Welkom in het topic van mij en Jessika. Jess is een 9 jarige Haflinger van Nivo van de Haflinger Hoeve. Ik verzorg en rij haar nu ruim een jaar en we rijden wedstrijden tussen de paarden sinds januari 2009.
Even een korte geschiedenis:
Toen ik op Jess ging rijden was ze ontzettend dik (lees: blubber

Intussen gaat we met sprongen vooruit. De teller staat op B + 8 en we hebben aankomend weekend onze laatste proef tussen de paarden. Daarna nemen we 1.5-2 maanden een wedstrijdstop en gaan we verder tussen de pony's, hopelijk vrij snel in het L1

Met de trainingen ben ik momenteel veel bezig met een fijne stille aanleuning waarbij zij mijn druk accepteert en ook mijn hand volgt wanneer ik dat vraag. Dit gaat al stukken beter en we scoren inmiddels 6en voor halsstrekken ipv 4en

Verder blijf ik bezig met de reactie voor mijn been. Mijn zwakke punt is dat ik vaak niet consequent genoeg ben en ook vaak veel te lief en niet gedurfd genoeg rij. Zij is al niet zo voorwaarts van zichzelf en als ik dan ook nog eens onconsequent ben komen we nergens

Aangalopperen is nog een erg zwak punt. Zij heeft de neiging op de plaats aan te springen en pas naar voren te gaan na een flinke schop van mijn kant

Um, we nemen nu ook vaak passen wijken mee, maij kent het nog niet zo goed en ik ben nog niet zo'n wijk-held

Op het moment dat ik haar opzij wil zetten knik ik in in m'n heupen, ga scheef zitten, trek m'n bovenbeen en hak op. Als gevolg daarvan probeer ik m'n evenwicht te houden aan de teugels waardoor we dus flinke stelling krijgen en gewoon niet opzij gaan

Als jullie tips hebben...graag?!
Zoals in de titel staat was dit 1 van onze mindere dagen...en dat is te zien

Nou, mijn houding is dus ook ver-schrikkelijk

Um tja, rechtop zitten, benen lang, hakken omlaag, tenen naar binnen, handen recht op....standaard commentaar

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Hier nog even ons vorige topic, waar het wél erg lekker ging

[RT-HAW] Jessika [Haflinger] @ dressuur training
De foto's staan niet echt op volgorde...
1) even instappen

2)

3)

4)

5) en dát was dus een vette grazer

6) als ik nou altijd zo zat....

7) even achterhand activeren...maar m'n houding...

8) een drammerig/kijkerig moment

9) controleren of ze fijn in de hand is

10)

11) grrrrr, houding!

12) een onstuimig momentje

13) en dáár wil ik haar hebben!

Omdat het allemaal vrij prut ging zijn we maar even gaan springen. Even ingesprongen en daarna wat opgebouwd en een lijntje van 2 hindernissen met een galopswissel...dat ging dan weer super...ze had gewoon kennelijk zin in het dressuren

Nog even 2 foto's van de laatste sprongen

14) we kwamen niet helemáál lekker uit...

15) rug!!!

Ik ben zelf niet tevreden met hoe het ging maar vind het wel erg 'fijn' dat er foto's gemaakt zijn van een mindere dag. Zo kan ik zelf goed zien wat ik fout doe, en dat is toch wel veel

Ik hoop dat jullie wat opbouwend commentaar hebben maar rekening houden met de omstandigheden