De Jazz onder het zadel ( foto's van maand geleden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:10

Sjuimpje schreef:
Ziet er goed uit!

Btw,
of je gelijk zonder longe kan wegrijden is natuurlijk afhankelijk van het paard, de 1e keer op mijn Grib heb ik ook zonder longe gereden, maar de 2 keer daarop was hij wat ril en heb ik hem nog wel even aan de longe gehouden.
De meeste houd ik de 1e dag wel aan de longe, na een minuut of 10 laat ik die losmaken. Maar dat hangt dus echt van het paard af, ik heb er ook 1 gehad waarmee ik de volgende dag alleen naar het bos reed, langs de weg...


Misschien een domme opmerking; maar zo maar langs de weg in je uppie, zonder dat het paard verkeersmak is Verward Is dat lef hebben of levensmoe zijn? Het lijkt mij nogal gevaarlijk.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:31

Nee hoor, als je het dier vanaf zijn geboorte kent weet je wat je kan verwachten. Ik weet niet of ik het nu weer zo zou doen, maar dit was echt een super braaf dier, en nog hengst btw.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:33

Ik wordt lichtelijk levensmoe van alle mensen hier die vragen of anderen levensmoe zijn,... *LOL*

Enne Pipo, tja arabier, niet zo letterlijk opvatten, is meer een voorbeeld. Bijna ieder jong paard is iel, vooral als ze groot zijn. Hoe groot issie eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:51

Ik val je er niet op aan hoor!! Moest er wel om lachen, omdat ik altijd een vrij uitgesproken mening over arabieren heb.

Ze is 1.68 ong, en groeit flink sinds ze aan de slag mag!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:59

Arabieren, zal niet snel gebeuren of ik ga die nog eens zadelmak maken, ook niet zulke beste ervaringen mee. Ook al lag het voornamelijk aan de hulp aan de longe.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:01

IK maak alles zadelmak aan de longe, sommige kunnen na een paar minuten wel los maar voor de zekerheid altijd een longe eraan.
Btw de opmerking dat het belastend zou zijn slaat nergens op want voordat je erop gaat zitten zijn ze al een aantal keer aan de longe geweest. Die enkele keer onder het zadel aan de longe zal echt niet schadelijk zijn hoor.

Verder vene over Simoon, vind het een heel leuk paard die spectacualir in de benen is!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:06

aan de longe met een goede longeur, als je die niet bij de hand hebt kan je idd beter meteen los.
mooi beestje hoor en dan te bedenken dat ze zometeen meer spieren krijgt en nog beter gaat bewegen. Moet je zuinig op zijn veel uscces tijdens de pavo cup.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, purny en 61 bezoekers