Ondertussen hebben we 4 lessen gehad en hebben we een aantal ringrijdwedstrijden gedaan, waar hij ook steeds beter ging lopen!
Tycho is dus een Nederlands Trekpaard en nu 4 jaar oud. Hij meet rond de 1.76m, maar is nog in de groei, al hopen we dat hij nu niet meer verder de hoogte in gaat.
We hebben hem sinds dat hij 5 maanden is en ik heb hem zelf opgevoed en zadelmak gemaakt en ben nu dus met hulp hem verder aan het in-/doorrijden.
Ons niveau begint richting de B te komen, maar daarvoor moeten we nog wel veel oefenen. Ik heb stiekem toch wel als doel gezet om van het najaar en in de winter een paar onderlinge dressuurwedstrijdjes te doen met hem, als hij er klaar voor is.
We zijn dus lessen aan het nemen, bij Lucie Lous. Dit bevalt ons heel erg goed en we leren allebei iedere keer weer enorm veel! We lessen nu 1 keer in de 2 weken en Tycho traint 3 keer per week ongeveer.
Onze juf heeft er 2 weken geleden ook zelf even op gereden en allemachtig, wat is dat gaef om te zien! Dat wil ik ook kunnen!!!
Om te kunnen vergelijken hier onze eerdere topics:
* Ons allereerste @work topic: [RT-HAW] Trekpaard Tycho voor het eerst@work (net onder het zadel)
* Topic van onze eerste les: [RT-HAW] Trekpaard Tycho & ik tijdens onze eerste les!!!
* Topic van les 2: [RT-HAW] Trekpaard Tycho ** Onze 2e les.....
Vandaag hebben we voor de eerste keer echt getraind in de grote bak. Tijdens de les rijden we het eerste stuk in de longeercirkel, want dan heeft hij nog veel steun. De bak daar heeft namelijk geen hoge bakrand, maar eentje van 20cm ongeveer.
De bak waar ik vandaag ben gaan rijden is op nog geen 10min stappen en heeft draadomheining, dus dat is fijn voor hem, want dan heeft hij nog wat steun.
De paarden van daar staan in de wei ernaast en ze waren vandaag nogal uitgelaten.....
Ze bleven maar meerennen en bokken endoen! Ik vind zelf, dat Tych het nog heel goed heeft gedaan; hij wilde maar 2x echt meegaan en was toen vlot terug te nemen.Ik heb vooral veel gestapt en figuren gereden. De bak ligt best zwaar en het is een goeie oefening voor hem.
Helaas weinig foto's, maar wel filmpjes die ik jullie wil laten zien. Mijn aandachtspunten:
* Tenen naar binnen
* Hakken laag houden
* Naar voren kijken
* Handen niet vastzetten
* Schouders naar achteren (al vind ik dit wel al verbeterd!!!)
01. Als eerste een mooie foto (vind ik zelf). Jammer dat zn voetjes er niet op staan:

02. Filmpje van het stappen
03. Halthouden. Je ziet hier even goed hoe de buurpaardjes ff lekker uit hun dak gingen!

04. Filmpje 3. Hier was hij wat heet door de buurpaardjes.....
04. Draven op de volte
05. En een galopje, eerstverkeerd, maar daarna goed aangesprongen!
Graag opbouwende kritiek, dat we ermee aan de slag kunnen! Bedankt alvast!!!

Groetjes, Jaan
Mooi fijn en ontspannen plaatje