Vandaag was het 2 proeven rijden, waarbij ik de eerste proef een 4de plaats met 188 punten had.
De 2de proef had ik verkeerd gereden, ik was helemaal uit mijn concentratie dus -2 eraf en dat werd 179.
Ben toch erg tevereden, de punten zijn terecht en ik heb echt lekker gereden, terwijl op wedstrijd meestal stressen is.
We rijden nu zo'n 3 maanden en het begint nu met kleine beetjes beter te gaan.
Mijn problemen zijn ontspannen (heel moeilijk), mijn handen, kapstokjes en tempo houden.
Moonlight vind links inbuigen moeilijk, pakt daardoor links vast waardoor ze erg zwaar word en gaat kauwen op het bit.
Daardoor is haar mond ook vaker open en zit daar ook veel spanning in, vandaag was het wel minder dan anders.
Waar we nu vooral mee bezig zijn is het inbuigen, veel overgangen rijden, tempowisselingen en de ontspanning.
Het halsstrekken gaat nu goed, dat was eerst gewoon nek eruit steken en op de voorhand knallen.
Het oppakken is nog wel moeilijk dan maakt ze zich sterk en wil ze er niet meer lekker doorheen.
Ze mag soms nog wat ronder in de hals, maar ben al erg tevreden met hoe het nu gaat.
Eerst even het topic van zo'n 4 weken geleden van het trainen, toen trouwens nog met een ander zadel.
[RIJ-ITP] Dressuren met Moon, tips gezocht!
En dan nu de foto's:
Stappen, nog voor de proef

Drafje, nog voor de proef in de ring.

En toen begonnen we, wel mooi plaatje maar val wat naar voren.

Linker galop

Rechter galop

Spanning

Middenstap

Halsstrekken

En weer oppakken, spanning

Afgroeten

En de 2de proef
Middendraf, handen te laag

Stukje verder, te weinig verruiming

Tijdens het halsstrekken verkeerd gereden

Er komt (als het goed is) nog een filmpje, maar die heb ik nog niet ontvangen.