Vegas G.E.P.@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Vegas G.E.P.@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:46

Meet Vegas:
Afbeelding

Vegas is een 7-jarige ruin van Van DeNiro. Hij is op 5.5jarige leeftijd pas zadelmak gemaakt en heeft daarna een paar maandjes onder het zadel gelopen op een heel vrijblijvende manier. Hierna heeft de fokker&ruiter een zware hernia gehad (niet door Vegas) en heeft Vegas 6mnd vakantie gehad.
Ondertussen waren wij al een aantal maanden op zoek naar een nieuwe en dat is Vegas uiteindelijk geworden.
Mijn grootste probleempunt is de galop, Vegas denkt namelijk dat hij Totilas is en vind dat die om de pas moet kunnen wisselen terwijl we in de B zitten :+ Verder moet ik eigenlijk mijn beugels een gaatje langer doen, maar vanwege dat ik mijn hakken nog niet goed genoeg kan uitdrukken heb ik ze op deze lengte. Ook val ik nog wat naar voren toe als ik mijn balans verlies (evenwichtsstoornis ;) )

Genoeg gepraat hier de foto's, staan niet op volgorde:

1. Afbeelding
Draf, zit iets naar voren toe.

2. Afbeelding
Stap

3. Afbeelding
Hakken uitdrukken, been lang houden en geen stuivers zoeken ;)

4. Afbeelding
Hand volgen

5. Afbeelding
Iets meer oprichting

6. Afbeelding
Net iets te diep

7. Afbeelding
Opzich mooie foto, mag alleen mijnn handen meer dragen

8. Afbeelding
Fijn beeld

9. Afbeelding
Meer mijn handen dragen

10. Afbeelding
Charmant sta moment, geen idee waarom Vegas zo sjaggie kijkt!

11. Afbeelding
Draf

12. Afbeelding
Klaar!

Na het rijden tuurlijk uitgestapt en mocht meneer zich nog ff uitleven. Foto's staan in een link.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HYLP7HXR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLRDM6HH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMFDAZHM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODMM8WH4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZX6TWPCE.jpg
Ik kan ook belachelijk staan :Y)

Wat vinden jullie ervan? Ik heb graag commentaar, wel opbouwend!

Groetjes Lisette

AnnemiekvM

Re: Vegas G.E.P.@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:08

Leuk paard!
Denk aan je handhouding. Vooral binnenhand.
Fijn dat er zo goed de tijd is genomen met inrijden.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:27

Wat een mooi paard! :) Op sommige foto's lijk je naar beneden te kijken. ;)

Read_My_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:33

Wat een prachtig paard heb je! Je rijd netjes en het meeste geef je zelf ook al aan. Ik sluit me aan bij de bovenste reacties, vind ook dat je erg naar beneden kijkt. Heeft dat een reden of was je je daar niet van bewust?
(dat probleem met mn handen heb ik ook, vaak te laag)
Laatst bijgewerkt door Read_My_Mind op 14-09-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mamakaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:34

mooi paard!
ik heb het idee dat je wat zachter in je handen zou mogen zijn. Verder ziet het er leuk uit.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:36

Thnx.
@annemiek: Je merkt wel het verschil dat hij zo laat pas is ingereden. Hij is lichamelijk volwassen maar in zijn koppie en qua training is het een 4jarige. Dit is absoluut geen probleem en we rijden rustig verder. Over mijn handen, vooral linksom moet ik de binnenhand nog meer gaan dragen. Het is tov vorig jaar al stukken verbeterd.

@mirjam.. hij is zo mooi, je hebt helemaal gelijk. Zodra ik niet luister naar mijn zus(die was mee) ga ik naar beneden kijken ;)

@mamakaren: Ik ben niet zozeer hard in mijn hande, ik moet alleen nog meer vanuit het been rijden. Vegas duwt mij zeer zeker met mijn neus op de feiten. Als ik te weinig met mijn been rijd, zal hij niet nageven en zet hij zich vast in zijn nek en kaak!

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:42

wat een leuk beest!!!

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:33

Leuk dier zeg! Je moet wel duidelijk meer op je houding letten, hakken uitdrukken
handen/armen ontspannen en rechtop zitten. Je ziet nu dat je paard zich
nog vasthoud in z'n rug (dus weinig achterhand gebruik) Als jij eerst ontspant en je armen niet vast zet
dan is het ook makkelijker voor je paard om dat ook te doen. Hij moet dus goed je hand willen volgen en
zakken. Leuk dier :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:20

ik ga met de rest mee! :D mooi dier!!

verder zou ik je beugels 1 of 2 gaatjes langer doen! dat helpt ook je zit te verbeteren, en het staat mooier :P

Arliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:48

Ulaney schreef:
Leuk dier zeg! Je moet wel duidelijk meer op je houding letten, hakken uitdrukken
nog vasthoud in z'n rug (dus weinig achterhand gebruik) Als jij eerst ontspant en je armen niet vast zet
dan is het ook makkelijker voor je paard om dat ook te doen. Hij moet dus goed je hand willen volgen en

Ben ik het helemaal mee eens. Probeer je op je houding te concentreren en niet alleen op het mooie paardje onder je kont ;) Wat een tof beestje zeg!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 09:52

Dhani schreef:
ik ga met de rest mee! :D mooi dier!!

verder zou ik je beugels 1 of 2 gaatjes langer doen! dat helpt ook je zit te verbeteren, en het staat mooier :P

Zoals in mijn uitleg staat heb ik er nu nog moeite mee om mijn hakken op deze lengt al uit te drukken laat staan als ik ze 2 gaten langer doe op dit moment.
Ik ga er zeker aan werken maar dat kost tijd bij mij ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 09:56

Arliss schreef:
Ulaney schreef:

Ben ik het helemaal mee eens. Probeer je op je houding te concentreren en niet alleen op het mooie paardje onder je kont ;) Wat een tof beestje zeg!

Thnx! Ik moet er idd echt aan werken. Over het weinig achterhand gebruik en het vasthouden in de rug ben ik het niet helemaal mee eens. Als hij zich vast zou zetten in de rug zou hij niet zo lopen. Ik zal er nog wel meer op letten dat ik mijn armen ontspan. Is voor mij heel moeilijk heb 3 jaar geleden een redelijk zwaar ongeluk gehad waarvan ik nog steeds last van heb en dan voornamelijk mijn rug en rechterschouder.

Arliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:04

Arliss schreef:

Thnx! Ik moet er idd echt aan werken. Over het weinig achterhand gebruik en het vasthouden in de rug ben ik het niet helemaal mee eens. Als hij zich vast zou zetten in de rug zou hij niet zo lopen. Ik zal er nog wel meer op letten dat ik mijn armen ontspan. Is voor mij heel moeilijk heb 3 jaar geleden een redelijk zwaar ongeluk gehad waarvan ik nog steeds last van heb en dan voornamelijk mijn rug en rechterschouder.[/quote]

Daar ben ik het wel mee eens, maar hij zou wat meer bergopwaarts mogen lopen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 10:49

Hij mag idd meer bergop lopen heb je helemaal gelijk in.
Waaraan kan jij dan opmaken dat hij zich teveel vasthoud? Kan je mij dit uitleggen? Ik zie het namelijk niet echt... (ben natuurlijk wel bevooroordeelt :P ) Dit is absoluut niet aanvallend naar je bedoeld maar dan kan ik zien/begrijpen wat jij en Ulany bedoelen.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:20

Ik zal even proberen uit te leggen wat ik zie :) Ook absoluut niet aanvallend bedoeld!
Was al bang dat het andere misschien hard over zou kunnen komen.
Op foto 1, 3, 7 en 10 zie je goed dat hij z'n rug probeerd weg te drukken. Het geeft geen verkeerd beeld
maar ik denk dat je paard een stuk soepeler mag lopen, meer stelling/buiging. Op foto 4 loopt ie volgens mij
wel lekker los niet actief maar wel los, alleen heb je nog niet een constante aanleuning. Wat je dus
op foto 8 goed ziet dat ie geen lekker buiging heeft. Je drukt je handen waarschijnlijk naar beneden omdat de
aanleuning gewoon nog niet goed genoeg is, dat is ook lastig hoor. Wat je zou kunnen proberen is om hem
lager in te stellen veel voltes openen/sluiten veel overgangen rijden om hem actief te krijgen. Misschien een pasje wijken
mee pakken. Lekker los en actief maken. Klinkt makkelijker dan dat het is hoor, ik heb er ook lang over gedaan en m'n paard
vond het ook lastig. Vind het wel moeilijk uit te leggen vanaf de foto's want het zijn natuurlijk wel moment opnames.
Het ziet er echt niet verkeerd uit hoor, je paardje loopt al leuk alleen er is altijd wel wat te trainen he haha :D Hopelijk
snap je het zo een beetje en heb ik het duidelijk uitgelegd, zo niet dan probeer ik het nog wel anders haha

lOvepaardenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:50

iets rechterop zitten, voor de rest ziet het er prima uit!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 18:54

Ja ik snap het nu dank je wel! Het is ook lastig te zien vanaf je eigen foto's.
De tips die je me geeft kan ik absoluut wat mee. Vegas is idd liever lui dan moe :P en ik moet hem nog meer actief gaan rijden, dus vanuit mijn benen naar de onstpannen hand toe.
Mijn handen heb ik idd breed omdat de aanleuning nog niet contstant genoeg is.

Thnx voor je uitleg heb ik echt wat aan!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:56

Ziet er leuk uit! mooi paard hoor! :D

vind hem alleen soms niet erg lekker over de rug lopen.
Vind foto 4 en 8 erg fijn om naar te kijken,
bij de meeste foto's vind ik hem nog wat zoekend met zijn hoofd/halshouding. Probeer ook meer je handen te dragen, op foto 4 is je handhouding erg netjes, daar kan je dus ook zien dat hij je hand volgt en fijner over de rug gaat.
Goed voorwaarts neerwaarts blijven rijden, en als je voelt dat hij sterk word of omhoog komt, gelijk voorwaarts laten gaan, en je hand laten volgen. Oprichting vind ik niet belagrijk op dit punt, oprichting komt namelijk vanuit een sterk gedragen achterhand en ontspannen rug. Eerst daar aan werken dus! :d
maar dat maakt paardrijden zo leuk he :P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:57

Ik vind het er eigenlijk helemaal niet zo netjes uitzien... Veel getrek, handen breed zetten en veel op de voorhand.

Concentreer je eerst maar op de achterhand en de ontspanning. Paardrijden is geen trek en spanningsport.. maar een ontspannen sport, en dat moet het ook blijven! :)

Dus, laat hem eerst maar lekker vanuit de achterhand werken en probeer veel bochtjes te rijden, hem lekker ontspanenn en los te maken.

Probeer je handen in een 90 graden knik te houden. Hierdoor ben je een stuik vriendelijker in de mond en kan je ook niet vastgaan zetten. Handen lekker los houden en ontspannen, je moet het gevoel hebben alsof je een waterballon vasthoud. Weinig druk dus!

Verder.. wat een prachtbeest :+:

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:04

Wat een leuk paard zeg! Ik heb 1 tip, meer in het kader van tuigage: ik heb het idee dat het zadel wat ver naar voren ligt. Als je de mogelijkheid hebt het iets naar achteren de leggen, dan zijn de schouders vrijer voor de beweging.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 13:11

@karijn: Ik zal kijken hoeveel ik het nog naar achter kan leggen, weet niet of het lukt. Mijn zadel is 3wkn geleden opgevuld. Volgende week kom de zadelmaker weer kijken hoe het ligt.