Karlijn is een 4-jarige Appaloosa (ster)merrie met een ontzettend pittig karakter, ze was deze dag erg aan het zoeken naar iets om spanning op te maken en als het even kan er vandoor te gaan. Ons aller grootste probleem is de galop, ze spant hier, gooit haar hoofd in de lucht, valt volledig uit elkaar en is niet vooruit te branden ofwel rampenplan dat we met veel korte stukjes galop meepakken proberen op te lossen.
Dit is 6e keer dat ik op haar rijdt dus we zijn nog wel een beetje aan elkaar aan het wennen maar tot nu toe klikt het wel en stap ik er elke keer weer met plezier op. Ook op de dagen dat ze narrig is en het wat minder gaat zoals vandaag. We zitten uiteraard nog op B-niveau te hobbelen, ik heb elke maandag les dus we werken samen hard om vooruit te komen.
Owja, reden voor de martingaal is de heftige galop geeft me gewoon net een wat veiliger gevoel x). Ook zit ze daarom voor zo mooi ingepakt in de bescherming, ze tikt met achter voor nog wel eens aan in haar gekke manoeuvres.
01. Beetje instappen en jéetje wat zit ik gebocheld xD.

02. Drafje, ze werkt wat tegen de hand in.

03. Drafje, vóor me kijken.

04. Hoek waar ze elke keer spanning op bouwt.

05. Galop, volledig uit elkaar tegen de hand en valt moeilijk met de buitenteugel te begrenzen.

06. We stijgen op x) Werk hier teveel terug met mijn hand maar vind het moeilijk te ontspannen als ze zo galoppeert.

07. Terug naar de draf.

08. Drafje.

09. Lekker smoeltje.

10. Drafje.

11. Heb even getwijfeld of ik deze zou postten maar hij geeft een te goed beeld van wat er allemaal fout gaat. Ze zit verkeerd, valt volledig uit elkaar, ik krijg haar niet begrenst met buiten, ze vált dan naar buiten en ik span daardoor (heel fout) de binnenhand.

12. Drafje, buitenbeen lang houden.. SCHOUDERS TERUG xD

13. Een gebroken lijntje rijden.

14. Drafje, kruipt achter de teugel.

15. Pas later, komt tegen de hand xD

Nou ik ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben. =)