles.. en als het lol met je knol is moet je paard er idd ookplezier in hebben zoals al gezegd is..
Laatst bijgewerkt door Vithou op 29-11-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:20

Ben het helemaal eens met wake_up. Lol met je knol mag, maar zorg dan dat je knol ook lol heeft en niet alleen jij.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:56

sjeerloves schreef:

*zucht diep* Voor zover ik zie, zien de ponys er prima uit, en wat Petite al zegt dan werk je er toch aan?
En hier kun je geen serieus opmerkingen over geven, zou eerst goed les volgen voordat je begint aan springen
alleen al. Want dit ziet er niet uit. Helemaal niet prettig om naar te kijken, en als je 8 jaar al rijd (wat ik betwijfel)
Kun je weten dat de pony dit ook niet prettig vind.

Ik lees trouwens ook in je profiel dat je niet serieus paardrijd, omdat je veel buiten op het strand rijd.
Dus zoals wake_up al zegt, werk eerst aan het plezier bij jullie beide.
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 29-11-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:58

Nou. Je beugels aan je voeten bij galop en zorgen dat je echt niet trekt of houvast zoekt aan je teugel zonder zadel, je trekt het hele bit door z'n mond. Houd desnoods een plukje manen vast. :)
Vind het ook hele stomme foto's waar amper reactie op kan worden gegeven. En ontzettend zielig voor de pony. Ben het eens met bovenstaande reacties, als ze het zo slecht hebben, moet je er niet op gaan rijden. En al helemaal niet op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Drrrassic op 29-11-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:00

tjongejongejonge........... ts is 12, laten we het vooral opbouwend houden mensen!!

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:01

ik wou even zeggen dat het volgens mij goed zou zijn als er serieus met deze pony gereden werd
't ziet er een keileuk beestje uit om mee te rijden maar hij vind het zo te zien zelf niet echt leuk (: