Als Buster zo onder het zadel loopt op de keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:16

Buster schreef:
Lydia: volgens mij kunnen wij wel eens gaan synchroon-rijden (of hoe je het ook schrijft)!
!)


Ja lachen Haha! Bunny is ook zo gek op water Btw!!! Ik spring met Bunny zo 70 cm, als ze zin heeft! Schijnheilig
Ik vind dit ook echt niet zielig hoor, ik beodel bij shets heeft niemand het daar toch ook niet over?

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:39

ow mijn shet (80 cm hoog)heeft er ook veeeeel lol van als hij mag races, desnoods met mij erop... Ik denk dat ik hem ook maar op de keuring ga rijden, maar dan wil ik ook springen (een metertje ofzow) en goed dressuur (Z ofzow)
Okee, ik ben misschien een beetje aan het dromen..... jij volgens mij ook, als je verwacht dat niemand je giga hard uitlacht op die keuring.

Ik vind het niet zielig voor de pony, hij kan je vast wel houden, maar je zet jezelf wel enorm hard voor schut!

Nou ja... Succes in ieder geval en ik blijf hier nog ff krom liggen van het lachen!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:41

peppertje schreef:
ow mijn shet (80 cm hoog)heeft er ook veeeeel lol van als hij mag races, desnoods met mij erop... Ik denk dat ik hem ook maar op de keuring ga rijden, maar dan wil ik ook springen (een metertje ofzow) en goed dressuur (Z ofzow)
!


Ehm what's your point Verward

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:42

Avanti schreef:
Ik vind dit ook echt niet zielig hoor, ik beodel bij shets heeft niemand het daar toch ook niet over?


Het gaat hier niet over het feit of dit wel of niet zielig is voor het paardje, maar of je zo op een keuring kan verschijnen. Op de vorige pagina's is al gezegd dat dit prima kan als je lekker recreatief door het bos wil hobbelen ofzo. Niemand heeft het verder over zielig of niet. Het is gewoon geen gezicht. Tja als het een al afgesproken weddenschap is zou ik ook wel gaan, van een beetje voor banketstaaf staan ga je niet dood *LOL*

Waarom rij je thuis eigenlijk zonder bit? op de keurig moet dat ook. Als hij het bit met buitenrijden en dekken asocieerd is de enige manier om dat weer af te leren, veel met een bit rijden zodat hij dat als normaal gaat zien.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:45

missy_m"]
[quote="Avanti schreef:
Ik vind dit ook echt niet zielig hoor, ik beodel bij shets heeft niemand het daar toch ook niet over?


Het gaat hier niet over het feit of dit wel of niet zielig is voor het paardje, maar of je zo op een keuring kan verschijnen. Op de vorige pagina's is al gezegd dat dit prima kan als je lekker recreatief door het bos wil hobbelen ofzo. Niemand heeft het verder over zielig of niet. Het is gewoon geen gezicht. Tja als het een al afgesproken weddenschap is zou ik ook wel gaan, van een beetje voor banketstaaf staan ga je niet dood *LOL*

Waarom rij je thuis eigenlijk zonder bit? op de keurig moet dat ook. Als hij het bit met buitenrijden en dekken asocieerd is de enige manier om dat weer af te leren, veel met een bit rijden zodat hij dat als normaal gaat zien.
[/quote]

Heb anders een paar van deze opemrkingen gehoort:
beestje heeft wel plezier, maar het is niet fijn voor hem. Echt niet.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:45

Avanti"]
[quote="peppertje schreef:
ow mijn shet (80 cm hoog)heeft er ook veeeeel lol van als hij mag races, desnoods met mij erop... Ik denk dat ik hem ook maar op de keuring ga rijden, maar dan wil ik ook springen (een metertje ofzow) en goed dressuur (Z ofzow)
!


Ehm what's your point Verward
[/quote]

Dat het er dus niet om gaat hoe leuk de pony het vindt... Maar om hoe ernstig je zelf voor schut kan lopen als je dat doet! Mijn shet heeft het ook wel naar zn zin als ik erop zit, maar als ik me ga bedenken dat ik op hem zit met een keuring, dan lig ik werkelijk onder mn bureau van t lachen!
En dat doe ik dus nu ook om Buster!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:59

Avanti schreef:

Heb anders een paar van deze opemrkingen gehoort:
beestje heeft wel plezier, maar het is niet fijn voor hem. Echt niet.


hmm daar heb ik dan flink over heen gelezen geloof ik Haha!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 10:40

Voor de zoveelste keer: ik vind het niet erg om voor l*l te staan, echt niet!

En de vraag in dit topic was niet of ik zo op een keuring kan verschijnen, ik weet hoe het er normaal aan toe gaat, maar het is gewoon voor het plezier, dus daar is allang geen discussie meer over

(eigenlijk ging de vraag over een oplossing voor de beugels, maar daar heeft letterlijk iedereen overheen gelezen...)

missy_m schreef:
Waarom rij je thuis eigenlijk zonder bit? op de keurig moet dat ook. Als hij het bit met buitenrijden en dekken asocieerd is de enige manier om dat weer af te leren, veel met een bit rijden zodat hij dat als normaal gaat zien.


Buster kan ook thuis perfect met bit rijden, alleen stel ik hem dan teleur als we alleen rondjes rijden, en niet het bos ingaan ofso, en dan moet je 'm eens sip zien kijken; zielig! Maar hij doet niet moeilijk over het bit ofso; integendeel dus juist (gaat nog extra-enthousiast lopen!)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:22

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind dit gewoon DIEP TRIEST EN ZIELIG staan!!!!!!!! En dat zeg ik niet snel van iets of iemand, maar dit gaat mij in ieder geval te ver. En het is allemaal leuk en aardig dat je Buster zelf gefokt en ingereden en dat soort dingen hebt gedaan, maar op een gegeven moment wordt het toch tijd dat je te groot voor zo`n beestje wordt!! Koop aub een groter beest ofzo, kweenie!
En als ie inderdaad zo mensenschuw of wat dan ook is, dan moet je misschien afvragen of er tijdens het grootbrengen niet het een en ander fout is gegaan?? Hint....

Tja, als ik je zo in het echt zag, op keuring of onderlinge wedstrijd of wat dan ook, dan zou ik heel erg hard moeten lachen denk ik. t ziet er gewoon niet uit, sorry... Arme pony...!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 12:43

Koortje: als eerste voor jou een hint om toch alles ff te lezen

Koortje"]
Koop aub een groter beest ofzo, kweenie!
[/quote]

Ik rijd op van alles, groot en klein.

[quote="Koortje schreef:
En als ie inderdaad zo mensenschuw of wat dan ook is, dan moet je misschien afvragen of er tijdens het grootbrengen niet het een en ander fout is gegaan?? Hint....


Dat is dus niet zo gegaan; zoals ik al eerder schreef heb je niet altijd alles zelf in de hand. Buster was anders gewoon naar de slacht gegaan ofso, omdat ik er zelf geen plaats voor heb. Zonde van het beessie...
En als je van anderen afhankelijk bent kan er iets misgaan tijdens het grootbrengen ja, maar ik heb er ook alles aan gedaan dat zoveel mogelijk te voorkomen, anders was Buster nu zowieso niks anders als slachtrijp geweest, en dat zeg IK niet snel van paarden.

Indiana

Berichten: 113
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Over/ijssel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:48

Koortje: lees mijn stukkie dan ff, alle aspecten die jij hier noemt staan daar zo ongeveer in...!

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:53

Amen koortje, ietwat bot verwoord maar zeker wel de waarheid!

Op een gegeven moment is er een grens bereikt waar je over moet stappen op een grotere pony/paard. Die grens heb jij al lang en breed overschreden!
Laatst bijgewerkt door Caira op 15-05-03 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:54

ik vind het dus nie zielig

okey er zijn veel beter combinaties maargoed
haar voeten komen dus ongeveer 10 cm onder buster uit
als hij hij nou een D-pony was geweest en daar warne iemand voeten onderuit gekomen dus ook 10 cm dan is het dus opeens minder erg

en het ziet er ook veel 'erger' uit omdat ze best een lang bovenlijf heeft en buster niet echt een lange nek ofzo

da vind ik

Indiana

Berichten: 113
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Over/ijssel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:55

irish_lady schreef:
Amen koortje, ietwat bot verwoort maar zeker wel de waarheid!


Kan je iets specifieker zijn?
Wat is daar allemaal 'de waarheid' van?

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:57

voor het gezicht kan ut dus eigenlijk nie

in theorie wel maar in praktijk dus nie

grrr kom nie echt uit mun woorden Boos!

Hobbelpony

Berichten: 184
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:57


Bas_Goliath

Berichten: 114
Geregistreerd: 02-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:59

Het ziet er niet uit
Maar het werkt wel!

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:10

Tja het ziet er niet uit maar goed
ik zie bij ITP zo vaak mensen op kleine shetjes rijden en die kunnen zo meelopen en daar word allemaal van gezet ooooh wat leuk wat schattig Bla Bla Bla dus ik vind sommige reacties van dat dit zielig is een beetje raar om te zien want dit word echt niet bij die andere mensen geschreven die op die kleine shetjes rijden.

Verder ga je voor de lol mee doen dus ik zal zeggen veel plezier, want dit is echt je eigen keuze.

En Buster vind ik erg mooi lopen

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 14:57

Nog steeds thanx to iedereen die leuke reacties plaatst!
Die raken me wél!

irish_lady schreef:
Op een gegeven moment is er een grens bereikt waar je over moet stappen op een grotere pony/paard. Die grens heb jij al lang en breed overschreden!


Ik ben ook al lang en breed overgestapt hoor...
Al lang voordat Buster geboren werd...
Maar ik zal m'n paarden nooit verkopen; ook eigenschap van Vaquero-cowboys, kunnen veel paardenmensen in Nederland wat van leren!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:06

sorry dat ik het zeg, ik vind het ook schandalig, er zijn zat kleine meidjes die goed zat kunnen rijden, laat die er op zitten , als je zo op de keuring gaat rijden , weet ik zeker dat je heel wat over je heen krijgt, en terecht!

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:16

Citaat:
ik zie bij ITP zo vaak mensen op kleine shetjes rijden en die kunnen zo meelopen en daar word allemaal van gezet ooooh wat leuk wat schattig Bla Bla Bla dus ik vind sommige reacties van dat dit zielig is een beetje raar om te zien want dit word echt niet bij die andere mensen geschreven die op die kleine shetjes rijden.



Nou ik heb anders laatst wel mijn reactie gegeven op het rijden van een shetlander .
De ruiter was immers 1.70 lang.(ben zelf ook zo lang)

Ik heb eerlijkk mijn mening gegeven en gezegd dat zo'n kleine pony het echt niet prettig vind zo'n lange slungel mee te slepen.

Maar dat werd niet erg op prijs gesteld.

Kijk dat je er voor de lol een keertje op gaat zitten voor een geinige foto of ik melige dag , nou ja okay. Maar echt rijden, nee.

Ik denk dat vele maar gewoon zeggen dat ze het leuk vinden om geen commentaar te krijgen van anderen.
Je moet gewoon eerlijk voor je mening uitkomen, anders houd je je zelf maar voor de gek.

Dus nogmaal over het rijden van deze pony: Ik sluit me aan bij KOORTJE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:32

Een oplossing voor de beugels? Dan zou ik je toch vertellen om dit beestje niet meer onder het zadel te rijden. Er zijn idd grenzen. Misschien kan deze pony je nog wel houden maar je zit hem behoorlijk in de weg met je lengte en dat is belemmerend voor zijn bewegingen.

Jij roemd zo over die geweldige bewegingen maar ik zie een pony met veel knie-actie, weggedrukte rug en een heel kort achterbeen. Bij iedere wending haal jij met je lange bovenlijf je pony uit balans. Je pony zal dat compenseren door korter te gaan lopen.

Vergelijk het maar met een stukje rennen met je nichtje van 2 op je schouders. Tuurlijk kun je die houden maar je bent wel meteen uit balans als je links of rechtom gaat.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 16:56

Buiten het feit of het wel of geen goed idee is om aan de keuring mee te doen, vraag ik me af of je wel mee MAG doen.
Bij het NWPCS mag je boven de 18 jaar alleen rijrubrieken rijden op grote maat pony's en cobs.
Ik weet niet of er op de keuring in Itterbeck andere regels zijn? (heb met m'n stomme kop het vraagprogramma weggegooid )

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 10:40

Het enige wat ik hier op wil zeggen is:
Dat er commentaar op komt weet ik, dat is hetzelfde als je met zo'n pony aan de hand loopt men roept: spring erop, en als je erop zit het zielig is.

Met Buster doe ik van alles (zoals bij velen bekend is), om de afwisseling erin te houden. Rijden doe ik ook bar-weinig, maar nu die lui het voor de keuring vroegen iets meer.

En ik ben er wel mee eens wat Bas aanhaalde: die recreatie-ruitertjes die heel onregelmatig maar toch intensief willen rijden, dat is wél goed, want die maten kloppen tenminste... Verward

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:44

Cowgirl schreef:
Citaat:
ik zie bij ITP zo vaak mensen op kleine shetjes rijden en die kunnen zo meelopen en daar word allemaal van gezet ooooh wat leuk wat schattig Bla Bla Bla dus ik vind sommige reacties van dat dit zielig is een beetje raar om te zien want dit word echt niet bij die andere mensen geschreven die op die kleine shetjes rijden.



Nou ik heb anders laatst wel mijn reactie gegeven op het rijden van een shetlander .
De ruiter was immers 1.70 lang.(ben zelf ook zo lang)

Ik heb eerlijkk mijn mening gegeven en gezegd dat zo'n kleine pony het echt niet prettig vind zo'n lange slungel mee te slepen.

Maar dat werd niet erg op prijs gesteld.

Kijk dat je er voor de lol een keertje op gaat zitten voor een geinige foto of ik melige dag , nou ja okay. Maar echt rijden, nee.

Ik denk dat vele maar gewoon zeggen dat ze het leuk vinden om geen commentaar te krijgen van anderen.
Je moet gewoon eerlijk voor je mening uitkomen, anders houd je je zelf maar voor de gek.

Dus nogmaal over het rijden van deze pony: Ik sluit me aan bij KOORTJE.


Ja oke sommige zeggen dat het gewoon niet kan.
Dit zou ik ook nooit doen hoor maar het is haar keuze dus als zij voor gek wil staan tja kan je er weinig aan veranderen toch??