Aaron (Haflinger) @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Aaron (Haflinger) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:21

Hallo Bokkers!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik en aaron een topic hadden hier op bokt, En dat helemaal in de dressuur.
Aaron is een 12 jarig haflinger ruin, waarmee ik sinds Augustus 2008 mee ben begonnen met trainen. Aaron heeft eigenlijk 11 jaar lang op het land staan zich dik te eten en hierdoor was hij ook niet echt de dunste. Hij is al heel wat afgevallen! Ook werd Aaron alleen soms gepakt om een stukje te crossen en meer eigenlijk niet. Na ruim een jaar trainen is dit er uit gekomen!
Ook had ik nog een vraagje, hoe denken jullie over mij en aaron? Zouden wij B startklaar zijn?

Tips zijn altijd welkom, maar hou het wel vriendelijk.
Puntjes;
Tenen
Handen lager
Voor me kijken!
LET OP!
Ik heb reacties over mijn houding gekregen, ik kan mijn benen niet langer maken want ik heb een afwijking aan mijn Benen, waaronder me knieen en Enkels in het speciaal. Hierdoor heb ik ook moeite om me voeten naar binnen te draaien, en dat mijn tenen soms iets te ver naar buiten staan. Ik ben allang al blij dat ik weer paard kan rijden. Dit is een reden waardoor mijn beugels misschien korter zijn dan normaal. Ook heb ik schouder klachten waardoor ik niet mijn schouders vergenoeg naar achter kan doen.
Tijd voor de foto's!
De foto's staan Btw niet op volgorde!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot nog een spring foto'tje
Afbeelding

En nog eentje omdat hij zo leuk is.
Afbeelding

Commentaar is welkom maar hou het wel vriendelijk!

Groetjes.
Laatst bijgewerkt door liz op 07-10-09 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:24

als eerste wat een prachtige halflinger heb je

om het kort te zeggen of sommige foto,s met zijn hoofd te dicht bij de borst en je voeten liggen je ver naar achter

kort maar kachtig zullen we maar zeggen

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:25

*\o/* UURRNIEE.
ik vind jullie wel start klaar hoor, alleen zou ik even niet meer bitloos gaan.
En ook niet met andere bit, alleen met deze.
Als jij ga starten start ik ook :D
xx

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:28

Leuk paardje!
Ik vind hem alleen op sommige foto's wat opgekropt lopen, maar dat kan net een moment opname zijn.
over je houding: je moet idd wat meer naar voren kijken en op je tenen letten;)

liz

Re: Aaron (Haflinger) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:29

Hij heeft ook een erg kort nekkie, dus het is heel moeilijk om hem niet te diep(opgekropt) te laten lopen, maar toch weer nagevelijk. Het is iedere keer weer een beetje zoeken.
Zijn wij start klaar?

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:30

Daar ben ik niet zo'n expert in helaas. Maar ik vind het er wel goed uit zien:D

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:31

als je extra goed let op je houding wel

weet hoe irritant het kan zijn als je paard snel te diep loopt had ik ook met mijn fries die had zijn hoofd onderhand tegen de borst aan zodra ik haar aan het werkt zette heel irritand

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:31

Heey, het ziet er netjes uit,
alleen probeer je tenen nog een fractie naar binnen te draaien.

Ook mag je haf zijn neusje er soms wat meer uit. Hij loopt nu op sommige foto's achter de loodlijn, en dat is zonde ;)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:36

Sorry dat ik het zeg, mar je zit echt als een zoutzak op je paard. Ja mag je handen meer dragen, beugels een gaatje langer, je benen vanuit je heupen langer maken, je rug rechtop, schouders ontspannen en je hoofd rechtop, niet naar beneden kijken.

Als je je houding verbetert, zul je zien dat je paard daar positief op zal reageren. Je hebt een leuk paardje!

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:37

Leuke foto's wel, jammer dat sommige wat bewogen zijn :)
Verder heb je al wel veel met hem bereikt in 1 jaar tijd ;) Super!
Je zie ook wel dat hij 't leuk vindt om te werken :P
Mooie Haflinger is 't ook.. ik vindt hem niet overdreven dik :o

Zelf zou ik je de puntjes geven:
- Schouders nog iets naar achteren te doen, waardoor je nog rechter zit.. Zit in 't begin helemaal niet lekker.. Maar is wel netter ;) en je handen niet hou zo als je piano speelt :o
- Opletten dat je af en toe niet je hakken optrekt, en tenen naar binnen richten :o
- Zorgen dat je hem niet teveel in de 'krul' laat lopen.. Hij loop dus iets achter de loodlijn :o
- En indd, naar voren kijken.. Probeer je paard te voelen, waar hij heen gaat en hem vertrouwen ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:45

Leuke haf! :)
Het ziet er al heel netjes uit hoor! Wat mij opvalt is dat hij wat diep / te rond loopt van voren. Is hij erg zwaar zo in de hand?? Ik zou proberen hem wat meer te activeren zodat je hem daardoor minder laat "duiken". Met je hand ( en been natuurlijk ) kleine ophoudinkjes maken en veel overgangen rijden.
Verder zou ik wat werken aan je houding.
Probeer wat meer voor je te kijken waardoor je al wat rechter zal gaan zitten. Probeer wat losser te zitten in je schouders en probeer je been wat langer te maken.
Wat ik zo op deze foto's kan zien ben je wel B waardig, alleen mis ik de galop. En onthoud: een proef rijden is altijd anders dan dat je thuis traint :P Valt ineens best tegen om alle oefeningen achter elkaar moet rijden!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:50

Ik hoop dat iedereen dit heeft gelezen?
LET OP!
Ik heb reacties over mijn houding gekregen, ik kan mijn benen niet langer maken want ik heb een afwijking aan mijn Benen, waaronder me knieen en Enkels in het speciaal. Hierdoor heb ik ook moeite om me voeten naar binnen te draaien, en dat mijn tenen soms iets te ver naar buiten staan. Ik ben allang al blij dat ik weer paard kan rijden. Dit is een reden waardoor mijn beugels misschien korter zijn dan normaal. Ook heb ik schouder klachten waardoor ik niet mijn schouders vergenoeg naar achter kan doen.

Aaron is heel zwaar in de hand, naja zwaar/sterk wat je voor verschil wil j ehebben. maar als hij eenmaal door ze sterke punt heen loopt, loopt hij dus zo.. ik moet hier nog een tussen weg in vinden, maar dat gaat nog denk wel even duren

Ik en Aaron oefen zo af en toe is een proefje, dat gaat opzich best wel redelijk vind ik.

Klopt dat je de galopt mist, de batterijen van me fototoestel waren op.
Volgende keer zal ik die er ook bij doen!

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:57

Okaay, gelezen :).. was alleen al aandachtspuntjes bedoeld bij mij hoor ;).. Snap 't ook wel als 't niet lukt! Maar dat stond er eerst niet bij :o.. Anders had ik er wel rekening mee gehouden natuurlijk ;)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 22:59

klopt, op het moment dat jij je reactie zette, was ik dat aan 't typen. maar voor de persoon onder jou stond het er wel bij. ;)

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:09

Ow Okaay :D.. Heeft Aaron voor dat jij op hem ging rijden, alleen maar op de wei gestaan.. Is er toen nooit op hem gereden?!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 23:11

Bij de vorige eigenaar is er wel op gereden want hij was al zadelmak toen ik hem kreeg. Maar ze hebben nooit serieus, dressuur of springmatig gereden. meestal gewoon stukje lopen of bos of duinen in of iets anders. Hij kon in het begin ook alleen maar crossen en moest hem daarom ook Heel erg in houden. Dat leert hij nu beetje bij beetje steed meer af! Daar ben ik wel ontzettend blij mee want ik kon eerst niet eens normaal rustig draven met dat beest.
In me profiel staan ook foto's van voorheen. Daar zie je wel het verschil, met hoe dik hij bijvoorbeeld was.

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:25

Staan ook zeker leuke foto's tussen :)
Je heb er echt veel gemaakt.. Ach, is alleen maar leuk straks ;)
Hihihi.. ik maak van een vriendin van mij en der Haflinger
Ook regelmatig foto's ;).. Altijd leuk om terug te kijken..
En te kunnen zien hoever je bent gekomen..

Ik heb ook een tijdje een merrie-Haflinger van 15jr verzorgt..
Die was ook gewoon te dik eigenlijk :o..
Heb haar 2 tot 3x in de week gereden en de eigenaresse ook nog 1 of 2x
Maar kreeg er voor me gevoel ook niks af!
Die kon echt alleen maar aan eten denken.. die at zelf der stro op
Als der hooi enzo op was!
Ze is helaas verkocht, en staan nu ergens in Friesland

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:29

Ja kan foto's van mij oude verzorg Haflinger zien op me profiel :)
Misschien is 't leuk als je je even voorstel op 't Volwassen Hafmutsen topic?! ;)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 07:32

Ja, ik zag het!
Leuke haflinger hoor, en jamer dat ze verkocht is.
Bij aaron dacht ik ook dat ik er niks afzou krijgen, en dat dat ook zowat niet ging. MAar als ik foto's van nu zie en een jaar geleden, zie je toch eigenlijk best wel wat verschil!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:37

liz schreef:
Hij heeft ook een erg kort nekkie, dus het is heel moeilijk om hem niet te diep(opgekropt) te laten lopen, maar toch weer nagevelijk. Het is iedere keer weer een beetje zoeken.
Zijn wij start klaar?

Vind ik zo op de foto's best meevallen, gewoon een normale haflingernek :D
Je zou hem (zoals al door meerdere mensen is gezegd) wat meer moeten activeren en je hand meer dragen, daarin misschien kleine ophoudingetjes geven als hij sterk wordt en dan komt ie verder vanzelf wel.
Ook zou ik echt proberen goed aan je houding te gaan werken, ook al is dit misschien moeilijk met je afwijkingen, een nette houding is natuurlijk wel het belangrijkst (vooral als je wedstrijden wilt gaan rijden) :)
Denk wel dat jullie startklaar zijn (voor de B natuurlijk),
als je verder zou willen komen moet je natuurlijk nog wel even hard werken...
Ik vind jullie een leuke combi dus dat gaat vast wel lukken
Succes alvast ;)

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 15:09

@ Melody93; Bedankt voor je reactie! dit is nou een tip waar ik echt ook wat aan heb.

Ik wil eigenlijk niet persee dressuur matig wedstrijd rijden, ik ga vooral voor het springen.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:21

Dat is ook de bedoeling van een @ work topic toch :D

Als je springwedstrijden wilt gaan rijden kom je er wel.
Eerst even een winstpuntje scoren in de dressuur, dan mag je springen.
Wel zou ik dan even aan je springhouding gaan werken (je moet je knieën meer in je zadel drukken, je been recht houden, meer met je kont uit je zadel komen ipv staan en iets meer meegaan met je pony boven de sprong, probeer je hand meer naar voren te houden en niet omhoog te trekken, laat je hand anders rusten op zijn hals zodat je boven de sprong niet in zijn mond zit)
Ik weet het, 't is heel moeilijk, heb ik zelf ook moeite mee, maar vind het toch wel een must dat je springhouding in orde is voordat je springwedstrijden gaat starten (met een slechte springhouding kan je je pony al snel belemmeren tijdens het springen).
En denk er ook aan dat je in de klasse B (springen) vaak ook op stijl word beoordeeld, en dan kom je natuurlijk wat beter uit met een nette houding :D
T'is natuurlijk maar één foto, dus dat kan ook een momentopname zijn, maar probeer er echt aan te werken. Een paar lesjes nemen zou ook erg kunnen helpen :)

Nogmaals, succes :o

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 16:48

Ja het klopt, de andere foto's waren te vroeg genomen. En dit was meer een soort van nood sprong. maar vond 't wel een leuk foto'tje dus dacht ik doe die er gewoon even bij!
In me profiel staan meer dressuur en spring foto's door 't jaar heen.
Bedankt voor de tips! :D

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:52

Ziet er goed uit! je hebt een mooie verbinding. Je moet alleen je kin omhoog doen, dus kijken waar je heen gaat. Dat zou het plaatje helemaal afmaken. De rest geef je zelf al aan. Een B-proefje kan je makkelijk aan;) Succes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:57

Ouwe schreef:
Sorry dat ik het zeg, mar je zit echt als een zoutzak op je paard. Ja mag je handen meer dragen, beugels een gaatje langer, je benen vanuit je heupen langer maken, je rug rechtop, schouders ontspannen en je hoofd rechtop, niet naar beneden kijken.

Als je je houding verbetert, zul je zien dat je paard daar positief op zal reageren. Je hebt een leuk paardje!

Net als TS aangeeft, ze heeft problemen m.n. klachten in schouders en afwijking aan haar benen! Eerst iets beter lezen a.u.b. Ik vind het er netjes uitzien alleen kijk je bij sommige foto's naar beneden?