Nelson KWPN, Klaar genoeg voor de B??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Nelson KWPN, Klaar genoeg voor de B??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:31

Welkom allemaal,

Afbeelding

Nelson (vader is: Zuidhorn) is een 15 jarige KWPN ruin, ik verzorg hem al sinds 6 maart 2006.
Ik rijd hem jammer genoeg nog niet zo lang ongeveer een maand of 5.
Vandaag zijn dus deze foto's gemaakt.
Maar hou er wel rekening mee dat het een moeilijk paard is, met een verkeerd verleden.

Ons niveau is niet zo hoog gewoon B dus en we hopen zo snel mogelijk in deze klasse te gaan starten en dat zal van het voorjaar gebeuren. ik wil in januari aanmelden bij een vereniging zodat ik startkaart kan aanvragen.
De punten waar we tegen aan lopen is dat Nelson vaak erg sterk en tegen verzet gaat. En vandaag had hij weer van die kuren.
Nelson probeert vaak onder het werk uit te komen door onder me vandaan te lopen of te gaan kantelen.
Als hij iets moeilijk vind gebeurt dat ook. Maar dat is gewoon een kwestie van oefenen.
Wij zijn hier hard mee bezig maar het gaat wat moeizamer omdat ik zijn knopjes moeilijk kan vinden en ik hem erg onregelmatig rijd.

De punten waar ik sowieso aan moet werken zijn heel duidelijk namelijk:
- Voor me uit blijven kijken
- voeten naar voren ( lukt op een of anderen manier niet bij hem :o wie kan helpen?)
- Mijn handen meer dragen (word al veel beter :P)

Ik hoop dat jullie positieve punten hebben waar ik echt wat mee kan. Zodat het rijden nog leuker en fijner word voor ons allebei.
Nog 1 vraagje, vinden jullie mij klaar genoeg voor de B zodat ik kan starten???

mijn vorige topic was:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1131001
oke nu zal ik jullie niet langer bezig houden en gauw de foto's laten zien:

1)Losrijden
Afbeelding

2) drafje oppakken
Afbeelding

3) van hand veranderen
Afbeelding

4) mijn houding is bagger maar Nelson komt mooi van achteren
Afbeelding

5) middendrafje oppakken
Afbeelding

6) Te veel van voren gegeven maar wel mooi van achteren
Afbeelding

7) stappen, mag meer van achteren
Afbeelding

8)halthouden
Afbeelding

9) weer halthouden
Afbeelding

10) uitstappen
Afbeelding

nog paar foto's in een link:
11) halthouden van voor
http://94.100.114.158/762450001-762500000/762452001-762452100/762452088_5_-mpv.jpeg
12) halthouden 4-kant
http://94.100.116.19/762400001-762450000/762445901-762446000/762445932_5_bSIl.jpeg

Alvast bedankt voor het kijken en hopelijk tot de volgende keer.
En er volgt zo snel mogelijk een ITP topic!

Groetjes Patricia & Nelson

Glitter_

Re: Nelson KWPN, Klaar genoeg voor de B??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:35

Ik zou gewoon lekker beginnen!
Ziet er lekker ontspannen uit!

Misschien kun je beugels een gaatje langer doen.
Probeer veel overgangen te rijden dan komt zijn achterhand er meer lekker onder :D

Veeel succes met hem!
Leuk beestje!!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:36

Hartstikke klaar ervoor! Ziet er netjes uit! Achterhand is mooi actief. Kan geen commentaar bedenken. (zie trouwens van de foto's helemaal niet dat ie moeilijk is, dus dat heb je mooi voor elkaar)

Valt me alleen wel op elke foto op dat zn neusriem te laag zit O:) . Succes met de wedstrijden!

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:39

leuk paardje! :9
als ik het zo zie,
vind ik dat hij wel klaar is voor het B :j
ziet er gecontroleerd en ontspannend uit! :D

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:39

leuke combinatie !

ik denk dat jullie er wel klaar voor zijn hoor, probeer iets minder te gaan staan in je zadel (misschien was het ook net een foute foto)
makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :D
ziet er allemaal goed uit, jullie zijn klaar voor de B :D
heel veel succes en veel plezier

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:40

Je zet je handen behoorlijk vast, en je paard loopt ook aan de diepe kant. Dat wordt OOK in de B klasse niet graag gezien. handen rechtop, onderarmen zijn het verlengstuk van de teugel: dat moet 1 recht lijn zijn. Verder ziet het er best netjes uit.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:41

Het ziet er harstikke netjes uit! Je kan zo B starten hoor. Probeer wel je handen iets lager te houden. Voor het zicht ziet het er uit alsof jij hem omhoog tilt met je handen en dan ziet het er wat hangerig uit. Maar verder +:)+

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:56

wauw nog maar paar minuten online en al wat reacties hihi
hartstikke bedankt voor de reacties +:)+

@ O_FUN_
de beugels gaan liever geen gaatje langer, met halthouden zie je wel dat mijn beugels volgens mij wel lang genoeg zijn hihi, ik trek alleen mijn benen te veel op :P,

@ noekje
bedankt voor je reactie, hihi, maar hij is echt heel zwaar en moeilijk in de hand, soms trek ik het echt niet meer, maar hij was vandaag zeker fijner in de hand dan laatste tijd hihi,
de neusriem zit idd te laag, mijn vriendin heeft opgezadeld, maar ik had er wel eigenlijk naar moeten kijken, sorry is mijn schuld,

@ Suzanne__
Bedankt hihi, ik kan ook zeker niet wachten om echt op concour te gaan, maar vind het wel spannend ze zijn veel stenger dan met onderlingen of zonder startkaart wedstrijdjes he? :o,
stax word ik zo afgezeken voor de jury dat ik niet eens meer verder durf, ben daar wel bang voor, :o

@ efaa,
hihi ik ben mee aan het werk om minder te gaan staan, maar met middendraf is hij zo moeilijk te zitten en ga ik idd voor hem uitrijden hihi, probeer er aan te werken, maar is zo moeilijk :P

@MLoeser
Ik snap jou reactie helemaal en ben het er ook mee eens, ongemerkt zit ik op hem zo gespannen en mijn armen/handen gaan zich dan als eerste voordoen :(
Maar zoals jij zegt zijn eigenlijk mijn halthoud foto's dus mijn handjes te hoog?? :P, mijn intructrice zei altijd dat ik ze daar moest hebben boven de schoft, en armen recht?? :o,

@Magnummm
bedankt, ik heb echt zin om nu al B te starten hihi jullie zijn zo lief en positief,
ik ben aan de ene kant juist blij mijn handen zo hoog te houden, eerder reed ik naast mijn kont zeg maar, :o, maar dit is idd ook niet goed hihi zoals MLoeser ook al zei,

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 06:45

misschien een stom vraagje,
ik ben het eens gaan uitzoeken met mijn handen, waarom mijn instructrice mij het zo heeft aangeleerd, maar waarom ze nu eigenlijk naar beneden horen,
ik kon het niet vinden kwam er gewoon niet meer uit,
maar ben wel op de site gekomen van Anky van grunsven,
maar die heeft prescies hetzelfde als mij, en zei wint ook de olimpische spelen, wat doe ik dan anders of fout?

ff een voorbeeld: GAAT WEL OM DE HANDEN ! :o
Afbeelding

Afbeelding

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:09

Misty2001 schreef:
misschien een stom vraagje,
ik ben het eens gaan uitzoeken met mijn handen, waarom mijn instructrice mij het zo heeft aangeleerd, maar waarom ze nu eigenlijk naar beneden horen,
ik kon het niet vinden kwam er gewoon niet meer uit,
maar ben wel op de site gekomen van Anky van grunsven,
maar die heeft prescies hetzelfde als mij, en zei wint ook de olimpische spelen, wat doe ik dan anders of fout?

ff een voorbeeld: GAAT WEL OM DE HANDEN ! :o
http://admin.dressagedirect.com/uploads/images/bnHC3DOSWFYjhce1qbyI0Q/CDIO_Anky_van_Grunsven-Keltec_Salinerodd.jpg

http://94.100.113.215/762400001-762450000/762449201-762449300/762449210_5__rw6.jpeg

Ik vind met jou handen ook niks mis hoor!
Ik heb ze zelf ook zo!
En heb er nooit commentaar op gehad!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-10-09 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links gezet, geen foto's quoten!

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:51

Hoii,

Ik vindt het er netjes uitzien hoor, Nelson loopt mooi
actief. Ik vind dat je wel klaar bent voor de B ;)
Een verbeterpuntje is iets minder gaan staan in je zadel
maar je gaf al aan daar aan te werken :)

s6 verder!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 09:41

O_FUN_ schreef:
Ik vind met jou handen ook niks mis hoor!
Ik heb ze zelf ook zo!
En heb er nooit commentaar op gehad!

hihi
ik bedoelde ook niet zo aanvallend :o. ;(
ik vroeg me alleen af, of het dan echt fout is wat mijn instructrice mij heeft geleerd, ik heb geen les meer van haar, ben momenteel een maand lesloos hihi, ga vandaag eem bellen naar Peter meerstra :D

hihi,
maar als jij nooit commentaar hebt gehad, en anky zelf ook zo rijd, wat is dan goed of fout? :P, hihi
zijn en blijven altijd discussies denk ik, maarja

bedankt voor je hulp !!

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:45

Wat een mooi paard, leuke kleur :)
Over je handen. Je onderarmen moeten in het verlengde liggen van je teugels. Dus dat je van de bitring via de teugel, via je onderarm een rechte lijn kan maken tot je elleboog. Dus op die halthoud foto heb je je handen te hoog. En is de 'lijn' geknikt.
Verder vind ik het er netjes uitzien, zeker B klaar. Maar ik ben geen wedstrijdruiter ;) dus ik weet niet of je veel hebt aan mijn mening.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:05

Ziet er erg netjes uit hoor! Fijn plaatje!
Ik denk dat jullie zeker goede punten zullen rijden in de B!
Het enige waar je misschien wat op kunt letten is het hol trekken van je rug, maar is bijna niet noemenswaardig hoor. Top!

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:36

Volgensmij ziet dit er wel goed uit!
Ziet er iig wel ontspannen uit!
Ik zou gewoon B starten, en je ziet wel hoe het gaat!

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:46

Ik vind het er ook heel netjes uitzien hoor! Ik zou zeker starten!!!
Ik vind ook niet dat je op de foto's kan zien dat het een moeilijk paard is. Knap gedaan! Zeker als hij een vervelend verleden heeft.... dat is echt lastig..

Mbt je handen; ik vind het wel meevallen, hoor! Maar het blijft altijd lastig waar je ze nou precies moet houden...

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 13:04

bedankt voor alle reacties, hihi

hij is echt zeker moeilijk, maar ik denk met een jaartje verder dat ik er heel anders over denk, dat ik dan echt denk van tjonge jonge wat deed ik toen moeilijk, naja ik hoop in ieder geval dat dat gebeurt :P, hihi
hij heeft in zijn leventje nog maar 3 dressuurproefjes gelopen toen hij 4 was ( was in 1 weekend ) en toen allemaal 1e geworden, maar daarna noooit meer een dressuurproef gedaan, dus ik ben zeker trots dat hij al zo braaf de dingen oppakt van het dressuur, hihi, tuurlijk zal hij vroeger wel L of M dingen geleerd te hebben maar nooit waar kunnen maken op wedstrijd, en ik ben zelf meer een dresssuurtype, dus ik hoop met hem ver te kunnen komen :D,

pippieenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:47

Mooie combinatie zijn jullie en zeker B waardig. Je houdt je handen op de goede plek alleen wordt het zgn omlaagtrekken algemeen geaacepteerd, je kan alleen met je handen op je knien niet sturen en met gestrekte arm geen fijne verbinding met de mond houden. Je houding ziet er verder ook goed uit. Het zou kunnen helpen om je voeten iets verder in de beugels te houden en je been los te laten hangen. Als je tenen in de beugels staan is je balans minder goed en draai je je tenen sneller naar buiten dan naar binnen. De beugel hoort onder de bal van je voet dat is even wennen maar je zal zien dat dit veel fijner rijdt. Lekker starten en veel plezier

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:52

Jaaaa!
Ik snap niet dat er mensen zijn die zulke foto's plaatsen en dan ook nog gaan vragen of de combi klaar is voor de B :+
Het is B, geen Z, in de B hoef je alleen maar te laten zien dat je paard netjes aan de hulpen staat, doet wat jij zegt en als het even kan ook nog mooi in aanleuning loopt, dat punt ben jij zo te zien allang voorbij. Als je kunt wijken en een stapje achterwaarts kun je ook al wel een L proef rijden.

Ik zie trouwens niet wat er mis is met je handen? Ze zitten waar ze horen, echt niet te hoog hoor, als ze op gelijke hoogte als de schoft zitten heb je ze juist te laag.
En je hebt een keurige zit, valt echt niks op aan te merken.

Ik zou zeggen; gauw die startkaart aanvragen en puntjes pakken, voor je 't weet zit je in het L.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 17:20

@ pippieenco
Wat een geweldige tip, ik rij idd op mijn teentje, op één of anderen manier fijner, maar daardoor heb ik ook altijd mijn beugels scheef staan, :P, zie je wel op foto 11 :P
ik ga er morgen gelijk mee aan de slag, THNX

@ anneliesdj
Ik snap ook wel die vraag komt vaak in beeld, ik heb het zelf ook door, maar toch vraag ik me altijd af, of ik er dan ook daadwerkelijk klaar voor ben, want ik kan wel ja zeggen maar als iedereen tegen is, les ik liever nog door tot het voor de anderen ook 'klaar' uitziet snap je? :o,
hihi ik ga idd gauw mijn startkaart aanvragen hihi,

ik heb er echt zin in gekregen, door al die leuke en fijne tips, wil ik er echt tegen aan,

bedankt allemaal

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:22

Ziet er wel goed uit om te gaan starten.
Jij kunt het, ik ben er van overtuigt.
Maar het paard heeft inderdaad ook de tijd nodig om goed aan jou te wennen, want hij is niet goed doorgereden geweest.
Zorg dat hij lekker nagevelijk word en dat hij jou niet op de hand gaat vastzetten omdat hij sterk is.
Als hij gaat kantelen kun je hem een keer met een halve ophouding met de binnenhand om hoog halen en weer nageven.
Binnenhoefslag gaan rijden om hem goed recht er tussen te krijgen.
Beetje stelling naar buiten en dan weer rechtuit rijden.
Of op de volte stelling buiten en dan weer juiste stelling zodat hij de schouder ook goed meeneemt.
Foto 6 Bovenbeen laten afrollen en niet gaan knijpen met je zit.
Is het zadel nog goed moet het niet een beetje opgevuld worden aan de achterkant.
Het talent heb je. 8-) +:)+ :wave:

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:38

elsss !!!!!!
bedankt :D

hihi vind altijd weer leuk jou reacties te lezen hihi elke keer weer een verrassing :D

bedankt voor je tips, ga er zeker wat mee doen,
en idd het zadel moet opgevuld worden maar eigenaar doet er niets aan, :o, ze weet het wel, maarja het kost haar geld terwijl ze er niets aan heeft, key geef haar gelijk, maar ruggetje van hem is erg gevoelig :o,
ik zal het haar nogmaals een zeggen,
THNX

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:24

Netjes!!! Ziet er fijn uit, mooi actief en je hebt een nette houding. Probeer alleen je been nog net wat langer te maken.
Klaar voor de B!
Succes!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:55

bedankt, :D,
ik ga er zeker aan werken met mijn benen :D,
thnx

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:40

Ik vind t er netjes uitzien en uitgaande van de foto's zeker klaar voor de B!
Ik zou zeggen begin er gewoon lekker mee en blijven oefenen :-)